Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed med vedvarende underskud?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

nu er jeg ikke revisor, eller noget, hvad mener DU / I med at registrere, hvis det skal registrers sådan rigtig, som et firma, foregår det vel hos skat, og så bliver I også momset, og der skal laves regnskab og alt det. hvis det bare er hobby og for sjov, skal I da undlade at regirstere noget, nogen steder, da der så er tale om sort arbejde og skatteundragelse. men altså jeg ved det ikke helt sikkert, men det gør Peter vel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31

Hej!

Firmaet kan jo godt være registreret/stå på de gule sider.

Men uanset hvad, CVR nr. eller ikke, skal den skattepligtige indtægt oplyses på selvangivelsen.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 21:53

Lad mig lige slå fast: Man kan godt have en virksomhed med cvrnummer uden at være momsregistreret. Jeg har et der var momsregistreret til 1.4.2008. Derefter afmeldte jeg momsen men har fortsat et cvr-nummer.

Men du kan godt drive virksomhed uden cvr-nummer. Der er vist ikke nogen klar definition af 'erhverv'. Skat skelner mellem 'hobbyvirksomhed' og 'erhvervsmæssigt drevet virksomhed', men de har intet mod hobbyvirksomheder - de accepterere blot ikke fradrag for underskud i hobbyvirksomheder.

Så i virkeligheden kommer det an på hvad udlejer mener med 'erhverv'. Du kunne spørge, men det er nok bedre at gøre som det tidligere har været nævnt: at få det til at 'ligne erhverv'. Facadeskilt, de gule sider o.s.v.

Og så kan du jo blæse på at Skat kunne finde på at sige 'Hobbyvirksomhed' og nægte dig fradrag for underskud. Ku det ikke være sjovt faktisk at lave et overskud? Så længe du ikke laver et overskud og dermed ikke skriver noget på selvangivelsen overhovedet, så er det nok bedst at lave et regnskab. For Skat kunne jo finde på at ønske det dokumenteret at der ikek er overskud.

Fra København
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:17

Hejsa

Vi vil gerne have en virksomhed, og vi opretter også en virksomhed men det er ikke noget krav fra udlejers side at man har cvr nummer har jeg fundet ud af. Så vi starter i det små med en lille virksomhed, og får forhåbentlig med tiden overskud når der er nok kunder i butikken Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51

Hej!

Ja...som skrevet, det kan i godt uden CVR nummer.

Held og lykke!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 02:16

Man kan godt have et CVR-nr. uden at være momsregistreret. Det vil være tilfældet hvis det er et I/S, eller hvis man er oplysningspligtig med hensyn til løn. Nu er det jo et spørgsmål om hvordan udlejningsfirmaet ser det, men som jeg ser det drives der stadig en virksomhed uanset om Skat så måtte komme og sige at at der er tale om hobbyvirksomhed.

Underskuddet i virksomheden er fradragsberettiget i det omfang Skat ikke i en afgørelse har sagt at der er tale om hobbyvirksomhed. Bemærk dog at hvis de kommer så går de typisk 3 år tilbage i tid. 

Sørg for at lave et regnskab hvor der opereres med regnskabsmæssige afskrivninger. Så kan I lave de skattemæssige dispositioner ved siden af. Ellers vil skat tage udgangspunkt i et resultat som er et skattemæssigt resultat og vurderingen bør foretages ud fra driftsøkonomiske principper.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)