Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af webhotel?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er nybegynder inden for feltet internethandel, saa jeg har lige behov for noget hjaelp.
 
Er det korrekt, at registreringen af domaenenavn foregaar hos DK-hostmaster, men skal ske via et webhotel? Kunne laese i en anden traad om nogle webhoteller som man skulle vaere lidt varsom med, saa jeg vil jo gerne vaelge det rigtige webhotel. Mine tanker omkring de krav jeg har er, at der skal vaere god service, de skal kunne klare meget stor trafik paa siden (ja man kan jo lige saa godt taenke store tanker...), der skal kunne laegges mange billeder ind i hoej kvalitet og saa skal der ikke vaere en masse boevl hvis vi skal skifte udbyder.
 
Det koncept jeg arbejder paa er salg af baby- og boernetoej.
 
Hvem vil I anbefale som webhotel? Og er der andre faktorer jeg skal tage med i mine overvejelser? Vil jo gerne snart have fundet et webhotel hvis det er af betydning for om jeg snarest kan faa registreret mit domaenenavn.
 
Mange varme hilsner fra Singapore
Charlotte
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte,

Alle seriøse webhotel udbydere registrerer domænet i dit navn, og ikke i deres eget. Så lad bare dem du vælger at lægge din shop hos, registrere dit domæne.
 
Mht. valg af udbyder, ja så er det vigtigt at du afgør med dig selv hvad det er du har brug for. Er det blot et webhotel hvor du kan have et website liggende, eller er det en decideret shop-løsning med kreditkort betaling du har brug for? Er det kun et website - kan du så selv lave HTML/ASP/PHP/etc. programmeringen? Hvis ikke, skal du have en CMS (Content Management System) løsning så du selv kan rette i sitets indhold.
 
Jeg vil ikke pege på en specifik shopløsning da jeg ikke har erfaring hermed, men kan blot nævne at DanDomain og Scannet ofte bliver nævnt som shopleverandører. Begge har også gode og stabile webhoteller du kan have tillid til vil fungerer problemfrit. Og så kan du ringe til dem hvis du er i tvivl om noget - det kan du ikke ved de billigste webhoteller!
 
Håber at det hjælper dig lidt videre...
 
mvh Carsten
 
PS: Prøv at bruge Amino's søgefunktion - emnet er behandlet en del gange her på Amino
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nybegynder

Ja, jeg vil heller ikke sige, hvem du skal vælge, men et par andre bud kunne også være B-One og Needhost. B-One er ret billige, og de hoster samtidig så mange sider, at de er ved at være blevet professionelle nok. Og så har de en online-chat med en supporter, hvis du har problemer. Det er ikke ligeså godt som en telefon, men det er altså bedre end at gå og vente i dagevis på et svar på din mail.
 
Jeg har været igennem et hav af udbydere, og lige for tiden bruger jeg de to. Men der er sikkert masser af muligheder.
 
Med de venligste hilsener
Søren Kristensen
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 
Hvis du søger lidt omkring,- finder du en del dårlige erfaringer med B-one.
Jeg ville tage en udenlandsk hoster,- f.ex. hostgator.com og så registrere domænet med Godaddy.com.
Er det et .dk domæne ville jeg bruge gratisdns.dk til registrering,
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er i hvert fald vigtigt, at der ikke er en masse nedetid. For er din virksomhed meget net- og email-baseret,så kan en enkelt dag med problemer jo nemt koste flere penge end forskellen på webpriserne. Bare lad være med at tro, at fordi du betaler meget for en løsning, så er den også mere stabil. Jeg har brugt webhoteller, som kostede det hvide ud af øjnene og servicen var nærmest helt i bund og nedetiden helt i top.

Nå, så der er problemer med B-One også? Ja, så kan jeg jo begynde at lede igen ;-) Indtil nu har det fungeret meget godt, og jeg synes at jeg fået god support´, men hvis der er meget nedetid, så er det jo ligegyldigt.....
 
Med de venligste hilsener
Søren Kristensen
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu snakken går omkring domæner og webhost så har jeg lige et par spørgsmål!

Jeg går med planer om at få lavet en mega avanceret website, hvor mine kunder slev skal kunne lave en bestemt ting, under forudsættelse af betalinger er godkendt, via SSL eller SLQ (tror jeg nok det hedder) altså en sikker forbindelse med en betalings gatway.

Hvordan denne website opbygges skal jeg ikke gøre mig klog på, da min viden på dette område er ikke er imponerende. Jeg regner med at få lavet den omtalte side ”ude i byen” men vil da gerne have nogen råd til hvad en webhost skal kunne tilbyde af muligheder for denne løsning.

Jeg er godt klar over jeg skal have et ret så stort hotel, naturligvis med fri trafik og ubegrænset sub-domæner, muligvis det samme omkring e-mail.

Har i nogen erfaring med dette?

Venligst

René Buch

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan godt anbefale surftown (hvis det skal være biligt) ellers så har jeg god erfaring med dandomain, men det er så med en relativ kort historik.

B-one, unoeuro og dem der sælger hosting for næsten ingen ting om måneden skal du altså holde dig væk fra - det er naturligvis bare min personlige mening, men som det nævnes, så prøv at søg lidt på google og se hvad andre har haft af problemer.
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tænker lidt på at bruge DHT

 

Venligst

René Buch

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/7/2006 3:05:47 AM Forfatter:Nybegynder

Hej,

Jeg er nybegynder inden for feltet internethandel, saa jeg har lige behov for noget hjaelp.
Er det korrekt, at registreringen af domaenenavn foregaar hos DK-hostmaster, men skal ske via et webhotel? Kunne laese i en anden traad om nogle webhoteller som man skulle vaere lidt varsom med, saa jeg vil jo gerne vaelge det rigtige webhotel. Mine tanker omkring de krav jeg har er, at der skal vaere god service, de skal kunne klare meget stor trafik paa siden (ja man kan jo lige saa godt taenke store tanker...), der skal kunne laegges mange billeder ind i hoej kvalitet og saa skal der ikke vaere en masse boevl hvis vi skal skifte udbyder.
Det koncept jeg arbejder paa er salg af baby- og boernetoej.
Hvem vil I anbefale som webhotel? Og er der andre faktorer jeg skal tage med i mine overvejelser? Vil jo gerne snart have fundet et webhotel hvis det er af betydning for om jeg snarest kan faa registreret mit domaenenavn.
Mange varme hilsner fra Singapore
Charlotte

 
Mine anbefalinger...

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/7/2006 3:49:52 PM
Forfatter: Helmer
Jeg kan godt anbefale surftown (hvis det skal være biligt) ellers så

Jeg har haft et domæne ved surftown, men kunne ikke få
Joomla og andre PHP /mysql ting til at fungere hos dem,
så jeg flyttede til Cliche.
Har andre domæner på B-one, og web10.dk, og det fungerer fint de steder.
Til en pris på få hundrede kr. kan det ikke betale sig
at blive et sted, hvor man ikke kan få tingene til at fungere.
Surftown har rigtig mange muligheder for at man selv kan sætte domæne og server op,
og det var muligvis min fejl, at jeg ikke kunne finde ud af at sætte det rigtigt op,
men uanset årsag, så valgte jeg den nemme løsning,
at flytte til et andet sted, der var sat op fra starten.
Henning Buddig

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)