Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode Bøger, Faglitteratur - Anbefal

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine målsætninger for det næste års tid er at få læst en fagltterær bog om ugen.

Jeg er derfor interesseret i at høre hvad Amino-folket har af anbefalinger.

For at give et billede af hvad jeg tidligere har fundet interessant, er her en liste over bøger jeg har læst, som jeg synes var gode.

- Dog skal det ikke udelukke noget. Er åben overfor alt.

Læst:
En Sikker Investering - Karsten Jensen
One Hour Workweek - Timothy Ferris
Blue Ocean Strategy - W. Chan Kim og Renée Mauborgne
Eksistensiel Psykoterapi - Irwin Yalom
Unlimited Power - Anthony Robbins
7 Gode Vaner - Stephen Covey
Rick Dad Poor Dad - Robert T. Kiyosaki

Ulæste bøger som ligger på min kommende læse-liste:
Creative Man - Institut For Fremtidsforskning
Dream Society - Rolf Jensen
The Road - Cormac McCarthy

+ Måske en bog om speed-reading ?
Nogle gode bud?

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:22
Hej Tobias God idé med denne tråd, så har man altid et sted at hente inspiration. Jeg vil anbefale; "Working With Emotional Intelligence" - Goleman. "Good to Great" - Jim Collins. "Yes or No" og "Who Moved my Cheese" - Spencer Johnson. mvh Sidse
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:50

Eller hvad med Karoke Capitalism, In search on excellence eller Break from the pack.

Som inspiration bruger jeg "den runde bog" hvor jeg abonnerer på to bøger om måneden som referat over en lydfil. Hvis der er gode så køber jeg dem. Lydfilen hører jeg når jeg kører bil og er en genial ting for at samle apetit til læsningen.

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 00:05

Jeg kunne godt lide "Creative Man"; men da jeg allerede havde læst "Den kreative klasse" samt "Europa i den kreative klasse" var der ikke så meget nyt. Hvis man har læst dem, så er der ingen grund til at læse "Creative Man". Hvis man derimod ikke har læst "Den kreative klasse", så vil jeg anbefale blot at læse "Creative Man" da den siger det samme og undlader alt statistikken.

Jeg skal snart i gang med "Den kreative klasses flugt - den nye globale konkurrence om tallent" Jeg har dog optalt at jeg har mere end 25 bøger i bogreolen som skal læses, så det kan komme til at tage sin tid Smile

Kreativ bøgerne er alle tre af Richard Florida.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:39

Præcist den tråd jeg ledede efter. Godt initiativ Tobias!

Enig enig i "Blue Ocean Strategy" - W. Chan Kim og Renée Mauborgne. Gode tanker for en iværksætter at have i baghovedet.

Jeg har netop købt:

"The long tail" af Chris Anderson. Kan lige melde tilbage om den er værd at læse.

Hilsen

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:57

Jeg vil gerne anbefale "Affärsplattformen" af Magnus Klofsten den er på svensk, kan også fås i en engelsk udgave.

En lille bog der på en meget anvendelig måde fortæller noget om hvilek kompetancer og hvilke signaler man skal være OBS på under  virksomhedens opstart og udvikling fra enkelt mand til organisation.

Den har været et godt redskab for mig i udviklingen fra 1-7 ansatte.

Og den har gjort mig mere kompetent i forhold til sparring med bestyrelsen.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:07

Funky Business - Kjell A. Nordström & Jonas Ridderstråle

Purple Cow - Seth Godin

Re-Imagine - Tom Peters

3 bøger alle bør have læst. Jeg har læst dem alle mindst 2 gange, og jeg forstår ikke alle metoder og teknikker endnu (og kommer nok heller ikke til det det næste stykke tid).Udfordrende lærerigt læsestof.

Mvh, Marc Falk

Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:15

Arne Nilsson - Viljen til sejr

Slug frøen 

Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:17

Et er at læse bøgerne, noget andet er at følge dem.

Hr. Robbins' bøger kræver for det meste at man bruger en del tid på NLP øvelser og prøver aktivt at ændre sine tankemønstre.

En bog om ugen er ikke noget problem at læse, men hvis du også vil have noget ud af bogen, skal du nok overveje at afsætte tid til øvelser osv også.

God læsning :) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)