Jeg har vært i gang med et større oversetterprosjekt med flere leverandører og en stor kunde. Dermed er sagmodulet smart for å se om jeg har tjent noget. Problemet er at jeg har bogført en faktura siste år som ble betalt i år og som jeg først betaler leverandørene for i år? Men når jeg posterer den på sagen i kassakladden og bogfører, kommer den ikke med i sagsregnskabet. Hva kan jeg gjøre? Skal jeg lage et nytt regnskap for siste år hvor jeg bogfører nevnte faktura på null og så lager en "fiktiv" faktura for dette års regnskab? Eller skal jeg bogføre købsfakturaer for leverandører tilknyttet nevnte faktura i 2005-regnskapet og deretter legge sagene sammen i excel? Eller fins en bedre løsning? Mvh, Martin |
Hej Martin
SummaSummarum er et glimrende program, som jeg bruger meget, men overførsler mellem forskellige år er ikke blandt de gode features. Jeg vil foreslå, at du skriver direkte til Stones Software og fortæller om dine erfaringer, man kan aldrig vide om det kan forårsage en ændring, de modtager positive indput.