Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forventet lønniveau for salgskonsulent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, Da jeg på nuværende tidspunkt er på udgik efter job som salgskonsulent har jeg et konkret løn spørgsmål. Hvad kan man forvente og forlange i løn som kørende konsulent med eget distrikt, fx. midt- og sønderjylland. Det vil være indenfor transportbranchen.. Jeg er 26 år, så jeg har ikke mange års salgserfaring, men har gjort det godt de steder jeg har været og har gode referencer. Har pt. sagt mit job op i udlandet for at tage til Dk igen, Hvad kan man forlange i fast løn + provision, selvfølgelig skal man have tlf. pc, bilordning osv., men jeg er mest usikker på hvad man kan forvente sig lønmæssigt..? Casper
Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 08:57

Hej Salesman

Det er altid et meget svært spørgsmål, for hvor meget er man værd?

Jeg har tidligere kontaktet min fagforening for at få en kompetent vejledning i, hvad jeg ca. kan forlange lønmæssigt. Godt at du spørger på Amino - nogen må have erfaring indenfor dette arbejdsfelt og vil kunne give dig konkrete bud.

Men udover det, kan du sammenligne med dine tidligere ansættelser som sælger. Hvad fik du i løn og hvilke frynsegoder fulgte med og fik du bonus?

Opsæt selv noget realistisk inden du skal til samtale - lad altid dem komme med et udkast. Måske, hvem ved, vil de give dig mere end du selv forventer? Du har jo gode referencer!!

Måske vil de give dig for lidt - men så må du overveje, om du skal finde et andet job.

Held og lykke

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:04

Hej Salesman

Jeg ved at det er meget forskelligt altafhængig af hvilken branche du arbejder inden for. MEN dog vil jeg påstå med mine 12 års erfaring indenfor salgsbranchen med alt lige fra skodjobs til rigtige gode jobs, at som minimum må du kunne forlange kr. 20.000 brutto i fastløn pr. mdr + provision + f.eks. bil, telefon, internet m.m.

En dygtig sælger kan tjene mellem 30.000 - 100.000 pr. mdr alt afhængig af branche og selvfølgelig indsats. Der er jo en kæmpe forskel på om du arbejder inden for salg af mobiltelefoner eller vindmøller :-)

Mvh Chris

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)