Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beta testere søges

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg søger nogle til at beta-teste min seneste applikation. Jeg forventer at lancere engang i august, og kunne derfor godt bruge noget feedback på programmets funktionalitet.

Programmet er en oplæsningsløsning, som giver brugeren mulighed for at få tekst læst op på flere forskellige sprog(dansk, norsk bokmål, nynorsk, svensk, engelsk, fransk, spansk, tysk og finsk).

Jeg har udviklet en sproggenkender(LIS) som kan detektere det sprog som en vilkårlig tekst er skrevet på, og læse det op med den korrekte stemme. Man kan selvfølgelig override denne indstilling, hvis den "gætter" forkert.

En beta tester må meget gerne give tilbagemeldinger om:

1. Fejl i detekteringen af sprog (gerne med ref. til en fuld tekst)
2. Programmets funktionalitet

Er der nogen som har lyst til at teste, kan programmet downloades her:

Windows: http://download.efaktum.dk/lesepilot_windows_2_0.exe

Mac OSX 10.4+: http://download.efaktum.dk/lesePILOT_MAC_2_0.dmg

Linux: http://download.efaktum.dk/lesepilot_linux_2_0.sh

For at kunne benytte BETA version skal der logges ind med et "2" i alle felter under registrering.

Håber meget at nogen har tid lyst og energi Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 59
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 02:10

Det virker rigtig godt! God lydkvalitet og gode stemmer.

Det er nemt at bruge programmet.

Jeg har testet med nogle tekster og der har der ikke været nogen problemer for programmet, det har valgt det rigtige sprog. Har dog kun testet med engelske og danske tekster.

Med hensyn til udformingen af interfaceset har jeg et par spørgsmål.

Under indstillinger er der noget der hedder "Forb. hastighed", hvad angiver man der? Det synes jeg ikke er helt tydeligt at forstå.

Med hensyn til læsehastighed og pitch, så synes jeg ikke rigtigt jeg kan høre forskel selvom jeg flytter med dem. Heller ikke efter jeg har gemt og indlæst ny tale.

Med venlig hilsen

Søren Sieg Jensen - www.helpsoft.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 31. Jul 07
Skrevet kl. 10:33

Hej Søren,

Tak for at du gider bruge lidt af din tid på at teste mit program.

Forb. hastighed er en forkortelse af "Forbindelses hastighed", det er en måde hvorpå du kan indstille størrelsen af din Internet forbindelse. Ved en dålig forbindelse bliver lydfilerne komprimeret lidt mere, så overførselshastigheden optimeres.

Læsehastighed UPS: Det er rettet nu.

Pitch er ikke implementeret i BETA versionen nu.

Igen tusind tak for din tid.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 11:15

Hej Erik,

Det fungerer bare rigtig godt!

Talegenkenderen opfatter sidste halvdel af din egen sætning som norsk: For at kunne benytte BETA version skal der logges ind med et "2" i alle felter under registrering

- efter " taler den norsk. Udover den slags småting, er det bare rigtig godt lavet..!

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Hjørring
Tilmeldt 31. Jul 07
Skrevet kl. 11:27

Hej Mattias,

Tak for at du bruger din tid på at teste.

Du har fuldstændig ret, den læser en del af teksten op på Norsk. Jeg arbejder meget med at optimere genkendelsen, men især de nordiske sprog volder problemer, da vi har et meget ens sprog.

LIS er testet med 350.000 sætninger på forskellige sprog, og har pt. en gennemsnitlig fejlrate på 0,136%, hvor de absolut højeste er Norsk, Nynorsk og Dansk.

Men jo flere sætninger som fejler i genkendelsen, som jeg får kendskab til, jo bedre kan jeg træne LIS.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 59
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 23:27

Erik Aaskoven:

Hej Søren,

Tak for at du gider bruge lidt af din tid på at teste mit program.

Forb. hastighed er en forkortelse af "Forbindelses hastighed", det er en måde hvorpå du kan indstille størrelsen af din Internet forbindelse. Ved en dålig forbindelse bliver lydfilerne komprimeret lidt mere, så overførselshastigheden optimeres.

Læsehastighed UPS: Det er rettet nu.

Pitch er ikke implementeret i BETA versionen nu.

Igen tusind tak for din tid.

Hej igen Erik

Det var så lidt :)

Ah okay smart, tænkte nok det var forbindelses hastighed, men havde ikke lige tænkt det kunne være derfor, det var faktisk en smart ting.

