Som jeg er orrienteret gælder de, iflg funktionærloven, lovmæssige 3 mdr prøvetid også ved ansættelse med løntilskud. DSå er der da lidt tid at tjekke hinanden ud på. |
Dato: 4/11/2006 12:38:09 AM
Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers KommunikationDato: 4/11/2006 12:29:28 AM Forfatter: Morten Bock Mht. at fyre nogen, så skal det lige siges at der vidst nok ligger i kravene om at blive godkendt som arbejdsgiver for en løntilskudsansat, at firmaet ikke må have fyret nogen inden for en bestemt periode, således at hvis man nu fyrer en man har ansat på løntilskud, så kan man ikke bare få en ny næste uge på tilskud. Det er jo sikkert lavet som en sikkerhed for at virksomheder ikke misbruger muligheden for billig arbejdskraft, men det er jo noget der lige skal med i overvejelserneJeg mente faktisk, at jeg ville have mulighed for at fyre den løntilskudsansatte, hvis han ikke lever op til mine forventninger.Hvis jeg skal have en ansat, skal han kunne tjene sin løn. Hvis jeg skulle starte med en løntilskudsansat, vil han kunne tjene mindre ind til firmaet uden at blive en økonomisk belastning. Han kan så med tiden involveres i flere projekter, således at han med tiden kan tjene en hel løn (+ lidt til mig). Men hvis jeg efter et par måneder kan se, at dér når vi aldrig hen, vil jeg have behov for at kunne fyre ham.mvh Hans
Den er jeg med på...