Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye tiltag

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg arbejder i en tøjbutik til unge piger i alderen 15 til 35 år, men pga. det gode vejr har omsætningen været meget lav i forhold til tidligere.

Vi laver tit om i butikken for hele tiden at forny udseendet, og hver fredag og lørdag serverer vi frugt til alle kunder der kommer ind, samt vi ofte har event på om lørdagen. Men vores hverdage er utroligt stille i tiden.

Er der nogle som kan komme med gode forslag til tiltag vi kan gøre for at få omsætningen op igen? Her tænkes ikke på annoncer osv. men generelt i butikken.

Håber der er nogle med gode idéer:)

Hilsen

den fortvivlede

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 22:08

Siden hvornår er man ung pige til man bliver 35 år?

Jeg ville beslutter mig for, om jeg vil henvende mig til konfirmanter eller folk der har udviklet sin egen smag.

Lav en online butik.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Randers
Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:15

Hej Buddy.

Vi har en del kunder fra detailbranchen, som har købt reklamemagneter af os, som de putter i posen til kunderne sammen med de købte varer. Kunden får lidt ekstra med hjem og når magneten sidder på kundens køleskab er der gratis eksponering for jeres butik døgnet rundt. Derudover kan I bruge reklamemagneterne til mange andre formål:

- Sende dem ud med daglig korrespondance (du får mere ud af portoen, idet magneten ikke vejer ret meget, fra 5-10 gram afhængig af størrelse)
- Del dem ud til diverse samarbejdspartnere
- Kombinér magneten med en flyer (tryksag). Når tryksagen er uaktuel bliver magneten hængende og reklamerer for jer.
osv.

Vi har en del tilfredse kunder, der har brugt ovenstående, men det er selvfølgelig individuelt!

Du er i hvert fald velkommen til at kontakte os eller kig ind på www.magmedia.dk

mvh

Søren

Iværksætter

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:25

Profit> spørg alle "piger" under 35 år, de fleste vil helt sikkert mene, at de er unge piger!

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 22:54

Det her et et fuldstændig ukritisk skud fra hoften. Det er lige hoppet ind i hovedet og hopper ikke ud igen før jeg får det ned på "papir".

Hva med en personlig shopper? Hvorfor skal personlige rådgivere kun sidde i en bank?
Kunne det ikke være en idé at de faste kunder fik tilknyttet en personlig shopper - altså en slags personlig rådgiver? Kan lige se det for mig når Pia på 27 skal til sommerfest og mangler en sommerkjole. Hun sidder på job og ved ikke hvad hun skal gøre. Så kan hun ringe ned til jeres butik og forklare "problemet", og når hun så kommer fra arbejde har I fundet 5 kjoler frem hun bare skal vælge imellem. Det kunne også være en ide til dem der hader at købe tøj, og har det bedst med at andre vælger. Stik kunden et visitkort med den enkelte sælgers kontaktinfo.

Derudover tror jeg I skal acceptere at vi går en stille tid i møde. I den samlede detailbranche bliver der brugt meget få penge på markedsføringstilskud, in store aktiviteter osv. i sommerperioden. Pengene bliver gemt til de tider hvor kunderne rent faktisk er i butikkerne. (forår og efterår og vinter). Dette gælder self ikke meget sæson betonede varer, som grillkul osv :)

Gem jeres krudt til events når der er kunder at hive ind - det ville jeg gøre. I øvrigt synes jeg det er fedt med frugt til kunder - det kan der kun komme noget positivt ud af.

Tilmeldt 10. Mar 08
Skrevet kl. 23:10

Kenneth Boysen:
Profit> spørg alle "piger" under 35 år, de fleste vil helt sikkert mene, at de er unge piger!

