Hvad sker der, hvis man har en ikke-momsregistreret hobbyvirksomhed, som har vedvarende underskud? Altså jeg har tænkt mig at inddække underskuddet privat, men kan man blive tvunget til at lukke dette firma? Jeg spørger fordi jeg har mulighed for at overtage et beboelseslejemål, men med erhverv. Dvs. man skal have et erhverv for at bo i lejligheden. Så ville jeg lave min hobby om til et lille erhverv, men jeg tror ikke jeg umiddelbart ville kunne tjene penge på det.
Såfremt man ikke bliver statueret som hobbyvirksomhed, skal man så trække underskuddet fra sin personlige indkomst? Eller er det bare en mulighed man har? De sidste vi vil på kanten med er jo SKAT.
Nej man kan ikke lade ejendommen indgå i virksomheden, da det er et boliglejemål, med tilhørende erhverv. Et lejemål er jo blot en udgift ikke et aktiv.
Nu er jeg forvirret, er det påkrævet at have et CVR nummer, for at drive en virksomhed?
Jeg vil gerne registreres med CVR nummer, men vil ikke momsregistreres. Kan jeg få et CVR nummer uden at blive momsregistreret?
Jeg forventer ikke en omsætning over 50.000 kr. årligt, og har intet imod at jeg så heller ikke kan trække moms fra. I starten vil jeg gerne bevare en lav salgspris på mit produkt, som sælges til private, og lade det vokse langsomt.