Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekt - Webshop/e-butik

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nordjylland
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg går for tiden og tænker over at starte et lille semi-automatisk projekt op som kan hjælpe med at finansere mit andet projekt.

Mit nye projekt er en lille webshop/e-butik som gerne skulle komme til at køre semi-automatisk. Når jeg siger semi-automatisk mener jeg at når produkterne er færdige - som bliver fiktive projekter - er det eneste arbejde tilbage en smule veligeholdelse af produkterne og webshoppen samt måske en lille smule udvikling, helst ikke det store.

Det jeg godt kunne tænkte mig at sælge er 5-10 eBooks (e-bøger) på engelsk samt også oversat til dansk også.
Jeg kan selv skrive 2 af e-bøgerne, og oversætte dem til dansk og jeg tror på de kan sælges.
Jeg har også fundet en person der kan skrive et par mere, samt oversætte dem til dansk - også som prikken over i'er har jeg to kammerater der har tilbudt at skrive en hver, hvis jeg oversætter dem til engelsk.

Det jeg godt kunne tænkte mit at vide var hvad jeg skal huske og tænkte over hvis jeg har styr på alt det ovenstående?, og også kender en der kan ordne det tekniske - programmering og webshoppen?

' jeg ved jeg mangler at tænkte over nogle ting, for det gør man næsten altid, så tænkte nogle af jer Aminoer kunne hjælpe' :o)

Fra Nordjylland
Tilmeldt 21. Jun 08
Skrevet kl. 18:40

Jeg er stadig åben for alle ideer og al hjælp :)

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 20:03

Det lyder ikke umiddelbart som et projekt, jeg ville forvente det helt store afkast fra. Hvis du virkelig mener, at bøgerne er gode, vil jeg anbefale dig, at kontakte et etableret forslag med speciale i digitale udgivelser. Hvis din styrke er at oversætte eller skrive bøger, skal du bruge din tid på det, ikke på udvikling af hjemmeside, oprettelse af betalingssystem, markedsføring etc. Hvis bøgerne derimod blot er en dansk oversættelse af nogle de tusindvis af ligegyldige standard-template 'køb min fantastiske e-bog" websites, så vil jeg anbefale dig at bruge din tid på noget mere fornuftigt.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:30

Det er formentligt småting du mangler. Kast dig ud i det, men hold omkostningerne nede hvis du ikke har en ide om hvor meget du kan sælge for.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 21. Jun 08
Skrevet kl. 21:31

AdXpert:

Det lyder ikke umiddelbart som et projekt, jeg ville forvente det helt store afkast fra. Hvis du virkelig mener, at bøgerne er gode, vil jeg anbefale dig, at kontakte et etableret forslag med speciale i digitale udgivelser. Hvis din styrke er at oversætte eller skrive bøger, skal du bruge din tid på det, ikke på udvikling af hjemmeside, oprettelse af betalingssystem, markedsføring etc. Hvis bøgerne derimod blot er en dansk oversættelse af nogle de tusindvis af ligegyldige standard-template 'køb min fantastiske e-bog" websites, så vil jeg anbefale dig at bruge din tid på noget mere fornuftigt.

Jeg ville nok heller ikke kalde det et projekt nu du siger det, det er nok efterhånden forsvundet fra at være et projekt til mere at være noget færdigudviklet. Men jeg indrømmer at jeg ikke regner med et særlig stort afkast, det er mest bare for at prøve det - men selvfølgelig også for at få let overskud. Hvis jeg bare kan sælge 200-300 eBooks i løbet af et ½ år til omkring de 95,- kr pr stk. så er det jo mellem 20.000 og 30.000 - hvilket er mere ind jeg regner med. 

Fra Nordjylland
Tilmeldt 21. Jun 08
Skrevet kl. 21:33

Jesper Jørgensen:

Det er formentligt småting du mangler. Kast dig ud i det, men hold omkostningerne nede hvis du ikke har en ide om hvor meget du kan sælge for.

