Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kaffebar / morgenmad -Takeout!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

 Okay,jeg har virkelig brug for hjælp, for min hjerne er ved at eksplodere af alle de tanker jeg i øjeblikket gør mig vedr. opstart af en lille kaffebar i Kbh.

Jeg har fundet de perfekte lokaler og beliggenheden er mere end perfekt....  Jeg har arbejdet i restaurationsbranchen i mere end 10 år, sammenlagt, og har en helt masse idéer til hvad jeg vil og til hvordan jeg kommer til at skille mig ud fra andre lignenede forretninger. Men jeg har aldrig prøvet at starte noget op selv og er derfor bange for, at jeg glemmer en masse vigtige punkter i farten.

Jeg har mulighed for at overtage lokalerne med det samme, da de står tomme. Men udlejer vil have en afståelse på 100.000 kr. Er det rimeligt, når lokalerne har været tomme de sidste 4 mdr og tidligere lejer lukkede pga financelle problemer? 

Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med en overordnet forretningsplan, for jeg er overbevist om, at der er mange ting jeg slet ikke har fået med i mine overvejelser. Evt. nogen der selv har haft foden indenfor branchen?! :)

  Håber I kan hjælpe mig :)

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der

 

Held og lykke med planerne, vi hars elv lige kæmpet med banker og udlejere og fik vores ja i går til vores bar p.gr.af vores udarbejdet forretningsplan.

 af råd kan jeg remse følgende op til din forretningsplan:

 Få opstillet et godt driftsbudget (revisorlavet)

lav en brainstorm og smid alle de mystiske ideer der kan opstå ud på et stykke papir, jo mere "langt ude" de lyder jo bedre.

Find de ideer som skiller sig ud fra andre i området med samme "forretning" og sats på dem.

Få beskrevet din målgruppe (hvilke typer du vil have ind af døren)og husk at skrive lidt om hvordan du vil trække dem til huse.

Få beskrevet hvordan du regner med dagligdagen skal køre i forretningen, hvilke leverandøre du regner med at benytte o.s.v

Jo mere du har med, uanset hvor ligegyldigt de virker, jo bedre er det, husk på at bankmanden som går med i det, kender måske ikke så meget til branchen som du selv gør, så ting som virker totalt indlysende for dig, virker meget langt væk for ham/hende.

 

held og lykke med det hele

 

 

 

Fra Kvistgård
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du skal ikke være bange.
Tag det som det kommer.
Hvis der skulle laves en "drejebog" om hvad man skal gøre og huske på når man blir selvstændig, tja så var det en bog på 4 mill sider.

Mht afståelse. Så betaler du for en beliggenhed.
Men hvad er huslejen?
Er den rimmelig. For hvis den er lav, så pyt næsten med afståelsen. For huslejen forsætter jo til evig tid.

Som den anden har svaret dig, er det nok vigtigt du laver en plan. Og en plan B. Hehe.

Få en til at læse din kontrakt igennem mht leje af lokaler.
Der synes jeg de største fælder ligger.

Hvis du vil have det kan min mand godt kigge dem igennem.
skriv evt på: heidiogsoren@live.dk

Pøj pøj med det hele.

 

 

Fra Eden
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Brammer:
Mht afståelse. Så betaler du for en beliggenhed.
Men hvad er huslejen?
Er den rimmelig. For hvis den er lav, så pyt næsten med afståelsen. For huslejen forsætter jo til evig tid.

Eller du kan spørge dig selv om du kan få de 100.000 tilbage hvis du selv skulle videre...

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I følgende link kan du se en skabelon for hvordan startvaekst.dk mener den skal laves: http://www.startvaekst.dk/MinForretningsplanBasis/0/8/0

Jeg mener dog at der mangles et afsnit hvor grundideen, som de anbefaler skal skrives på 5 linjer uddybes til eksempelvis en halv til hel side.

Jeg er uddannet Business Development Engineer og har under min uddannelse lavet mange forretningsplaner, derudover gennemlæser jeg ofte de der stadig studeres rapporter og forretningsplaner. Jeg vil også gerne gennemlæse din og komme med feed back, men det er selvfølgelig et spørgsmål om tillid, men det er op til dig. Du kan kontakte mig på ander@illux.dk hvis du er interesseret.

Held og lykke med det, og ja man er ofte meget fortvivlet i opstartsfasen, og mon ikke det bliver værer, når du har overtaget lejemålet og skal rigtig igang. Men bare hold i, det er en fase alle iværksættere har været igennem.

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tusind tak for jeres svar..... det hjælper mig rigtig meget! Og ja jeg skal nok have lidt hjælp til lejekontrakten, da jeg er meget uenig med udlejer i flere af punkterne.

1) Det kan vil ikke passe at udlejer kan opsige mig med 3 mdrs varsel, hvor jeg til gengæld har 12 mdrs opsigelse???? Det kan da ikke være rimeligt, vel?

2)  Kan det passe at man som lejer, ved opsigelse,uanset af hvilken grund, ikke har ret til hverken godtgørelse eller erstatning i henhold til tab, som man måtte have i forb. opsigelsen?

3) Er det  helt normalt at man betaler 6 mdrs leje i depositum, eller kan man på normal vis forhandle om dette?

Tusind tak :)

Camilla 

Fra Kvistgård
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Det kan vil ikke passe at udlejer kan opsige mig med 3 mdrs varsel, hvor jeg til gengæld har 12 mdrs opsigelse???? Det kan da ikke være rimeligt, vel?

Bestemt ikke. Normalt er det udlejer der har dobbelt så lang tids opsigelse som dig.
Dvs hvis udlejer har 12 måneder har du 6 måneder

2)  Kan det passe at man som lejer, ved opsigelse,uanset af hvilken grund, ikke har ret til hverken godtgørelse eller erstatning i henhold til tab, som man måtte have i forb. opsigelsen?

Nej du er erhvervsbeskyttet, med mindre det er fremleje

3) Er det  helt normalt at man betaler 6 mdrs leje i depositum, eller kan man på normal vis forhandle om dette?

6 måneder er helt normalt

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)