Hej. Jeg var et smut i Ikea i weekenden for at købe et skrivebord, en reol osv. i forbindelse med etableringen af et nyt hjemmekontor-værelse til min enkeltmandsvirksomhed. Indrømmet at jeg tilsyneladende ikke har gjort mit hjemmearbejde før jeg tøffede afsted. For det kræver åbenbart en Erhvervskonto hos Ikea der ikke sådan lige kan oprettes når man står i butikken. Derfor brugte jeg mit firma-dankort og betalte bare ved kassen (som privatperson vel?). Hvordan dælen bærer jeg mig nu af med hensyn til bogføring, bilag osv.? mvh Rene |
Hej Rene.
Jeg vil blot bare bogføre det som var det et erhvervskøb, eftersom du har fået en kvittering fra IKEA og denne kan du bruge som bilag. Mht. bogføringen af det, så vil jeg anbefale at du gør det under småanskaffelser (debet) og bank (kredit).
Håber du kan bruge svaret.
Mvh. Morten