Jeg skulle mere at jeg kan holde udgifterne nede - langt nede endda.
Så spørgsmålet er bare om det er værd og bruge tid på, og det har jeg besluttet at det er.
Så spørgsmålet er bare hvad jeg manglede at tæntke over, og at bedømme på svarere er det ikke rigtig meget andet ind at kaste sig ud i det, og se hvad der sker - har jo ikke så meget at tabe :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31

erty:

Jesper Jørgensen:

Jeg skulle mere at jeg kan holde udgifterne nede - langt nede endda.
Så spørgsmålet er bare om det er værd og bruge tid på, og det har jeg besluttet at det er.
Så spørgsmålet er bare hvad jeg manglede at tæntke over, og at bedømme på svarere er det ikke rigtig meget andet ind at kaste sig ud i det, og se hvad der sker - har jo ikke så meget at tabe :)

Har du 10 af den slags projekter har du 300.000 pr halve år. omkring en ½ million på årlig basis.
Det er passiv indkomst. Du skal aldrig mere arbejde for dem igen.

Hvis det er bekræftelse du søger, så har du den herfra. Gør det. Gør det. Gør det NU. Når du har læst dette, går du igang med de første trin. Og om et halvt år kommer du tilbage og giver mig 5% :P

Fra Nordjylland
Tilmeldt 21. Jun 08
Skrevet kl. 11:38

#Jesper Jørgensen

Jeg går i fuld gang netop nu!
men med hensyn til de 5% må du jo finde mig herinde om et halv år hvis du husker det, og hvis det har gået godt så må vi jo se :P

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 12:32
Greyzone:

Har du 10 af den slags projekter har du 300.000 pr halve år. omkring en ½ million på årlig basis.

Kald mig blot pessimist, men I har sq brug for et reality check her. Jeg kender intet til de bøger, du har tænkt dig at skrive, men at sælge 3000 e-bøger over en 6 måneders periode, er et vanvittigt ambitiøst mål for et [citat] lille semi-automatisk projekt. Og hvis du samtidig går med en forventning om, at det bliver passiv indtægt, hvor du ikke skal røre en finger, så er jeg bange for, at du bliver slemt skuffet.

Hvis bøgerne er skide gode, så er det naturligvis bare at springe ud i det. Men husk på at der er tusindvis af folk derude, der laver ”oversæt en ligegyldig e-bog”-tricket. Hvis du vil ind på det marked, skal du sørge for at finde en måde, hvor du kan differentiere dig klart fra konkurrenterne… ellers bliver du bare endnu en i flokken.

Nå nok formaninger herfra. Held og lykke med det. Wink

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32

AdXpert:
Greyzone:

Kald mig blot pessimist, men I har sq brug for et reality check her. Jeg kender intet til de bøger, du har tænkt dig at skrive, men at sælge 3000 e-bøger over en 6 måneders periode, er et vanvittigt ambitiøst mål for et [citat] lille semi-automatisk projekt. Og hvis du samtidig går med en forventning om, at det bliver passiv indtægt, hvor du ikke skal røre en finger, så er jeg bange for, at du bliver slemt skuffet.

Hvis bøgerne er skide gode, så er det naturligvis bare at springe ud i det. Men husk på at der er tusindvis af folk derude, der laver ”oversæt en ligegyldig e-bog”-tricket. Hvis du vil ind på det marked, skal du sørge for at finde en måde, hvor du kan differentiere dig klart fra konkurrenterne… ellers bliver du bare endnu en i flokken.

Nå nok formaninger herfra. Held og lykke med det. Wink

Du har nu ret i det du siger. Der skal lidt til før at man sælger 3000 pr halve år. Men hvis det er målet, og det så opnås gennem diverse optimeringer og konverteringer, så bliver det ca. sådan i en jævn strøm fremover. Og så vil nogenlunde betegnes som passiv indkomst.

Det er jo ligesom at have 1 person som tjener 10.000 kroner til dig. For derefter at opgraderer til 10 personer som gør det samme.
Så længe markedet er til det, så skal du blive ved med at opgraderer.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)