Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lær PHP via video, og klar selv alt det grundlæggende

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Forestil dig, at det er fredag eftermiddag, og en kunde har netop kontaktet dig per telefon, fordi han ikke kunne købe dit seneste produkt via hjemmesiden. Du kan se, at siden har været godt besøgt, men ja, det er rigtigt ... Ikke ét salg!

Du ringer til din programmør, men det er hans telefonsvarer, du får i røret: "Jeg er på weekend og kan kontaktes igen på mandag. Hvis det er vigtigt, så ring til min mobiltelefon."

Det gør du, men den bliver ikke taget. Sent søndag aften hænger du stadig i røret, men programmørens mobil forbliver slukket. Din hjemmeside har haft ekstremt mange besøg i weekenden takket være en god pressemeddelelse. Men intet salg.

Endelig, mandag formiddag er der gevinst! Programmøren retter fejlen. Det tog ham et par minutter. Det var kun et enkelt semikolon, der var smuttet i koden ...

Faktisk kunne du let selv have fundet denne fejl, hvis du bare havde vidst en lille smule om PHP. Du kunne have rettet fejlen, da den første kunde ringede, og så kunne du have holdt weekend, mens salgene strømmede ind.

Nu får du chancen for at lære PHP og MySQL let og ubesværet foran din skærm.

Hvis du tidligere har prøvet med bøger, men uden held, så glæd dig: Her får du vist hver enkelt detalje, som bliver grundigt forklaret.

Baggrunden for videokurset er bestseller-hæftet "PHP og MySQL for absolutte begyndere", som nu er udsolgt fra forlaget. Det er forfatteren til hæftet, Britt Malka, der også laver videokurset.

Du lærer alt det grundlæggende, også at lave et lille site med dynamiske sider.

Der kræves ingen særlige programmer, og du vil endda få et tip til, hvor du finder gratis webhotel med PHP og MySQL.

Videoerne er i høj kvalitet og stort format, og du får også en PDF-fil med alle de vigtige koder.

Hent kurset, og kom i gang allerede i dag: www.seferim.com/php

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Britt Malka:

Endelig, mandag formiddag er der gevinst! Programmøren retter fejlen. Det tog ham et par minutter. Det var kun et enkelt semikolon, der var smuttet i koden ...

Faktisk kunne du let selv have fundet denne fejl, hvis du bare havde vidst en lille smule om PHP. Du kunne have rettet fejlen, da den første kunde ringede, og så kunne du have holdt weekend, mens salgene strømmede ind.

Det er nok tvivlsomt for ikke at sige totalt urealistisk at en webshop ejer uden forudgående kendskab kan lære noget der bare ligner nok til at kunne editere flere 1000 siders php kode for at finde en tegnsætningsfejl på 2 videoer.

Det er fint nok du vil sælge et produkt men mon ikke lidt realisme ville være på sin plads.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:23

Nej, det er ganske realistisk. Det behøver man ikke at være php-geni til. Det er let at gennemskue, hvor fx betalingsknapperne befinder sig, og dernæst er det let at finde en fejl som fx den meget almindelige, at der mangler et semikolon.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:31

Nå ja man dykker da lige ned i et open source baseret webshop system med 4000-5000 php filer med et par millioner linier kode og finder lige semikolonnet fordi man har set en video om det på nettet.

Det er totalt urealistisk og som jeg skrev først er det fint nok du sælger php for dummies men der er vel ingen grund til at lade folk tro de lige kan fejlfinde på et webshop system med 2 millioner + mandetimer på få øjeblikke.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du bør nok gennemgå de scripts du gør brug af i dine kurser - specielt useronline_en.zip, hvor du overtræder betingelserne skrevet i copyright-notitsen: 

# This program code may not be sold, nor auctioneered, nor be used in #
# any other commercial way in order to make money. #
# #
# This Programm may not be distributed to download neither by #
# Internet, nor by another medium. #

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11

Nu tror jeg, at vi taler om to forskellige ting.

Du taler om et webshop med adskillige tusinde kodelinjer, hvis jeg tolker dine bemærkninger korrekt.

Jeg skrev om ét produkt, der var til salg.

Det kan normalt klares med ganske almindelig HTML med nogle få linjers PHP.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31

De fleste af disse scripts bruges kun, fordi de er i det oprindelige hæfte. De er gamle, forældede og findes for de fleste vedkommende ikke længere på nettet. Derfor er de sat til download på siden som en service, hovedsagligt over for køberne af mit oprindelige hæfte.

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 16:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har selv en webshop - som er købt.
Tror jeg vil blive meget upopulær, hvis jeg begyndte at snærre i min programmørs system. + De fleste webshop ejere har ikke adgang til det system der ligger bag deres shop, da den er under copyright.

Men det er ellers et godt initiativ :) tror bare du skal have fundet en målgruppe som selv laver deres net butikker.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26

Hej Jonas

He, he, ja, jeg kan se din vrede programmør for mig, hvis du begynder at pille ;-)

Nu hentydede jeg ikke til en webshop - men til det tilfælde, at man har en enkelt vare til salg på hver side. De såkaldte mini-sites. Men de bruges måske slet ikke af danskere? De er det helt store på det amerikanske marked, og jeg bruger dem selv - som fx på www.seferim.com/php, og jeg ved, hvor let det lige er at finde en lille fejl på sådanne sider. Det samme gælder for det script, som jeg har købt til www.tips-og-tricks.com/gave - der kom der oprindeligt et semikolon (var det vist) med varens navn, når folk skulle betale via paypal. En enkelt søgning, og jeg kunne indkredse problemet og løse det.

Det er sådanne småting, man kan gøre selv, hvis man har en lille smule kendskab til php. Større jobs, som fx at lave et helt site, kræver noget mere viden. Men man skal jo begynde et sted.

Det kan godt være, at du har ret i, at Amino ikke indeholder målgruppen for kurset. Jeg var inspireret af Warrior-forum, hvor der netop var flere, der efterlyste sådan et kursus, og hvor man ikke bruger netbutikker, men netop disse mini-sites, hvor man sælger ét produkt ad gangen. Så jeg troede, fejlagtigt måske, at det også var tilfældet i Danmark.

Hvis det ikke er, så undskylder jeg hermed forstyrrelsen :-D

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 19:10

Jeg kan godt se din idé, men hvis du nu havde lavet en video omkring hvordan man opbygger en mini hjemmesider hvor der sælges 1 produkt .. step by step så havde du nok fanget mange af Amono´erne :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)