Jeg har en lille agent virksomhed som hjælper svenske online virksomheder med deres salg i Danmark (www.JumpB.dk). Først og fremmest er min opgave at få deres svensker butikker oversat til Dansk, finde den information de har brug for i Danmark, og hjælpe dem med PR og online markedsføring. Design, betalingsmetode og det tekniske har jeg ingen indflydelse på. Jeg læser om SEO og Adwords på nettet men faktum er, at jeg aldrig har kørt en stor adwords kampagne endnu, men der må være nogle kloge hoveder på amino der kan give et tip eller to. Links til gode Adwordsguids er også meget velkommen. Casen: www.Nodelageret.se Det er en online butik der sælger nodebøger til klaver, guitar og meget mere. I alt er der et udvalg på ca 70.000 produkter. Mit udgangs punkt er at det må være nemt at markedsføre, da der ikke er mange andre der sælger nodebøger for f.eks. instrumentet Ukulele. Mit spørgsmål er hvordan jeg skal bygge mine kampanger op. Skal jeg fokusere dem på: Instrument, artist eller de enkle sang numre? jeg har råd til at betale max 10kr pr transaktion jeg får igennem. Er det muligt eller skal jeg holde mig til PR kampanger? Pt tester jeg adwords lidt med en kampagne for Beatels noder. Mine søge ord er navnene på alle Beatels nummerene + noder. Jeg skal betale 0,60 kr pr. klik hvilket jeg synes er i overkanten. Kritik til siden som jeg er klar over:
Jeg ser frem til at høre gode forslag fra jer.
Mvh Anders |
Ikk fordi jeg har de helt store forslag lige nu, men 60 øre for et klik synes jeg ikke er ret meget, vi giver sommetider 3,27 kr. pr. klik til www.pokertil.dk
Du kunne jo lave nogle flere adwords kampagne, en på sange og en på artister og måske en på instumenter, også lade kampagnen peje lige til den side på sitet som omhandler det enkelte emne så kommer du også højre op på listen...
Håber du kunne bruge det til noget :)
God sommer!