Hej Nanna,
Inden du fuldstændig beslutter dig for direct-mail, kan Wikipedia måske afskrække dig en anelse:
http://da.wikipedia.org/wiki/Direct_mail
Som det står:
Direct mail er salgsmæssigt set forholdsvis ineffektivt, idet svarprocenten sjældent overstiger 2-3 %
Så du skal forvente en meget lav respons, tæt på næsten ingen.
Hvis du alligevel beslutter dig for at sende Direct Mails, skal du være fuldstændig klar over hvilke personer der skal modtage det, da du helst gerne vil undgå den forkerte receptionist smider brevet væk. Det kunne eventuelt være HR-manageren der er dit target, så sørg for at gøre dit forarbejde grundigt.
Når du ved hvem modtageren er, har du lettere ved at give det rigtige budskab, for du skal nok ikke forvente en gennemlæsning, medmindre det virkelig fænger.
Nogle trykkerier arbejder med variabel data i billeder, hvilket virkelig er en blikfanger og kan give dig et godt afsæt, da responsen på denne type normalt er højere end hvis du blot har printet et papir ud.
http://www.lasertryk.dk/variabel/
Du burde dog, synes jeg, under alle omstændigheder, undersøge de virksomheder du vil ramme, finde navnet på din kontaktperson og gøre brevet så personligt som muligt, eventuelt ved hjælp af brevflet (Du skal bare have officepakken), eller brug ovenstående eller lignende trykkeri, som har forstand på variabel data.