Det lyder godt, det er et godt program som jeg er sikker på der er mange der kunne nyde godt af.

Held og lykke med det :)

Med venlig hilsen

Søren Sieg Jensen - www.helpsoft.dk

Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:09

Hej Erik

Jeg brugte lidt tid på at installere dit program og det gik nogenlunde smertefrit.

Dog syntes jeg installeren bærer lidt præg af at være noget gammel kode. Nu kender jeg selvfølgelig ikke din målgruppe, og det er også lidt af et overfladisk indtryk at rette på grafikken i installeren, men det var nu engang det eneste jeg kan komme med lidt kritik på :)

Derudover virker selve programmet fint, men det tog mig lidt tid at regne ud at man bare skal markere det man vil have læst op. Jeg havde vel forventet et tekstfelt man kunne kopiere ting ind i. Et opstarts tip første gang man starter programmet var måske en ide?

Jeg er lidt nysgerrig til teknikken. Jeg kan forstå at du kopierer teksten til en server, der så genererer selve lydfilen. Dette giver nogle problemer i forhold til beskyttelse af personlige oplysninger. Er det noget du har addreseret i det færdige produkt?

Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide om det er et, evt. tilpasset, standard produkt du bruger på serveren, eller er det en egenudvikling?

Helhedsindtrykket er positivt, men der er selvfølgelig mange facetter i software udvikling. Håber du kan bruge mine oplevelser i din videreudvikling :)

Jacob V. Rasmussen

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 23:38

Jeg fik følgende fejl 2 gange i træk under installationen, og har endnu ikke fået det installeret:
http://peecee.dk/uploads/072008/amino-prog.JPG

På denne maskine kører jeg Windows XP og TDC fortæller følgende om min version af Java: 1.5.0_11 (1.5.0_11-b03) fra Sun Microsystems Inc.

Syntes ellers ikke jeg har oplevet problemer med at installere andre programmer eller Java til brug af fx netbank. Held og lykke med det rigtig gode initiativ. Du er velkommen til at smide mig en e-mail hvis du mangler hjælp til at føre idéen videre ud i livet, og få det fra dig til kunderne på den bedst mulige måde.

// Jesper Skov

Fra Hjørring
Tilmeldt 31. Jul 07
Skrevet kl. 00:47

Hej Jacob,

Tusind tak fordi du brugte tid på at teste mit program.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at rette på grafikken. Jeg benytter en install-builder (install4j) til at lave selve installationen. Jeg bruger netop denne fordi, det er den eneste jeg har kunnet finde som laver "native" installers og launchers for de platforme jeg understøtter.

Kan du evt. give mig lidt mere info om hvad du mener er "gammel" og "overfladisk"?

Jeg har ikke beskrevet funktionaliteten særlig godt :) Ideen med en BETA test er jo at finde de problemer/forhindringer en evt. bruger kan komme ud for. Den endelige version vil blive supporteret via et website og fri email support.

Jeg vil gerne forklare dig teknikken, men det vil være en noget længere afhandling, men kort fortalt:

1: Send den valgte tekst til serveren
2: Detekter sproget
3: Konverter sætninger til lyd
4: Send dem tilbage

Jeg beytter Acapela TTS til tekst-lyd, de øvrige elementer i processen er min egne, iøvrigt samme server og TTS som www.leseweb.dk et andet af mine taleprodukter. Har du lyst til en mere uddybende forklaring,så giv mig besked.

Du kan evt. kigge på www.adgangforalle.dk som også er udviklet af mig. Den kan dog kun læse dansk, men den er gratis :)

Fra Hjørring
Tilmeldt 31. Jul 07
Skrevet kl. 00:54

Hej Jesper,

Det ser ud som om det er installeren som giver problemer i din installation. Jeg kan ikke pt give dig en forklaring på hvorfor. Den er ikke afhængig af din specifikke version af JAVA. Jeg kunne godt tænke mig at forsøge installationen selv på din PC. Jeg har et program "Teamviewer" som gør jeg kan overtage din skærm, så hvis du vil tillade det, vil det være en stor hjælp?

Ellers kunne jeg da godt tænke mig át vide mere om hvad du mener med "hjælp til at føre idéen videre ud i livet, og få det fra dig til kunderne på den bedst mulige måde."

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)