Profit> spørg alle "piger" under 35 år, de fleste vil helt sikkert mene, at de er unge piger!
Selverkendelse kan være en svær ting; men det kan da ikke være fedt som 30-årig at handle tøj samme sted på nogen på halv alder, eller for dem på 15 at handle samme sted med nogle som er over dobbelt så gammel. Men derfor kan den manglende selverkendelse godt findes blandt en hel del, og de fleste vil nok hellere kaldes "unge piger" end "damer" skønt ordet "dame" kommer af at være dannet.
Der er enorm forskel blot på piger på 20 og 26 år, de kan godt snakke sammen; men det er ikke meget de "går sammen".
Jeg ville seriøst indsnævnre målgruppe og satse på at de købte meget mere dér, eller lave en opdeling for unge og for voksne. Og så ville jeg lave en netbutik i de stille timer, som så kan give et mersalg fra folk der bor længere væk.
Som en riiigtig gammel dame på 30 år, kan jeg da godt høre på dig, at jeg skal til at gå i mormor-tøj ;-)
Jeg handler ikke i butikker med fx hiphop tøj, det føler jeg mig trods alt for gammel til, men en butik med udelukkende tøj-til-voksne-damer går jeg sjældent ind i.. som en anden skriver, så opfatter jeg ikke mig selv som gammel, selv om jeg måske er det i en 15-årigs øjne.
Må jeg gætte på, du ikke selv er så gammel og det er derfor, du har den holdning.. Jeg sidder her og bliver helt fornærmet :-)
Mon ikke butikken er delt lidt op, så der er teen-tøj i den ene side og voksen tøj i den anden side (?).. Umiddelbart lyder det jo ikke på indlægget som om, at sortimentet fejler noget, det er generel kundemangel pga. årstiden.
Er der andre butikker i samme gade som jer, som i kunne holde noget sammen med? Fx bonus-rabat dage, markedsdage eller lign.?
I selve butikken kunne i fx. lave en konkurrence..
"Kom ind i butikken og find det sæt tøj som passer bedst til dig - Vi tager et foto af dig med tøjet på og den kunde som er bedst til at sammensætte et sæt som passer til hende - hun vinder sættet! På den måde bliver kunderne nød til at gå og kigge på tøjet og drømme lidt om, hvad der kunne klæde hende godt.. og hvis hun ikke vinder, så køber hun det måske alligevel :-)
I kunne måske også få en af jeres leverandører til at give gaver til konkurrencen, det ville jo også være god reklame for dem..
Eller måske i kunne lave en konkurrence på den lokale handelsskole; Lav det flotteste modeshow og vind en tur i byen
Eller gå sammen med fx et af byens diskoteker - Køb et par bla-bla-bukser og få 2 gratis drinks på diskoteket.