Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Host søges

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
Jeg kan dokumentere i tonsvis af sider som kommer frem på sider fra danmark selvom de ikke hostes i DK - så klap hesten folkens :)

Også når du bruger funktionen: Sider fra Danmark?

Jeg er bestemt ikke sikker i min påstand, men jeg har læst de på forskellige fora rundt omkring på nettet, så det kunne være rart at få be eller afkræftet.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:14
Martin Tygsen:
Funktionen: Sider fra Danmark, vil vel heller ikke vise sitet hvis det hostes på en udenlandsk server?

Jo, for Google analyserer sproget på siden og hvis google tror det er dansk kommer siden med. Det er bl.a. derfor at utrolig mange norske hjemmesider optræder under danske sider. Google kan simpelthen ikke se forskel (gælder sikkert kun visse søgeord).

Men det er jo en anelse off topic.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Hinnerup
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 11:52

Vi hoster gerne din side:

www.besthosting.dk

Du er velkommen til at kontakte os

Med venlig hilsen
Besthosting.dk

Christian

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:06

Martin Tygsen:

Også når du bruger funktionen: Sider fra Danmark?

Ja lige præcis når man bruger funktionen "Sider fra Danmark"

Det er altså sproget primært som afgører indholdets "oprindelse" - der hvor ip kan spille ind er hvis din side ligger i usa og indexeres via googles amerikanske datacentre hyppigst så kan det få konsekvenser for dine rangeringer i EU.

Men om du er hostet i DK, SE, DE, NO, NL eller deromkring kan vist være ret ligegyldigt.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:15

Min server står i Canada og det hele fungerer uden problemer. Jeg kan heller ikke spotte en evt. forskel i rank fra da jeg skiftede fra en dansk udbyder til Shopify.

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 12:36

Grunden til jeg spurgte er fordi det lyder som en opdigtet historie til fordel for webhosts placeret i Danmark.

Jeg kan se at jeg har sider i både Tyskland og USA som er nr 1 på Google både når man søger på dansk og fra Danmark. Så hvis det skulle have nogen indflydelse med IP-adressens placering, så er jeg altså blot ekstra god i forhold til alle andre, når jeg fortsat kan være nr. 1.

Jeg er glad for der er andre som heller ikke køber vandrehistorien med dansk IP.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:54

Hvis du laver en analyse af dine søgeordsrangeringer på google baseret på de enkelte datacentra kan du nu godt finde belæg for at der især på tværs af kontinenter kan være noget om snakken med ip også - men som jeg skriver tidligere i tråden så kan jeg ikke finde noget belæg for at det skulle spille ind i nogen særlig grad.

Dog så er google netop begyndt at arbejde med svartider på websites i forhold til kvalitetsscore i forbindelse med SEM (altså adwords kampagner m.v.) så hvis du relativt scorer lavt på svartider kan kvaliteten af dit website rangere så lavt så din clickpris i adwords stiger - men det er jo en anden snak og jeg beskæftiger mig som sådan ikke med SEM, men det er da noget man skal overveje hvis man driver et website med mange besøgende baseret på SEM.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:55

Profit:

Grunden til jeg spurgte er fordi det lyder som en opdigtet historie til fordel for webhosts placeret i Danmark.

Det var slet ikke min intention af fremme danske hostingudbydere, hvad pokker skulle jeg dog få ud af det, jeg skrev blot, at det kunne have en konsekvens at vælge en udenlandsk hostingudbyder. At du har nogle erfaringer der siger det modsatte er jo fint nok, vi har jo hver især vores erfaringer, meninger og postulater.

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:09

Oxkjær:

Du skal så blot være opmærksom på, at det kan have nogle SEO mæssige konsekvenser at benytte en server med tyske IP adresser.

Det er ikke teknisk muligt at se hvor et IP-netværk er termineret. Mon ikke du mener domænenavnet for websitet? Man kan sagtens bruge et dansk domænenavn på en tysk server.

Derudover laver man jo sit website for brugernes skyld og ikke for søgerobotternes skyld - det skal man jo ikke glemme ;-)

Vh.

Christian

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:03

Christian Joergensen:

Oxkjær:

Du skal så blot være opmærksom på, at det kan have nogle SEO mæssige konsekvenser at benytte en server med tyske IP adresser.

Det er ikke teknisk muligt at se hvor et IP-netværk er termineret. Mon ikke du mener domænenavnet for websitet? Man kan sagtens bruge et dansk domænenavn på en tysk server.

Derudover laver man jo sit website for brugernes skyld og ikke for søgerobotternes skyld - det skal man jo ikke glemme ;-)

Vh.

Christian

Jeg har i mange år hostet www.abakomp.dk i tyskland på en server i Frankfurt.

Hvis jeg går på http://www.webconfs.com/website-to-country.php og checker IPen så kommer følgende.

Country : Denmark
Ip Address :
62.27.6.67

Selvom den ligger i tyskland, det kan være fordi vi ejer hele denne IP range, men er ikke sikker.

Men hvordan skal det kunne checkes af google hvis denne check heller ikke afslører at serveren ligger i Frankfurt?

Sorry for beeing off topic Wink

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)