Hej Jeg har i dag et firma som drives i et ApS selskab, jeg ejer alle anparter personligt, nu hvor firmaet giver overskud vil jeg oprette et Holding selskab, hvor jeg kan overføre vores overskud. Vores regnskab går fra 1/6 til 30/5 og er derfor afsluttet pr 30/5 i år. Er det for sent, at oprette et holdingselskab hvor vi kan flytte overskuddet over i ??
Mvh
Jarl Knudsen |
Hvor lang tid har du haft dit Driftselskab ApS? Hvis det er helt nyt er det vist nemmest.
En problemstilling er om du bare kan overfører anparterne skattefrit eller ej. SKAT acceptere ikke altid at man bare opretter et holdingselskab og så giver dem anparterne.... Mange gange vil de betragte overførslen som afståelse som så beskattes. Derfor ville det være smartest hvis du havde fået det holdingselskab fra starten af ---- men det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget nu.
Under visse betingelser kan du dog alligevel overføre anparterne skattefrit - men det skal man søge SKAT om at få lov til, og du skal helt sikkert ikke sige at du gerne vil gøre det for at spare skat.
Faktisk skal du mig bekendt have en meget præcis historie fra de varme lande så det her ville jeg helt klar tage en god revisor til at rådgive i.
Tag en god rivisor til det her fra starten af. For hvis du først får afslag på en skattefri overdragelse virker det ikke at komme med en ny og bedre historie fra de varme lange bagefter