Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS & filsalg

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
ja, så vidt jeg ved kan du ikke integre phpbb eller phorom? Jeg synes det er en mere simpel og billigere løsning, samt du har ikke en lang række ting som skal indgå i en avanceret templet.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 09:18

Det er fordi du ikke er inde i Joomla. Joomlas template engine er en af de mest simple på markedet - det er ikke mere avanceret end som du selv siger: HTML, CSS og en smule php

Jeg har integreret phpbb3 på www.swaau.dk for eksempel og det fungerer fint. Siden er stadig under opbygning men integrationen med forummet er gået som den skulle.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 10:43

Svar til Kevin

Umiddelbart lyder Paypal som en god løsning for mig her og nu. Jeg har dog ingen erfaring med Paypal, men går ud fra, at det fungere som et mellemled mellem webshoppen og  PBS og netbank, så man ikke selv behøver et betalingsmodul...

Vil rigtig gerne vidde mere om den smule php der skal til, for at man downloade en filen uden at snyde. Er det noget du kan lave?

Svar til Gadensgaard

Jeg er ikke inde i CMS systemer og derfor temlig uvidden om hvad der er muligt eller ej. Forstår jeg dig ret, så indeholder Joomla et modul som er brugbart til filsalg?
Det jeg har brug for at vide er, om Joomla både kan den funktion jeg skal bruge og om systemet vil egne sig til en senere udviddelse, hvor brugeren kan oprette egen profil med mulighed for at uploade billeder og om et forum kan integreres. Aner ikke hvad Virtuemart er, da jeg ikke er inde i fagtekniske ord, som omhandler CMS. (Det er svært at forstå, når i jonglere med fagudtryk, hvor jeg ikke kender betydningen af ordene).

Svar til begge

På nuværende tidspunkt er mit site lavet uden betalingamodul. Det indeholder kun nyhedsbrev, webemail og bestillingsdel som dog ikke fungere optimalt og jeg ikke selv kan udvidde. Tænkte at jeg vil arbejde mig hen på en rigtig webshop, som har alle basale funktionerne integreret i forvejen og hvis jeg så får tilføjet filsalg og sikre mig at sitet kan udviddes sidenhen med billeduplode og forum, så skulle jeg ikke til at starte forfra endnu engang. Det er bare møjsvært at overskue, når man ikke selv ved nok om tingene.
Som sagt har jeg heller ikke det store buget, at kan starte ud med, så jeg har ikke råd til at dumme mig og så mangler jeg som sagt det store overblik. Spørgsmålet er om jeg skal fortsætte med at lappe på det jeg har og starte op med det eller starte forfra...

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:00

Hulahoppigen:

Jeg har set flere af dine indlæg her på Amino og ved hvilket prisleje du normalt ligger i. Vil med det samme sige, at det er for dyrt for mig 

Hvis nu du rent faktisk læste hvad jeg skrev ville du også se at jeg i det her tilfælde ligger rigtigt langt fra vores sædvanligt prisleje netop fordi vi sider med problemstillingen i forvejen, men det er helt op til dig. Vi er bare så langt nede i pris at det efterhånden ikke kan betale sig at lave alle de spekulationer der fremkommer her.

Og så undrer det mig meget at du stadigvæk snakker om Paypal når jeg en gang har nævnt Google Checkout? (og hvis du af en eller anden grund ikke har gjort det endnu ... så søg på Google hvis du vil vide mere ;))

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan faktisk købe et filsalgssystem du selv kan sætte op på din server. Jeg har købt et fra en udvikler i USA det koster 40 USD og kan arbejde sammen med PayPal.

http://blazingwolf.com/digitalpm.php

Digital Product Manager v. 1.3.1

Den er faktisk gratis nu..! Big Smile

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:18

Hulahoppigen:

Svar til Kevin

Umiddelbart lyder Paypal som en god løsning for mig her og nu. Jeg har dog ingen erfaring med Paypal, men går ud fra, at det fungere som et mellemled mellem webshoppen og  PBS og netbank, så man ikke selv behøver et betalingsmodul...

Vil rigtig gerne vidde mere om den smule php der skal til, for at man downloade en filen uden at snyde. Er det noget du kan lave?

Ja, paypal fungere som en betallingsgateway, så du ikke selv behøver et betalingsmodul. Det kan jo være fint, da det ikke koster mange penge i starten, da man ikke behøves en aftale med f.eks. PBS

Det jeg tænkte på var et script, som checker at du rent faktisk kommer fra Paypals betalingsside, og ikke bare har skrevet sidens adresse ind i browser linjen. Ja, det er godt noget jeg kan lave til dig.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:20
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 11:21

Hej.

Jeg er netop gået igang med at forhandle et webshop system, som kan de nævnte ting du efterlyser.

Du skal ikke installere moduler mig her og moduler mig der.

Du kan sælge filer og lign. uden at skulle lave php - tilpasning.

Det du skal koncentrere dig om er at tilpasse html og stylesheets, som jeg kan læse, at du kender fint til.

Paypal og Google checkout er integreret.

Webshoppen er søgemaskine optimeret ligeledes.

Det kan købes fra  2000 kr. og op til 10.000 kr., hvis du selv kan klare design af webshoppen ved brug af html og stylesheets. Der findes lidt templates, som du kan arbejde videre på.

Skriv besked, hvis det har interesse.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:29

Virtuemart er det shopsystem der fungerer bedst med Joomla. Det er noget der skal installeres sammen med joomla og så fungerer det out of the box med paypal eller ePay (DK betalingsgateway) eller noget andet. Jeg ved ikke om det checkout er implementeret men det kan ordnes hvis du vil bruge det.

Du skal ikke kende til hverken HTML eller PHP når først joomla er sat op fra start af - det er rent CMS baseret. Og hvis du er inde i HTML og CSS er det intet problem at lave et joomla template i dit eget design.

Jeg er ikke ude på at sælge dig noget, jeg fortæller bare at Joomla ville være en fin løsning. Hvis du vælger en af de andre løsninger er det fint med mig.

Joomla har et forum der integrerer 100% eller også kan det implementeres med fx PHPBB3 og det fungerer også fint.

Desuden findes der i nærheden af 3000 andre udvidelser som du bare kan koble på senere hen når du får brug for at udvide.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 11:34

Hej Mikkel

Jeg læser hvad du skriver og kan også se, at du er gået ned i pris, men det ændre ikke så meget for mig, når jeg ikke kan betale den samlede pris du beskriver. Du tilbyder også ting, jeg ikke har brug for. Formålet med mit indlæg, var ikke at handle her og nu, men først finde ud af, problematikken omkring den problemstilling jeg beskriver. Jeg skal have pejlet mig ind på hvilke mulighedder jeg har for at nå mit mål, uden at skulle starte forfra. Derefter tar jeg stilling, hvad der vil være den bedste løsning for mig.
Jov, det ender da nok med, at jeg køber en løsning, og måske også her igennem, men for mig er funktionerne en del, prisen en anden og service/kommunikationen med vedkommende en tredje.
Jeg kendte ikke til Google Checkout og har nu Google og ved lidt mere om det.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)