Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af hjemmeside i USA

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er helt ny herinde og vil flittigt bruge siden da jeg kan se den har rigtig mange gode sager man kan læse sig frem til. :)

Jeg har et spørgsmål som start.

Jeg arbejder nu her på min danske hjemmeside, som er en portal for unge.

Jeg vil gerne undersøge muligheden for at kunne lave en amerikansk version af siden senere hen.

Siden skal drives fra danmark af, men være en amerikansk side med .com domæne.!

Men jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte henne af... er der nogle herinde der har eller ved noget om den slags?

Eller om det overhovedet er muligt at drive en side i USA fra danmark af juridisk, praktisk osv?

Jeg håber der er nogle der ved noget herinde :)

Mange hilsner

Rem

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:28

Der er ikke de store problemer at oprette en side rettet mod det amerikanske marked.

Du skal købe et .com-domænenavn. Det kan man gøre mange steder, både i DK og på internationale sider. Jeg har selv brugt godaddy.com til at købe .com-domæner.

Derefter skal du have noget hosting. I princippet kan du godt fortsætte med at bruge din nuværende danske host, men hvis du får meget amerikansk trafik og gerne vil have hurtigst mulig loadtid for dem, skal du nok have en amerikansk server. Der findes et hav af udbydere, men som udgangspunkt er det ikke mere besværligt at blive kunde hos dem end hos en dansk hosting-udbyder.

Juridisk skal du blot køre siden med dit danske firma. Der er ingen behov for at blive registreret som amerikansk firma eller noget i den stil.

Tilmeldt 17. Jun 08
Skrevet kl. 10:59

Okay, tak for svar..

Men jeg er ikke nået så langt endnu at jeg har oprettet mit eget firma... da jeg ikke har råd til at ligge de 125.000 kr til aps endnu

Og det er vel pænt nødvendigt at have en selskab der eget siden så man ikke er personlig ansvarlig for evt twists og andet juridisk, er det ikke?

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 12:25

.com domæner er ikke rettet imod USA specielt - det er et internationalt domæne på lige fod med .net, .info, .biz osv. Hvis du skal have et domæne direkte rettet imod USA skal du have fat i et .us domæne.

Kasper Gadensgaard

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53

Mange af de affiliates som jeg arbejde med på det Amerikanske marked er fra Europa og Asien. Så du kan godt køre din side fra Danmark, dog vil jeg anbefale dig at du får siden hosted i USA.

Jeg mener at søgemaskinerne kigger på hvor siden er hosted og det giver nogle ekstra "point" i søgemaskinen hvis det er i samme land som man ønsker besøgende fra. Det vil formentlig også give noget højere svar tider end hvis trafiken skal hele vejen til Danmark. 

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 16:56

remulus27:

Okay, tak for svar..

Men jeg er ikke nået så langt endnu at jeg har oprettet mit eget firma... da jeg ikke har råd til at ligge de 125.000 kr til aps endnu

Og det er vel pænt nødvendigt at have en selskab der eget siden så man ikke er personlig ansvarlig for evt twists og andet juridisk, er det ikke?

Om du ejer siden uden firma eller med et enkeltmandsfirma eller I/S så hæfter DU selv for det - så juridisk set er der ingen forskel på om du driver det privat eller som erhverv.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 17. Jun 08
Skrevet kl. 20:07

Hej

Det forstår jeg ikke en bønne af... er pointen med en anpartselskab netop ikke at man derved ligger sine aktiver i et firma

og derfor ikke kan blive personlig ansvarlig for evt tab, søgsmål eller konkurs?... Så det er firmaet der går konkurs og er juridisk ansvarlig

for evt twist om hjemmesiden...??

Indifferent

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:35

Hej Remulus,

Du har ganske ret i dine betragtninger om et aps vs. personligt ansvar. Jeg tror, at Nick måske læste en smule for hurtigt.

Men hvis du er bekymret for den slags, kan du blot lægge din hjemmeside på danske servere til at starte med, så det er dansk lov, der gælder. Det vil være en god beskyttelse mod gigantiske søgsmål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40
Hej, Altså hvis du vil åbne en hjemmeside gør du det bare! Ikke alt det der med at undersøge sagen osv. det er spild af tid og hvad er chancen for at blive busted?
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:44

Det jeg ville pointere var blot, at man sagtens kunne lave et firma - som det er nu, som der blev nævnt tidligere i tråden.

Remulus nævner så at han ville have sig et ApS, for at tage afstand fra firmaet, med en privat konto. Så vil jeg blot nævne, at han sagtens kan lave et firma - da der med et firma (læs enkeltmandsfirma), ville gælde samme forpligtelser som han har nu, som privat.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)