Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Levering af brugt vare

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik i dag leveret en ny harddisk som jeg havde bestilt hos Getmore.dk.

Da jeg åbner kassen, kan jeg se, at den antistatistiske pose harddisken er pakket ind i har været pakket op før og er blevet lukket igen med tape. Dette tyder på, at den tidligere har været leveret til en anden kunde, som af en eller anden grund har fortrudt sit køb, efter at pakken har været åbnet. Jeg har endnu ikke installeret harddisken, så jeg ved ikke om den har været brugt. Hvis det havde været noget andet hardware, havde jeg ikke været så sippet, men da en harddisk er ret følsom, er jeg lidt bekymret for, hvad den har været udsat for.

Er det ok (og lovligt) at en forhandler sælger en brugt harddisk som ny?

Hvis jeg havde købt den som privatperson, havde jeg nok valgt at fortryde købet, men det går jeg ud fra, at jeg ikke kan gøre ved erhvervskøb?

Heller ikke når produktet (efter min overbevisning) ikke svarer til det bestilte?

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må gerne sælge en vare der er kommet retur fra en kunde som værende ny til en anden kunde. Hvis ikke man måtte dettte ville de 14 dages returret man skal give ved nethandel jo resultere i bunker af varer der ikke kunne sælges. Det kræver selvfølgelig at væren ikke har været rigtigt brugt, så den afviger væsentligt fra en ny vare. Husk også at der er garanti på den under alle omstændigheder.

Du må lave en konkret vurdering af, om din harddisk har været rigtigt brugt eller blot pakket ud og kigget på, hvis du mener, at den er decideret brugt, ville jeg kontakte sælger og bede om en ny vare eller et nedslag i prisen

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)