Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting af server - hvor?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i planlægningsfasen af et nyt projekt som jeg så småt er begyndt at udvikle på, og i den forbindelse er der dukket et spørgsmål op hvor jeg har brug for et par gode råd.

Jeg skal have minimum tre servere hosted, sandsynligvis flere med tiden, og de skal blive ved med at køre selvom dommedag skulle komme! Med andre ord, hvem kan anbefales til hosting af mine servere? Jeg vil som minimum have en redundant Internetforbindelse og tilkobling til nødstrømsgenerator.

Jeg vil sætte pris på at jeg vil kunne komme til serverne - ikke fordi jeg regner med at det er nødvendigt når først de er kørt op, men det er rart at have muligheden. Det er trods alt ikke alting der kan klares remote. 

Jeg har kigget lidt på ScanNet, som tager 1.500 kr. + moms pr. server pr. måned. Er det prisen, eller findes noget tilsvarende til en lavere pris?

mvh Carsten
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:06
Jeg kan være dig behjælpelig såfremt Århus er et acceptabelt sted - med redundant fibertilførsel, redundante carriers og redundant nødstrøm. Hvis det er strengt nødvendigt kan jeg også tilbyde dig redundant opkobling til to forskellige netværksswitche samt to forskellige sikringsgrupper hvis du kører med redundante strømforsyninger. Det vil være muligt at arrangere adgang i følge med os såfremt det blev nødvendigt.

Prisen varierer afhængig af serverens fysiske størrelse samt den mængde trafik du har behov for, samt eventuelle ekstra ydelser. Du er dog velkommen til at tage kontakt til mig (sune at activewebs.dk eller tlf. 22 58 54 86). Det er dog i den modsatte ende af prisskalaen end hvor ScanNet ligger.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:30

Hej Sune,

Det ser interessant ud! Jeg kan se på dit website at priserne ligger en del under ScanNets, og det lyder jo til at jeg får tilsvarende driftssikkerhed.

Du får ihvertfald lige en melding når tiden nærmer sig hvor jeg skal træffe en afgørelse.

mvh Carsten
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 12:50

Man får hvad man betaler for.

Scannet er f.eks. bemandet fra 08.00 - 00.00 og resten af natten er de på telefonvagt.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:10
Vores vagttelefon står nu også åben 24/7 for server hosting og dedikerede server kunder, så det er der ingen der har sagt at nødvendigvis skal være dyrt at tilbyde den slags :)

Vi har flere kunder der kører meget kritiske applikationer, hvor den slags er nødvendigt.
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 15:05
Hvis dommedag skulle komme vil jeg nok sidde glad hos TDC Hosting i Herlev
De har alt du beskriver...

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:23

Jeg har også haft nogle af de store i branchen i tankerne - herunder Interxion. Men de oplyser, ligesom TDC, ikke priser på deres site.

"Jamen det er individuelt og afhængig af trafik blablabla..." - jeg kender smøren. Lige nu er jeg blot ved at se lidt på markedet og prisniveauer, og gider derfor ikke at bruge en masse tid på at skrive/ringe med alle mulige firmaer. Det er også derfor jeg spørger her på Amino istedet for selv at lave markedsscreeningen

Sune - herligt at I spiller med åbne kort på jeres priser!

mvh Carsten

Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 15:33
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:33
Naturligvis :) Interxion er dog noget helt andet end os, og de henvender sig primært til kunder der skal leje hele racks eller cages (ved slet ikke om de tilbyder hosting af enkelte maskiner?). En anden væsentlig ting ved Interxion er at det er et af de få carrier-neutral datacentre i Danmark, hvilket vil sige at du kan leje driftsfaciliteter og plads hos dem, samtidig med at du lejer båndbredde hos en af de mange carriers der er repræsenteret i deres datacenter. Ulempen er dog at der så er to parter der skal tjene på dig, og man derfor gerne skal op i en forholdsvis stor volume før det kan betale sig rent økonomisk.
Det er dog også muligt at købe båndbredden i gennem dem, eller for den sags skyld blande flere sammen.

Hvad angår TDC, hvis du havde dem i tankerne, så ville det nok være mere oplagt at benytte TDC Hosting i Århus fremfor i Herlev. Ikke at jeg skal reklamere for konkurrenterne dog ;)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:34

Dato: 4/11/2006 3:32:41 PM Forfatter: Lejpvb check www.web.com 

Jeg vil foretrække at have mine servere stående i DK

mvh Carsten

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)