Hvis en virksomhed bliver drevet fra italien og sælger nogle produkter der er lovlige i italien, men ulovlige i Danmark via. en webshop - må webshoppen så godt have en dansk hjemmeside (via dandomain) med server i Danmark?
Jeg er ret sikker på du ikke må sælge noget der er ulovligt i DK fra servere placeret i DK.
Selvom kunderne er i italien og varelager m.v. er i italien så mener jeg altså at indhold der hostes på servere i DK også i den heenseende skal overholde dansk lovgivning.
Jo man må gerne sælge til DK da der er fri bevægelighed indenfor EU.
Nu er du dum at høre på ... selvfølgelig må du ikke sælge varer som er ulovligt i Danmark, til Danskere. Ligegyldigt hvilket smuthul du laver render du ind i at det i bund og grund udelukkende er det ... nemlig et smuthul!
Hvis der f.eks. er tale om design kopimøbler må du gerne sælge dem fra england (og vist også fra italien) på en server hosted i england til danske kunder da kopimøbler er lovlige i england. Dog tvivler jeg på at du må sælge dem fra et website lokaliseret på en server i DK.
Er det derimod kosttilskud og/eller noget i den branche så er det vist noget andre regler der spiller ind.