|
Hvordan laver jeg dog lettest en backup af min mysql database? One.com stiller et program der hedder phpmyadmin til rådighed, men kan overhovedet ikke gemmenskue det.
Takker |
mysql backup?
- 1
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
|
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Okay, bliver helt rød om ørene. Troede ikke det var så simpelt :) Tak. Hvis min webserver engang eksplodere, så skal jeg bare kopiere alle filerne ind igen på domænet, og så importere sql filen? Så er jeg kørende igen? |
|
Du skal dog lige være opmærksom på binære felter hvis du har sådan nogen, så skal du finde ækvivalenten til --hex-blob i phpmyadmin. |
|
Du skal dog lige vaere opmaerksom paa at phpMyadmin ikke kan lave backup af store databaser* da den har en tendens til at time ud, da php scriptet er for langsomt. Dette er specielt et problem fordi det ikke fremgaar nogle stedet at phmyadmin stoppede, den giver dig bare saa meget af backupen som den kan naa at lave. Saa husk at checke om din backup virker(Kan restores, og giver dig HELE databasen igen), efter at du har lavet den. *Store databaser for php kan vaere alt over 20MB men hvor store backups den kan lave afhaenger af hvordan one har sat phpmyadmin op. (Stoerelsen maales i output af det sql som exporteres).
|
Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.
|
Hej |
|
Hvis du skal lave et backup af en stor database på en windows platform, kan du benytte http://www.mysql.com/products/tools/administrator/ Dette forudsætter naturligvis du har local/remote adgang til databasen. Jeg er ikke klar over om one.com tilbyder dette. Meeen phpmyadmin, er kun til små ting - store databaser skal man ikke tage backup af via phpmyadmin, uden at sætte timeouten i php til flere dage for en sikkerhedsskyld.. ;-) God fornøjelse |
|
Hey... Tak for jeres svar, som jeg har forstået... Undtagen lige Mikkels :) Det må jeg lige google lidt. Min første backup forløb problemfrit, men den var dog også kun på et par mb. |
|
Der er også mulighed for at gemme databasen i en komprimeret fil. Jeg har for et par år siden købt bogen: Mastering phpMyAdmin for Effective MySQL Management Det er en manual til phpMyAdmin (på engelsk) 200 sider til ca. 200 kr. Den er forholdsvis simpel at gå til, så den kan godt anbefales. Mvh. |
Bliv gratis medlem