Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foden indenfor - men hvordan?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi har netop "fået" agenturet på nogle spændende produkter som sagtens kunne fylde 1 meter hyldeplads på både apoteker og hos Matas, men hvordan griber jeg mon bedst tingene an? Hvem skal jeg kontakte og hvordan (skriftligt, telefonisk).

Har du specifikt kendskab til dette, vil jeg gerne høre dine tips og triks.

Tak.

Mvh. Lars 

LarsQ.

Fra København V
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 20:34

Hej!

Vi har det seneste 1 ½ år undervist iværksættere i såvel personlig salg som salgsstrategi. Hvis du vil sælge mere selv eller bare vil have et godt råd så kontakt os på 70272783 eller læs mere på yni.dk

Fra Fredensborg
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 22:15

Hej Lars,

Det er meget simpelt - du simpelthen bare se efter at komme ud over stepperne med at få booket nogle møder... Men inden dette kan ske er der er del forarbejde du skal have 100% på plads:

• Hvem skal kontaktes - hvorfor skal de tage et møde med dig
  • USP'er (unik selling points) ved netop dine produkter
  • Hvordan vil du få kunden til at se lyset i netop dine produkter
  • Hvilke spørgsmål skal du stille osv. osv........
  • ALDRIG lav den klassiske fejl med at fortælle og fortælle og fortælle inden du har lyttet til kunden og dens behov !

Generelt er det meget vigtigt at du sørger for at have styr på diverse salgsprocesser, så du ikke tager ud til de kunder med store potentialer og ikke får det fulde potentiale ud at disse kunder.

Skulle det have din interesse kan jeg sagtens hjælpe dig. Tjek min hjemmeside www.implemind.dk

Venlig hilsen

Søren Heissel

ImpleMind

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Skrevet kl. 14:36

Hey begge.

Tak for input - meget værdifuldt.

Mvh. Lars

LarsQ.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 20:13

Hej Lars

Håber du allerede er godt på vej ... hvis ikke, så tag et kig på www.oxeogco.dk.

Jeg arbejder faktisk lige nu på en lignende sag med samme målgrupper (bl.a. Matas og apoteker), hvor jeg har nogle OK kontakter.

Gi' mig et praj, hvis jeg kan gøre noget og hjælpe med at sparke dørene op for et par møder ...

Henrik Oxe - 2218 1220

Fra Valby
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:17

Hej Lars

Jeg startede som freelacejournalist for godt et år siden og har i den tid sendt små 700 mails ud til potentielle kunder. Efterfølgende har jeg ringet kunden op, og tit skal de kontaktes en del gange for at få fat på rette vedkommende. For som udgangspunkt kommer du til besvær. Men jeg har oplevet at jeg nogle gange får en opgave allerede over telefone, andre gange et salgsmøde, og rigtig mange gange siger de at de måske vender tilbage på et senere tidspunkt, og ja, nogle af dem vender faktisk tilbage.

Da jeg selv i al beskedenhed mener at jeg er temmeligt god til at starte forretning fra skrats (startede i maj sidste år og har nu længe haft den samme indtægt som i mit sidste lønmodtagerjob), er jeg begyndt at tilbyde kurser og rådgivning i at starte forretning. Det kan du læse mere om på http://www.majbrittlund.dk/index.asp?p=58

Venlig hilsen

Majbritt Lund, freelancejournalist
journalist@majbrittlund.dk

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Skrevet kl. 21:32

Hej Majbritt

Tak for dit indput.

Lige et afklarende spørgsmål. De 700 "mails" du sendte var det "snailmail" eller e-mail?

Hvis det var e-mails fik du så ikke klø for at spamme, for de blev sendt uopfordret.

Ikke for at kloge, men det er da lige rart at vide.

LarsQ.

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Skrevet kl. 21:33

Hej Henrik

PB på vej.

LarsQ.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:13

Hej Lars

For apotekerne i Danmark gælder tre ting: De er personligt ejet (af apotekerne som alle er farmaceuter), deltager i indkøbssamarbejder (pharmaplus, dit apotek mv.) og handler stort set altid alle deres varer hos én af de 2-3 grosisster der eksistere på det danske marked (Nomeco, Tjellesen(Celesiogruppen), Max Jenne (Celesiogruppen)).

Det er for mig at se dine tre primære veje ind. Hvis jeg var dig ville jeg starte med at teste konceptet ved at kontakte nogle flinke apoteksejere, ikke så meget for salg, men mest for at høre om de interesseret og deres reaktioner, fokuspunkter, om dit produkt passer ind i profilen mv., Salget skal du lave til indkøbssamarbejdet og du vil have en stor fordel hvis du kan få grossisten til levere dit produkt, da de fleste apotekere ikke gider/må købe varer andre steder.

Hvis du ikke kan få apotekerne i tale, så kan du også tage fat i farmakonomerne, som er det tekniske personale på apotekerne. De er primært dem som står for kosttilskud mv. Nu er jeg uddannet farmaceut og kender ikke så godt til deres kursusudbud, men måske du farmakonomforeningen kan være dig behjælpelig. Der er tale om fagligt personale, så vær godt forbered mht. faglig viden. Hvis der undersøglser der underbygger dit produkt mv. så tag dem med.

Du skriver ikke hvilken type produkter du sælger. Vær meget opmærksom på at der er tale om regulerede områder og derfor er en række krav du skal opfylde for at kunne kalde ting fx "naturlægemidler" eller "kosttilskud".

Mvh

Mads Georgsen

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Skrevet kl. 15:06

Hej Mads,

Tak for et godt og kompetent svar........en stor hjælp !

Mvh. Lars 

LarsQ.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)