En af mine målsætninger for det næste års tid er at få læst en fagltterær bog om ugen. |
Gode Bøger, Faglitteratur - Anbefal
- 1
|
Eller hvad med Karoke Capitalism, In search on excellence eller Break from the pack. Som inspiration bruger jeg "den runde bog" hvor jeg abonnerer på to bøger om måneden som referat over en lydfil. Hvis der er gode så køber jeg dem. Lydfilen hører jeg når jeg kører bil og er en genial ting for at samle apetit til læsningen.
|
Jeg kunne godt lide "Creative Man"; men da jeg allerede havde læst "Den kreative klasse" samt "Europa i den kreative klasse" var der ikke så meget nyt. Hvis man har læst dem, så er der ingen grund til at læse "Creative Man". Hvis man derimod ikke har læst "Den kreative klasse", så vil jeg anbefale blot at læse "Creative Man" da den siger det samme og undlader alt statistikken. Jeg skal snart i gang med "Den kreative klasses flugt - den nye globale konkurrence om tallent" Jeg har dog optalt at jeg har mere end 25 bøger i bogreolen som skal læses, så det kan komme til at tage sin tid
Kreativ bøgerne er alle tre af Richard Florida. |
Præcist den tråd jeg ledede efter. Godt initiativ Tobias! Enig enig i "Blue Ocean Strategy" - W. Chan Kim og Renée Mauborgne. Gode tanker for en iværksætter at have i baghovedet.
Jeg har netop købt: "The long tail" af Chris Anderson. Kan lige melde tilbage om den er værd at læse.
Hilsen Michael |
Jeg vil gerne anbefale "Affärsplattformen" af Magnus Klofsten den er på svensk, kan også fås i en engelsk udgave. En lille bog der på en meget anvendelig måde fortæller noget om hvilek kompetancer og hvilke signaler man skal være OBS på under virksomhedens opstart og udvikling fra enkelt mand til organisation. Den har været et godt redskab for mig i udviklingen fra 1-7 ansatte. Og den har gjort mig mere kompetent i forhold til sparring med bestyrelsen. |
Funky Business - Kjell A. Nordström & Jonas Ridderstråle Purple Cow - Seth Godin Re-Imagine - Tom Peters 3 bøger alle bør have læst. Jeg har læst dem alle mindst 2 gange, og jeg forstår ikke alle metoder og teknikker endnu (og kommer nok heller ikke til det det næste stykke tid).Udfordrende lærerigt læsestof. |
Mvh, Marc Falk
Et er at læse bøgerne, noget andet er at følge dem. Hr. Robbins' bøger kræver for det meste at man bruger en del tid på NLP øvelser og prøver aktivt at ændre sine tankemønstre. En bog om ugen er ikke noget problem at læse, men hvis du også vil have noget ud af bogen, skal du nok overveje at afsætte tid til øvelser osv også. God læsning :) |