Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pris for Holdingsselskabs årsrapport

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har et holdingselskab der ejer ca. 50 % af et driftsselskab. Der har ikke været nogen ind eller udgifter i Holdingsselskabet i regnskabsåret. 

Hvor meget vil det koste mig at få en revisor til at udarbejde et årsregnskab/årsrapport?  

Jeg søger naturligvis efter det billigeste alternativ. Hvis der er nogen der vil byde ind på opgaven så er I velkommen til at kontakte mig.

På forhånd tak!

- Thorsteinn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56

Hej!

Du skal regne med 5-8k.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55

Peter revisor siger 5-8 KKR. Det er helt normalt for revisorbranchen men FULDSTÆNDIG absurd.

I et SMBA selskab vil omkostningen være NUL. Den fremtidige årsomkostning vil fortsat være NUL.

Du udfylder via TastSelv et NUL i selvangivelsen og sender  en underskrevet undtagelseserklæring til EogS.

Det er derfor billigere at overføre dine aktiver til et nystiftet SMBA selskab og lukke ApS selskabet. Der skal ikke laves revision ved en stille lukning af et ApS-selskab.

MVH fra Ejler Ottesen. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23

Hvorfor er det absurd....Eiler?

Jeg synes din SPAMMING er absurd!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 02:02

Der er så bare lige det problem at den skitserede overførsel af aktiverne - det må jo være anparter i datterselskabet - fra holdingselskabet udløser skat, i det omfang værdien af datterselskabet er højere end ansk.summen - hvad vi da må håbe den er.

5.000 - 8.000 DKK er måske også lidt højt sat for et holdingselskab. 4.000 - 5.000 DKK er mere realistisk i mine øjne. Særligt hvis revisor også laver regnskabet for datterselskabet. I modsat fald vil han/hun måske nok skulle foretage flere kontrolhandlinger. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:44

Prisen er absurd høj for et selskab med kun en revisorregning som eneste transaktion og bilag men det er den pris man betaler for de registrerede og statsautoriserede revisorers  monopol på at lave tvungne årsrapporter. Det er på niveau med en verdensrekord i revisoromkostning for årsrapport regnet per  bilag.

Derfor er mit indlæg relevant.

Desuden blev der spurgt efter et billigere alternativ.

Peter Revisor har til dato skrevet 2915 indlæg på Amino og kan åbenbart ikke lide visse for ham forstyrrende indlæg fra andre, når han jagter kunder på dette område.

Jeg har intet mod at nogle systematisk jagter kundeemner, men jeg bryder mig ikke om Peter Revisors tone og den måde han sværter andre på.

MVH fra Ejler Ottesen 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32

Eiler...jeg jagter ikke kunder. Har kunder nok.

Desuden yder jeg ofte gratis rådgivning overfor Aminoer, så din tese holder ikke en meter.

Stadig jeg skriver bredt om mange emner, du kører kun i SMBA baner, og SPAMMER

alle mulige tråde, selvom de er flere år gamle. Det kalder jeg for ABSURD!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 17:19

Ejler: Nu glemmer du jo at de fleste holdingselskaber i dag har penge som er investeret i aktier o.l. Der er også noget som hedder sambeskatning mellem selskaber. Der findes da holdingselskaber som ikke har meget andet end en revisorregning men er det permanent kan man jo diskutere hvad holdingselskabet så kan bruges til.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01

Skattekonsulenterne:
de fleste holdingselskaber i dag har penge som er investeret i aktier o.l.

Det er i sig selv en helt rimelig betragtning, som jeg fuldt ud tilslutter mig.

Det er vel det forhold, at akatieavancer i et selskab som hovedregel er skattefri, som gør det så interessant at eje aktier i et selskab, som så kaldes et holdingselskab.

Det gælder vel stadigvæk. 

Selv lønmodtagere burde af denne grund eje aktier via et  selskab, hvor de meget lave driftsomkostninger gør SMBA formen meget attraktiv.

Skattekonsulenterne:
Der findes da holdingselskaber som ikke har meget andet end en revisorregning

Det var en del af det første sæt regnskaber for en lille klient, som jeg læste efter 17 år i USA, da jeg kom her til landet for 3 1/2 år siden.

Det chokerede mig overmåde meget. Revisors regning var i 2 år i træk KR 8.000 for det såkaldte holdingselskab. Den var lavet af et af landets store revisionsfirmaer med en samlet stribe af regninger på ialt KR 100.000 årligt + moms til et meget lille firma konglomerat på 2 indehavere uden ansatte. Der var et I/S, et drifts ApS, et andet ApS, som revisor kaldte holdingselskab uagtet at det faktisk var et søsterselskab (begge ApS selskaber var ejet af I/S).

Regskaberne var fejlagtige i mange henseender og revisor havde uden grund og fejlagtigt indregnet kapitalandele fra det ene ApS i det andet ApS med et meget stort negativt beløb uagtet der ikke var afgivet kautionserklæringer.

Revisor havde selv lavet de nødvendige omposteringer for at få bogføringen til at passe med, at revisor gættede på, at det ene ApS ejede det andet ApS uden at aflevere efterposteringer herfor og uden at diskutere det med deres klienter. 

Den underskrivende statsautoriserede revisor satte ikke sine ben i klientens lokaler før jeg begyndte at skrive til ham om sagen. Jeg gav ham fuld lejlighed til korrigere alle hans fejltagelser, men han VILLE ikke.  Denne revisor kan ikke have læst regnskabet før han skrev under.

Den negative kapitalværdig af et andet ApS faldt straks i øjnene, efter at jeg havde snakket med klient og læst de 6 regnskaber for 2002 og 2003, og inden for den første halve time efter, at jeg blev bedt om at kigge på sagen.

Jeg vandt derfor efterfølgende som deltagende regnskabskyndig ganske let en byretssag om betaling af de resterende KR 150.000 for 2 regnskabår for min daværende klient. Regningen for hvert år var som sagt ca. KR 100.000.

Desuden skaffede jeg for 2002 KR 72.000 tilbage i skat, da revisor havde glemt befordingsfradrag og kørepenge for privat bil, ligesom omkostninger vedrørende omstruktureringer.

Deres advokat fra et af landets store advokatfirmaer havde i 2002 plyndret et nystiftet ApS (driftelskabet) for ca. KR 90.000 for arbejde, som de fakto var lavet for I/S og revisor havde overset dette, uagtet at regningen kom op umiddelbart efter stiftelse. Advokaten bekræftede senere skriftligt over for skattevæsenet, at regningen ikke var stilet til rette vedkommende. HAN var hæderlig nok til at indrømme den del af fejltagelsen. Men meget dyr OG fejlbarlig.

MVH fra Ejler Ottesen 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:15

Forudsætningen for at det kan svare sig for en lønmodtager at lave sine aktieinvesteringer via et selskab er jo at de holder aktierne i 3 år og for de fleste som køber og sælger aktier inkl. mig selv er 3 år lang tid. Herudover er fordelen ved skattefrihed efter 3 år ikke større end at beskatningen sker når aktionæren tager pengene ud af selskabet. Fordelen ved skattefrit salg via selskab er alene at aktionæren/selskabet kan investere den sparede selskabsskat i andre aktier.

Det andet vil/kan jeg ikke forholde mig til da det vedrører nogle konkrete oplevelser, men kan blot sige at det ikke er den virkelighed jeg oplever såvel i dag, som tidligere i nogle af landets større revisionsfirmaer. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)