Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direct Mail...nu skal det være. Hjælp søges

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejder hårdt på at få gjort min lille virksomhed synlig og frugtbar. Fik anbefalet Direct Mails på det udemærkede iværksætter kursus jeg var på.

Mon der i dette forum er nogen der har de guldkorn der skal til?

-Punkter der er et must i sådan en skrivelse.

-Fremgangsmåder.

-Gode erfaringer.

Ja....alt har interesse.

Nanna 

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 22:31

Hej Nanna.

....lige en sidebemærkning: hvad hedder din virksomhed ? Er der et websted, hvor vi kan se den ?

Wilted Flower

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 22:34

Mit websted hedder: www.visionarydesign.dk

Glæder mig til at høre nyt

Kh Nanna 

Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:57

Hej Nanna P

Jeg er enig i at Direct mail er en god vej frem. Jeg sidder faktisk selv lige og arbejder med en kampagne for min egen virksomhed. Jeg har tænkt mig at bruge en del tid på forberedelse.

Jeg har selv siddet en del år ude i det virkelige liv som chef for forskellige afdelinger. Der modtager man rigtigt meget Direct Mail. Efter min mening er der en gennemgående ting der er fælles for alle de direct mail jeg har modtaget, nemlig at de ikke er ret direct. Alle henvender sig til masserne og bliver ligegyldige for mig at "dykke" ned i. Mit vigtigste råd i den forbindelse er at du sørger for at skrive direkte til de kunder du vil ramme.

Det kan godt være du er nød til at have mange forskellige versioner af dit budskab  og det koster mere arbejde men det er vel bedre en at bruge en smule tid og så er det slet ikke noget værd 

Fra Århus C
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nanna,

Inden du fuldstændig beslutter dig for direct-mail, kan Wikipedia måske afskrække dig en anelse:

http://da.wikipedia.org/wiki/Direct_mail

Som det står:

Direct mail er salgsmæssigt set forholdsvis ineffektivt, idet svarprocenten sjældent overstiger 2-3 %

Så du skal forvente en meget lav respons, tæt på næsten ingen.

Hvis du alligevel beslutter dig for at sende Direct Mails, skal du være fuldstændig klar over hvilke personer der skal modtage det, da du helst gerne vil undgå den forkerte receptionist smider brevet væk. Det kunne eventuelt være HR-manageren der er dit target, så sørg for at gøre dit forarbejde grundigt.

Når du ved hvem modtageren er, har du lettere ved at give det rigtige budskab, for du skal nok ikke forvente en gennemlæsning, medmindre det virkelig fænger.

Nogle trykkerier arbejder med variabel data i billeder, hvilket virkelig er en blikfanger og kan give dig et godt afsæt, da responsen på denne type normalt er højere end hvis du blot har printet et papir ud.

http://www.lasertryk.dk/variabel/

Du burde dog, synes jeg, under alle omstændigheder, undersøge de virksomheder du vil ramme, finde navnet på din kontaktperson og gøre brevet så personligt som muligt, eventuelt ved hjælp af brevflet (Du skal bare have officepakken), eller brug ovenstående eller lignende trykkeri, som har forstand på variabel data.

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 11:28

Vender lige tilbage til min gamle tråd vedr Direct Mail. Har fået fine tilbagemeldinger, men kunne godt bruge flere. Stadig lidt om vigtige punkter der bare er et must i sådan et brev. En af mine kommende modtagere bliver muligvis en smykkeforretning som er beliggende et fantastisk sted, men hvis indtryk/udtryk skriger til himlen og, trods det de sælger smykker af finere kvalitet, i høj grad udstråler discount.

Skal jo nærme mig en sådan potentiel kunde med omhu. Smile

Kunne være super at se et udkast til en Direct Mail. Er det muligt???? En der har givet bonus.

Nanna 

Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:07
Hej Nanna. Jeg har personligt haft stor succes med at tage virksomheder een ad gangen - Med det mener jeg, at det skaber store resultater og et seriøst ansigt udadtil, at benytte en omhyggelig fremgangsmåde. Det vil sige : Forfat en seriøs Pdf-fil. Gerne på en enkelt side. Den skal blot være en slags elevatortale. Specificér interessante, potentielle kunder. Brug deres hjemmeside til at finde rette vedkommende og dennes mailadresse. Send en personligt præget mail indeholdende denne Pdf-fil. Kan du kun finde frem til en info@, er det helt okay. Skriv en indledende mail til receptionen og vær ærlig omkring din hensigt. I 80% af tilfældene er det muligt at ringe op til en omstilling og udbede sig en mailadresse til ledere. Det kræver blot at man præsenterer sig erhvervsmæssigt. Det er en tidskrævende procedure. Men jeg vil love dig, at hvis du bruger en time om dagen på at markedsføre dig på denne måde, så er du nået et meget langt stykke af vejen. Ingen har noget imod at modtage en mail som er afsendt klokken 20 om aftenen. Jeg bruger selv en time hver dag efter arbejde på dette. Det er tidskrævende, rigtig rigtig kedeligt, og trivielt. Men men men. Jeg har oplevet en svarprocent på i hvert fald 90% af alt hvad jeg har sendt ud. Og det gælder også fra virksomhedsledere på højt plan. Har du brug for hjælp med at skrive en skabelon du kan arbejde ud fra, vil jeg gerne give en hånd med. Vil du se mit eget materiale, kan du bare sende mig din mailadresse. Held og lykke :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52

Hej   Christian

Det du skriver er helt rigtigt,  jeg arbejder også på den måde du beskriver. men jeg bruger ikke en skabelon , så jeg vil meget gerne  se den omtalte skabelon du bruger.   

min e-mail : Info@magnetreklamer.dk  

på forhånd tak

David

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:11

Christian,

Det lyder som en fin metode, men det er lidt problematisk, at den er i strid med markedsføringsloven.

Man må ikke uopfordret sende reklamemateriale pr. mail, heller ikke selv om det er individuelt og gennemarbejdet.

Jeg ved ikke, om der findes sager baseret på en enkelt mail, men vil man overholde loven, skal man enten ringe og få tilladelse til at sende en mail på forhånd, eller også skal man sende materialet som gammeldags post.

Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:58
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Frank Hellerup Madsen:

Christian,

Det lyder som en fin metode, men det er lidt problematisk, at den er i strid med markedsføringsloven.

Man må ikke uopfordret sende reklamemateriale pr. mail, heller ikke selv om det er individuelt og gennemarbejdet.

Jeg ved ikke, om der findes sager baseret på en enkelt mail, men vil man overholde loven, skal man enten ringe og få tilladelse til at sende en mail på forhånd, eller også skal man sende materialet som gammeldags post.

Hej Frank.

Jeg har selv været inde på lov og og orden hvad dette angår, internt i virksomheden. Der er blot stor uklarhed omkring emnet.

Lige i mit tilfælde fremsender jeg ikke deciderede reklamemails. Jeg laver en forespørgsel om samarbejde. Helst efter at have talt med en reception.

Men - Mon ikke du har ret i, at ifølge reglerne er det dårlig stil. Ikke desto mindre er der udelukkende positiv respons. Så jeg tror ikke at der kommer nogen efter mig/os.

Men det er taget til efterretning :) Jeg tror egentlig at jeg vil undersøge det her nærmere i løbet af ugen.

Gog sommer!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)