Hej alle sammen Jeg oplever i nyere tid, at flere og flere, specielt webbureauer bruger andre virksomheders logoer på sine egne hjemmesider, bl.a. Google, Yahoo, MSN og også en lang række store danske virksomheder kommer meget hurtigt på listen uden nogen forklaring på, hvorfor logoet er der. Ligeledes har jeg set flere hjemmesider hvor disse virksomheders logoer og ens egne budskaber/logoer bliver blandet sammen i det samme grafiske element. Da jeg nu ved, hvor hårdt Martin Thorborg i sin tid arbejdede for at kunne anvende Microsoft's Logo, så må jeg indrømme, at jeg står meget undrende over for det, jeg oplever som det store "Logo tag selv bord". Derfor kunne jeg godt tænke mig at få præciseret, hvilke reglerne der er for brug af andre virksomheders logo på egne hjemmesider/tryksager. Skal man spørge om lov? Skal det være skriftligt? Hvor hård er straffen hvis virksomheden, der føler sit logo misbrugt sagsøger een? Venlig hilsen,
|
Jeg ville ikke bruge andres logo uden udtrykkelig tilladelse - enten skriftligt til mig selv eller i form af en offentligt tilgængelig retningsline for brug af netop dette logo.
mvh Hans