Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Dreamweaver.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lige lavet min side med Dreamweaver, men har et problem, når siden skal udskrives. Teksten i den miderste kolonne bliver til enkelte ord der står i en meget lang række efter hinanden (det gør det også i Google cache)

Hjælp søges til at få rettet dette problem.

Mvh Annette

Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 23:17

kom med et link - ellers er det svært at sige hvad problemet er....ingen fast width og ingen breaks?

Tilmeldt 4. Apr 08
Skrevet kl. 20:19

Hej 072 dpi

Ja, det havde nok været smart at skrive det. Siden er holtemalerfirma.dk

Mvh Annette

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:28

Siden er ret ubrugelig i firefox i en opløsning på 1024x768 her - Din side er 1300 px bred og du har slået højreklik fra, hvilket er træls.

Det er ting du retter ved at fjerne det javascript du har på siden (som jeg ikke ser nogen grund til at anvende på den side) og så kan du med fordel fjerne margin på dit body-tag og få siden ind på midten af browseren uden at lave 300px margin på begge sider.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 23:00

Anders Christensen:

Siden er ret ubrugelig i firefox i en opløsning på 1024x768 her - Din side er 1300 px bred og du har slået højreklik fra, hvilket er træls.

Det er ting du retter ved at fjerne det javascript du har på siden (som jeg ikke ser nogen grund til at anvende på den side) og så kan du med fordel fjerne margin på dit body-tag og få siden ind på midten af browseren uden at lave 300px margin på begge sider.

... jeg giver dig ret.

Et script der forhindre højre-klik med musen er bare unødig kode som Google skal tygge sig igennem. Du skal også skrive dit CSS i en ekstern fil. Din margin på 300 px giver jo kun mening i nogle skærmopløsninger...... hvis de overhovedet giver mening! Du kan give din body en bestemt with og derefter en margin:0 auto; - det er dog smatere at lave dette på en container (div#wrap)

Tilmeldt 4. Apr 08
Skrevet kl. 10:36

Tak for hjælpen til jer begge. Vender lige tilbage, hvis jeg ikke helt har succes med opgaven.

Højreklik er slået fra fordi der i løbet af det sidste halve år har været omkring 10 tilfælde af tyveri af al tekst og billeder fra siderne. Og det har i alle tilfælde været "pc- ignoranter" der har gjort det. Så ved at slå højreklik fra, så er de afskåret fra at snuppe det. (det er så kun de mere smarte, der kan gøre det).

Bare af interesse? Hvad bruger I højreklik til når I er på en hjemmeside?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 11:28

Der skal meget meget lidt til at omgå det dersens højreklik-noget - et tastetryk, disable js eller vis -> kilde bare for at tage et par stykke, så har svært ved at se hvor meget det kan gavne. Billeder kan jo stadig hugges ved et tryk på Print Screen og tekst ligger som sagt i kilden og kan jo stadig afskrives ved håndkraft.

Personligt bruger jeg højreklik rigtig meget - i stedet for fx at klikke frem og tilbage mellem produkter i en webshop åbner jeg mange gange flere interessant produkter i hver sin fane vha højreklik. Hvis jeg ikke kan få lov til at højreklikke i en webshop og jeg kan gå et andet sted hen med samme produkter til samme priser - ja, så gør jeg det.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 4. Apr 08
Skrevet kl. 12:56

Hej Alle.

Jeg har nu fået rettet margen til auto mv, men det løser ikke mit problem mht at printe siden, hvor den miderste sektion printes i større bredde og nedenunder den anden tekst?

Jeg må vist hellere tage jeres kritik til efterretning og fjerne det script, der forhindrer højreklik. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)