Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer vedr. B2B markedsføring ønskes

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogle af jer kloge Aminoer der ved lidt om hvordan man får ordentligt fat i virksomhederne via nettet.

Markedsføring er noget af det dyreste, og det er svært at finde det rigtige medie, og få fat i de virksomheder der kunne have interesse i netop mit produkt, som er gavekurve, firmagaver etc. Mine produkter er ellers noget de fleste virksomheder kan drage nytte af......

Hvor reklamerer jeg?

Hvilke kanaler skal jeg benytte?

Hvor meget skal jeg forvente markedsføringen koster?

Er der nogle der sidder me positive erfaringer..(selvfølgelig uden at røbe firmahemmeligheder)

Helle

http://www.hngavekurve.dk

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:14

Hej Helle.
Det fungerer på den måde at hvis du gerne vil ramme B2B markedet er du nødsaget til at finde ud af hvor du gerne vil ramme.
B2B markedet er bredt og det de fleste vælger at gøre er at kontakte et medie bureau som så kan tage sig af opgaven.
Hvis det er kan du sende mig en mail på: kasper.larsen@gk-advertising.com hvor du forklarer lidt nærmere ind omkring hvilken del af B2B sektoren du gerne vil gå efter. Så vil jeg se om jeg kan hjælpe dig lidt i gang og råde dig bedst muligt så du bruger annonce kronerne fornuftigt.

De bedste hilsner

Kasper Larsen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41

Hej Helle
Gavekurve - hmm. I mange år har jeg siddet som ansvarlig for salg- og marketing, og husker, at det vælter ind ad døren med henvendelser om firmagaver, vingaver, sjove dimser med logo, kuglepenne, gaveartikler og hvad ved jeg. Det er et nemt spørgsmål, men et svært svar. Uden at kende noget til din virksomhed, dine ambitioner eller resultater, får du her de tre bedste/hurtigste bud med fokus på nettet:

1) Sørg for, at jeg kan finde dig på nettet. Jeg har søgt efter 'gavekurv' på Google, på search.liv.com og på yahoo.dk. Desværre fandt jeg dig ikke på top 100 - og så det irrelevant. Jeg har også kikket på din flotte shop, og kan se det er en DanDomain af ældre model (2004).

Forslag: Skift til DanDomain v5, der kører uden rammer. Arbejd derefter med søgemaskineoptimering. I en DD shop betyder det at arbejde med søgeord og beskrivelser mm. Evt. kan man anvende mellemsider og andre seriøse metoder, hvor du ikke risikere at blive blacklistet af søgemaskinerne.

2) Betal for at jeg kan finde dig på nettet. Jeg har ikke set annoncer for din webshop. HVIS jeg ikke havde en leverandør af gavekurve, ville jeg starte med at søge efter en. Og her bliver det opfattet positivt hvis en leveandør har brugt en skilling på præcise og velskrevne annoncer (Google Adowrds og Microsoft AdCenter).

3) Tænk din shop på en ny måde: Se den som din kunders online ordresystem. Det betyder, at du skal arbejde med den direkte kundekontakt IRL (In Real Life). Indgå en samarbejdsaftale med en virksomhed. Uddel informationsmateriale til disponenterne (dem der bestiller den enkelte gavekurv), der viser hvor nemt det er at vælge og få leveret gaver til jubilærer og fødselsdage.

I din shop kan man betale med kort, bankoverførsel og check. I forbindelse med en samarbejdsaftale tror jeg du skal aftale betalingsmetoder. I rigtig mange virksomheder findes der kun medarbejdernes private betalingskort. Som disponent gider jeg altså ikke have bøvlet med at betale med mit private kort, skrive et udgiftsbilag, finde småudgiftskassen (kun åben torsdag 10-12!) og få kontanter tilbage. Og jeg kunne aldrig drømme om at overføre penge fra min egne konto. Og jeg kan slet ikke stave til sjek mere...

Det vil være meget mere checket at en disponent får et login til din shop, bestiller - og virksomheden får tilsendt en faktura, der kan indgå i det normale månedlige betalingsflow.

Håber det kan give lidt inspiration til bedre afsætning. Din shop og dine varer ser jo gode ud.

Vh Bent

Tilmeldt 1. Aug 07
Skrevet kl. 13:52

Tak for de rigtige gode råd....det kan jeg virkelig bruge til noget..

Med hensyn til google søgninger, ligger jeg nr. 3 hvis man søger på gavekurve. Jeg har haft en prof til at se det igennem. Ligeledes betaler jeg til awords med mange søgeord, men synes at det er en jungle at komme igennem, og ved de fleste ord kommer jeg ikke op...hmmm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14

Hej Helle

Et par søgeresultater på Google (- betyder, at du ikke er i top 100):

* gavekurve: nr. 3
* gavekurv: -
* gave kurv: -
* vinkurv: 12
* vin kurv: 2
* gave: -
* jubilæumsgave: -
* barselsgave: -
* ølkurv: 8
* øl kurv: 2
* ølgave: -
* øl gave: -

Så det er rigtigt, at du er på Google. Men der ser ud til at være uudnyttede muligheder, så tag bare fat. Om Adwords: Så vidt jeg hsuker det, så jeg heller ingen af dine annoncer.

Vh Bent

Tilmeldt 1. Aug 07
Skrevet kl. 14:56

Hej Bent

Tak for søgningen :)

Men er det ikke mærkeligt at jeg ikke dropper op som annoncør, når jeg betaler?? har skrevet til google, men de svarer mig ikke direkte...hmmmn - Skal jeg evt. sætte klik pris på istedet for kampagnepris....??

Jeg synes stadig det er lidt besværligt at finde ud af som almindelig forretningsindehaver (google adwords) for mig er det f.eks vigtigt at kunne findes under firmagaver. Har du et forslag til hvordan jeg kommer i top 5 på den søgning???

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:00

Hej Helle

Jeg arbejder for et firma som har kontakt med en del personaleklubber og indkøbsansvarlige. Måske kunne de hjælpe dig ? Du skal være velkommen til at ringe til min Chef Kim Andersen og tage en snak med ham... Tlf. 2828 2922.

Mvh. Chris

Tilmeldt 1. Aug 07
Skrevet kl. 10:09

Hej Chris

Tak - lyder super - hva hedder firmaet?

MVH

Helle

Tilmeldt 1. Aug 07
Skrevet kl. 09:58

Hej igen

Chris - du kan skrive til info@hngavekurve.dk hvis du vil oplyse firmanavn og navnet på den person jeg skal tale med vedr. muligheder.....Big Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)