Er ved at blive lidt forvirret, er Adwords bugged pt. eller er der en eller anden funktion jeg har overset? Nogle af mine kampagner passer perfekt med antal af besøgende Adwords siger de har sendt, og dem mine stats siger jeg har modtaget. Men nogle af mine kampagner er helt anderledes, har f.eks. fået 10 Leads i dag til noget Affiliate salg, men Adwords stats siger de ingen har sendt mig! Jeg ved godt der er noget forsinkelse på, men har tjekket op på det flere gange, for hele dage, og der er utrolig store fejl i. Er jeg heldig, eller har jeg misforstået noget? Tak |
verdens rigeste mand:Men nogle af mine kampagner er helt anderledes, har f.eks. fået 10 Leads i dag til noget Affiliate salg, men Adwords stats siger de ingen har sendt mig!
Hejsa.
Det kan jo være at de leads som du har akkumuleret er kommet ind via det organiske index eller berugerne er gået direkte ind på dit site?
Hvis du sidder og kigger i Analytics vil der kronisk være en fejlmargin mellem selve AdWords kontoen og din Analytics konto. Oftest skyldes dette at AdWords tæller klik og Analytics tæller besøgende. Dvs. hvis en bruger har været igennem én gang via AdWords og kommer forbi dagen efter endnu engang via AdWords (fordi han/hun ikke kunne huske din url og derfor foretog endnu en søgning) vil du have 2 kliks i AdWords, men 1 unik bruger i Analytics, da brugeren allerede har en cookie lagt på sin computer.....
Men der kan være mange andre grunde til det. Det kræver du beskriver din situation lidt mere konkret....
Håber det gav dig lidt.
Søren J