Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsførings loven

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været ved at læse lidt på markedsføringsloven, men kan ikke helt blive klog på den.
Hvis fx et værtshus ønsker at lave en konkurrence og de skriver at man min. skal være 18år for at deltage på de lapper som de deler ud, må de så udlove en flaske sprut som præmie?

Er afholderen forpligtet til at tjekke om vinderen er fyldt 18 (vise id) før de får gevinsten udleveret?

Er det ulovligt at lade unge deltage i en konkurrence hvor man kan vinde en flaske sprut fx hvis de er 16-17årige?

Håber der er nogen som kan hjælpe med et svar.

Pft.

Mvh. Torben

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:30

Du kan finde vejledning i Forbrugerombudsmandens vejledende retningslinjer om markedsføring over for unge (dvs. unge under 18), der findes her:

http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/retningslinjer/brnogunge/#begrebet

Du skal dog være opmærksom på, at dette er Forbrugerombudsmandens udlægning af markedsføringslovens § 8, stk. 2.

Jeg ville dog være forsigtig med en konkurrence af den nævnte karakter, hvis der er risiko for, at den også vil henvende sig til unge under 18, hvilket lader til at være tilfældet.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 15:42

Hej Peter

Tak for dit svar, det er nok forskelligt hvordan folk vurderer risikoen. Stortset alle diskoteker i DK siger jo man skal være 18 for at komme ind, men i den virkelige verden lukker dørmændene jo piger ind på -16-17.

Jeg har ikke tænkt mig at afholde en sådan konkurrence, men jeg har et system der muliggøre det og har et par kunder der påtænker at gøre det og ville gerne vide hvor de stod så jeg kunne rådgive dem.

/ Torben

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)