Selverkendelse kan være en svær ting; men det kan da ikke være fedt som 30-årig at handle tøj samme sted på nogen på halv alder, eller for dem på 15 at handle samme sted med nogle som er over dobbelt så gammel. Men derfor kan den manglende selverkendelse godt findes blandt en hel del, og de fleste vil nok hellere kaldes "unge piger" end "damer" skønt ordet "dame" kommer af at være dannet.

Der er enorm forskel blot på piger på 20 og 26 år, de kan godt snakke sammen; men det er ikke meget de "går sammen".

Jeg ville seriøst indsnævnre målgruppe og satse på at de købte meget mere dér, eller lave en opdeling for unge og for voksne. Og så ville jeg lave en netbutik i de stille timer, som så kan give et mersalg fra folk der bor længere væk.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:51

Profit:

Kenneth Boysen:

Selverkendelse kan være en svær ting; men det kan da ikke være fedt som 30-årig at handle tøj samme sted på nogen på halv alder, eller for dem på 15 at handle samme sted med nogle som er over dobbelt så gammel. Men derfor kan den manglende selverkendelse godt findes blandt en hel del, og de fleste vil nok hellere kaldes "unge piger" end "damer" skønt ordet "dame" kommer af at være dannet.

Der er enorm forskel blot på piger på 20 og 26 år, de kan godt snakke sammen; men det er ikke meget de "går sammen".

Jeg ville seriøst indsnævnre målgruppe og satse på at de købte meget mere dér, eller lave en opdeling for unge og for voksne. Og så ville jeg lave en netbutik i de stille timer, som så kan give et mersalg fra folk der bor længere væk.

Som en riiigtig gammel dame på 30 år, kan jeg da godt høre på dig, at jeg skal til at gå i mormor-tøj ;-)
Jeg handler ikke i butikker med fx hiphop tøj, det føler jeg mig trods alt for gammel til, men en butik med udelukkende tøj-til-voksne-damer går jeg sjældent ind i.. som en anden skriver, så opfatter jeg ikke mig selv som gammel, selv om jeg måske er det i en 15-årigs øjne.
Må jeg gætte på, du ikke selv er så gammel og det er derfor, du har den holdning.. Jeg sidder her og bliver helt fornærmet :-)

Mon ikke butikken er delt lidt op, så der er teen-tøj i den ene side og voksen tøj i den anden side (?).. Umiddelbart lyder det jo ikke på indlægget som om, at sortimentet fejler noget, det er generel kundemangel pga. årstiden.

Er der andre butikker i samme gade som jer, som i kunne holde noget sammen med? Fx bonus-rabat dage, markedsdage eller lign.?
I selve butikken kunne i fx. lave en konkurrence..
"Kom ind i butikken og find det sæt tøj som passer bedst til dig - Vi tager et foto af dig med tøjet på og den kunde som er bedst til at sammensætte et sæt som passer til hende - hun vinder sættet! På den måde bliver kunderne nød til at gå og kigge på tøjet og drømme lidt om, hvad der kunne klæde hende godt.. og hvis hun ikke vinder, så køber hun det måske alligevel :-)
I kunne måske også få en af jeres leverandører til at give gaver til konkurrencen, det ville jo også være god reklame for dem..
Eller måske i kunne lave en konkurrence på den lokale handelsskole; Lav det flotteste modeshow og vind en tur i byen
Eller gå sammen med fx et af byens diskoteker - Køb et par bla-bla-bukser og få 2 gratis drinks på diskoteket.

Tilmeldt 10. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:12

Hej alle sammen

Tak for de gode forslag, dem kan jeg bruge til en masse.

Ved ikke helt hvorfor i siger alt det me alderen, at man ikke er gammel som 30 årig, det har jeg slet ikke skrevet noget om. Er selv 28 så????

Men vores butik kører rigtigt godt, men vi er bare lidt afhængig af vejret hvad gælder kunder, så derfor kunne jeg godt tænke mig forslag til nye tiltag.

Rigtigt mange tak alle sammen:)

Tilmeldt 10. Mar 08
Skrevet kl. 21:55
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)