Så sidder jeg her og redigerer i min (næsten nye) hjemmeside. Pludselig opstår der problemer jeg slet ikke er herre over. Når min side bliver søgt fra min profil her, eller fra Mozilla Firefox, ligner den noget der er løgn. Derimod er der fint styr på siderne via Internet Explorer og inde på one.com. hvor jeg redigerer i den. Er ikke nogen ørn til alt det her IT, men lidt kan jeg da finde ud af.
Har netop haft fat i support fra one.com. De skrev tilbage at de ikke oplevede problemer hverken det ene eller andet sted.... Nu har jeg lige læst debatten herinde i forhold til One.Com og den er jo ikke særlig opløftende.
Hvad gør jeg nu? Er der nogen der har et godt råd til en der er ved at være temmelig utålmodig, og som bare vil have sin hjemmeside op at køre 100%.
Om en side ser fint ud i en browser men ikke den anden hænger ikke sammen med webhotellet men udelukkende med den kode hjemmesiden er bygget med, så selvom visse webhoteller kan få skyld for meget er det ikke problemet her.
Hos mig ser siden relativt ens ud når jeg sammenligner i IE og FF - men det tror jeg klart er mere held end forstand. Koden er mildt sagt ikke særlig pæn at kigge på - fx mangler noget så grundlæggende som en doctype, og så kan man sjældent forvente et ensartet resultat.
"koden" som i det sprog hjemmesiden er skrevet i.
Du kan for eksempel i din internetbrowser klikke på "vis kildekode" (eller "vis kilde" eller hvad der nu står) for at se hvordan siden er bygget op.
Doctype står for “document type declaration", og er en linie du indsætter øverst på alle dine sider, og som fortæller din browser hvilken version af xhtml du laver din side i. Du kan læse nærmere på http://www.alistapart.com/articles/doctype/.
Og ja, at din side ser underlig ud har sjældent noget med din udbyder at gøre.
Har netop haft fat i support fra one.com. De skrev tilbage at de ikke oplevede problemer hverken det ene eller andet sted.... Nu har jeg lige læst debatten herinde i forhold til One.Com og den er jo ikke særlig opløftende.
Selvom one.com er en konkurrent i forhold til mig og megahost.dk, så vil jeg da godt forsvare dem lidt alligevel, det kan faktisk godt forholde sig sådanne at de ikke umiddelbart kan se at der er noget galt nogen steder, der er jo et hav af fejlmuligheder!! En god ide kunne være at google efter om andre har haft samme problem som dig og se hvad de evt har gjort