Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle teknik folk 

Jeg har forsøgt at kontakte mit webbureau hele ugen uden success. Nu begynder jeg at blive urolig for, om der skulle være sket noget, om de er gået neden om og hjem eller andet. Jeg har hele min shop liggende hos dem på deres servere og jeg har ingen adgang til filerne selv. Det er et oscommerce system og jeg har kunnet tage en database backup gennem administrationsmodulet. Jeg har fået en fil på ca 3.5 mb som hedder *.sql. Er denne fil brugbar på nogen måde? Hvis det hele lige pludselig går ned, er jeg ret meget ude og s.... Hvad kan jeg gøre?

Hjælp !!!

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 21:51

Hej,

Hvis du har en backup af databasen, så står det ikke helt sløjt til. men det er klart at det ikke er optimalt hvis du ikke selv har adgang til dine filer. Måske er de bare taget på en tidlig sommerferie? Lidt research på nettet kan muligvis skaffe dig et telefonnummer på en ansvarlig, der kan besvare dine relevante spørgsmål.

Til en anden gang så skal du få placeret din shop på en server hvor du også har adgang til filerne

Tilmeldt 13. Jun 08
Skrevet kl. 22:35

Ok, hvad kan man gøre med den sql fil? Hvad indeholder den? Kan den "bare" importeres til en ny shop?

Jeg er bange for, at jeg har prøvet de telefonnumre, der var.. Det er et meget lille firma :(

Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:09

Hej Xeniaa

En sql backup fra oscommerce indeholder dine firmaoplysninger, vare og kundeoplysninger o.s.v.

Den indeholder ikke shop eller design filer og jeg tror det vil være svært at indlæse den i en anden oscommerce shop med mindre den indeholder de samme moduler.

Har du ikke FTP adgang til din webshop ?

Tilmeldt 13. Jun 08
Skrevet kl. 23:12

Ok, det var det, jeg frygtede. :( Nej, jeg har desværre kun ftp adgang til billedfilerne og det var kun fordi jeg insisterede. Det er bare rigtig uheldigt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:55

Hvorvidt du har de samme moduler burde være ligegyldigt. Hvis du har en .sql fil af hele databasen, så har du alt data i SQL kommandoer - lige klar til at blive importeret i et nyt oscommerce system. Hvis disse sql-kommandoer opretter data til ikke eksisterende moduler, så er det som sådan ligegyldigt, da de jo derved blot vil stå ubrugt i databasen og blot skabe minimal spildplads.. Så slå kold vand i blodet - din situation er slet ikke så kritisk som det bliver udtrykt her.. designfiler kan man jo skaffe igen og så længe du har dem og sql-filen, så er der ikke lang vej til et komplet nyopsat system.

Tilmeldt 13. Jun 08
Skrevet kl. 08:18

Ok, det var rart at høre. :) 

At sætte et nyt system op kan man vel betale sig fra og så ved de nye folk vel, hvad de skal gøre med sql filen..?

Fra Hornbæk
Tilmeldt 5. Sep 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:25

Hej.

Den .sql fil du har der, er en komplet backup af din webshops database. Den er lige til at importere i en standard OsCommerce webshop. Selv om der er tilføjet nogle tabeller som ikke er i en standard shop, så kører det alligevel, dog naturligvis UDEN dine egne tilføjede contributions. Så vil shoppen være oppe og køre igen, og man kan så efterfølgende gå igang med at lægge de contribs. som man mangler ind igen.

Så bare rolig, du er HELT sikkert ikke på bar bund. Det skal nok komme til at køre igen.

:-)

Go' weekend

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45

Xeniaa:

Ok, det var rart at høre. :) 

At sætte et nyt system op kan man vel betale sig fra og så ved de nye folk vel, hvad de skal gøre med sql filen..?

Ja - helt sikkert. Ellers er der sikkert også nogle herinde du kan spørge.

Tilmeldt 13. Jun 08
Skrevet kl. 10:20

Ok, puha. :) 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)