Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af kontorinventar i butik?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej.

 Jeg var et smut i Ikea i weekenden for at købe et skrivebord, en reol osv. i forbindelse med etableringen af et nyt hjemmekontor-værelse til min enkeltmandsvirksomhed.  Indrømmet at jeg tilsyneladende ikke har gjort mit hjemmearbejde før jeg tøffede afsted. For det kræver åbenbart en Erhvervskonto hos Ikea der ikke sådan lige kan oprettes når man står i butikken.  Derfor brugte jeg mit firma-dankort og betalte bare ved kassen (som privatperson vel?).

 Hvordan dælen bærer jeg mig nu af med hensyn til bogføring, bilag osv.?

mvh

Rene 

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene.

Jeg vil blot bare bogføre det som var det et erhvervskøb, eftersom du har fået en kvittering fra IKEA og denne kan du bruge som bilag. Mht. bogføringen af det, så vil jeg anbefale at du gør det under småanskaffelser (debet) og bank (kredit).

Håber du kan bruge svaret.

Mvh. Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svar.  Gælder det samme også for Maling og rulle/pensler købt i Davidsen som er brugt på maling/renovering af kontorlokalet mon? 

Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

 

faldt lige over dit spørgsmål...

 

Husk, aht Skat, at alle køb af varer til en værdi over kr 750 INKL moms skal faktureres til dit firmanavn.

 

Smile

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)