Hej Aminoer! Vil starte med at sige, at jeg er ny her på siden og håber mit indlæg rammer i den rigtige kategori :o) Jeg har fået et kanon tilbud på tøj (især boksershorts), som jeg næsten ikke kan sige nej til. Hvis jeg vælger at sige ja til tilbuddet, står jeg naturligvis med en masse genstande jeg skal af med. Hvordan gør jeg det nemmest muligt? Jeg overvejede først en webshop, men synes det er en dårlig idé eftersom jeg ikke har fast leverance, men blot et "slå til nu og her"-tilbud. Herefter tænkte jeg på mulighederne i at auktionerer det væk igennem fx QXL, trendsales eller lignende auktionssider. Men jeg er slet ikke sikker på, at det er lovligt? og skal jeg registreres som et firma, hvis jeg vidresælger nye varer igennem auktionssider? Må jeg høre, hvad I ville gøre? På forhånd tak |
Interesant debat indlæg du er kommet med der ;)
Du skal overveje flere ting,
Du kan jo åbne en webshop, det er et utrolig facinerende marked, og svært at komme ind på.
Det kræver selvfølgelig du smider en masse penge i det (til shop, systemer, markedting, pbs osv osv osv.) at du bruger "RIGTIG MANGE" timer ol.
Du kan også vælge den milde løsning, som du selv beskriver, med Qxl, trendsales, baboom osv. osv. Der kan du drive det som hobby, bruge lidt tid hver aften og hygge dig med det på den måde. Det kræver heller ikke noget kapital indskud, (udover det du skal give for tøjet/varerne)
Det er lovligt at sælge tøjet så lang tid det er rent hobby og at du opgiver det på din selvangivelse, at du har haft de og de indtægter. Dog skal du være opmærksom på at du ikke må tjene over 50.000 kroner, for derefter SKAL man moms registrerer sig.
Du kan jo godt momsregistrer dig, og så stadig kun sælge på trendsales osv osv. Man skal ikke have en webshop og sådan. Så kan du også få momsen tilbage på indkøb, (og betale salgsmomsen på de varer du sælger)
Du skal lige være opmærksom på om det er "ægte" varer du køber og ikke fake, da det er meget ulovligt, som du sikker allerede er opmærksom på.
Håber du kunne bruge lidt af det ;)