Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal en partner være??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i mener en partner man skal tage ind i sin virksomhed skal være. Sådan lidt mere generell. Jeg skal bruge lidt input for at se om jeg har glemt noget.

Jeg står i den uheldige situation at jeg har et luksus problem Smile som er vokset til et problem.

Vi er vokset med 47% i omsætning i sidste års regnskab og jeg kan se at vi her i år nok kun kan magte at vokse med 20%. Efter en del selvransagelse måtte jeg erkenne at problemet er mig, jeg har sagt nej til en del opgaver fordi jeg simpelthen ikke har haft tid til dem.

Først tænkte jeg.. nå men du ansætter bare en mand. Men jeg må erkenne at jeg forlanger for meget af en ansat, fordi han skal tage nogle af min arbejdsopgaver er det altid svært at forstå at en ansat ikke har de samme ambitioner som en selv (MEN selvfølgelig logisk hvis man betragter det med lidt afstand Wink )

Derfor kom jeg til den konklusion at der skal en partner til, som har de samme ambitioner og vil det samme med virksomheden og derfor denne tråd.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:06

RandomAccess:
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i mener en partner man skal tage ind i sin virksomhed skal være. Sådan lidt mere generell. Jeg skal bruge lidt input for at se om jeg har glemt noget.

Jeg så dit indlæg lidt tidligere idag og tænkte der nok var nogen der kunne svare mere fornuftigt end jeg. Nu er der ikke sket noget, så jeg byder ind :-)

RandomAccess:
Først tænkte jeg.. nå men du ansætter bare en mand. Men jeg må erkenne at jeg forlanger for meget af en ansat, fordi han skal tage nogle af min arbejdsopgaver er det altid svært at forstå at en ansat ikke har de samme ambitioner som en selv (MEN selvfølgelig logisk hvis man betragter det med lidt afstand Wink )

Derfor kom jeg til den konklusion at der skal en partner til, som har de samme ambitioner og vil det samme med virksomheden og derfor denne tråd.

Og her læste jeg så mellem linjerne og tænkte på om du selv gad dét? Lad os forestille os han er ligesom dig og har samme ambitionsniveau, men det er dig der bliver partner i hans virksomhed. Han forklarer dig, at han har store ambitioner for virksomheden og at du med tiden vil overtale (læs: lære) det han kan i dag.

Nu kender vi jo ikke hinanden og et indlæg på et debatforum siger ikke særligt meget om personen, men hvordan ville to af "din slags" håndtere uenigheder?

Kan du i øvrigt ikke lige skrive hvilke kompetencer du ønsker din kommende partner skal have? Det vil jeg godt høre først :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 15:02

I første omgang tak for dit svar Smile 

Ok.. måske burde jeg lige forklare at jeg allerede har nogle ansatte der tager sig af de mere tekniske ting som server management osv. Selvom jeg også roder med det af og til.

Det jeg gør er mest teknisk salg og servicering af existerende kunder + alle de andre ting Wink .

Min tanker hvorfor jeg vil have en partner istedenfor en ansat, og hvilken slags partner har indtil videre har været således.
- I en mindre virksomhed som min er det vigtigt at vide at jobfunktioner er flydende, det er ofte svært for en ansat at greje især hvis han skal lave ting der ikke er spændende. Så.. min partner skal have forståelse for det og være klar til at træde i karakter også hvis det er en lorte opgave.

- Jeg vil gerne have en der også klokken 22:00 ringer til mig og siger, jeg har fandme en god ide hvordan vi kan komme videre eller løse et problem, denne form for comitment får man kun hvis man har en partner.

- Han skal helst også bringe noget nyt til firmaet som kan få os til at vokse yderligere ved at kombinere existerende produkter med noget nyt.

- Desuden er det vigtigt for mig at partneren skal have samme engagement som mig, dvs "when the shit hits the fan" er der ikke noget med, nå det må i lige klare selv klokken er 16:00 jeg har fri. (sådan en partner har jeg haft et gang da jeg startede virksomheden for mange mange år siden)

Som sagt .. det er sgu ikke så nemt, derfor håbede jeg på input fra andre Confused

Måske er der nogen der kan fortælle mig hvad de værdsætter mest ved deres forettningspartner?

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 19:21
RandomAccess:
- Jeg vil gerne have en der også klokken 22:00 ringer til mig og siger, jeg har fandme en god ide hvordan vi kan komme videre eller løse et problem, denne form for comitment får man kun hvis man har en partner.

- Han skal helst også bringe noget nyt til firmaet som kan få os til at vokse yderligere ved at kombinere existerende produkter med noget nyt.

- Desuden er det vigtigt for mig at partneren skal have samme engagement som mig, dvs "when the shit hits the fan" er der ikke noget med, nå det må i lige klare selv klokken er 16:00 jeg har fri. (sådan en partner har jeg haft et gang da jeg startede virksomheden for mange mange år siden)

Jep, det er en partner du har brug for.

Jeg har ikke selv prøvet at finde en partner til en eksisterende virksomhed uden jeg kendte personen i forvejen og jeg kan godt se dit problem. 

Umiddelbart tænker jeg på en teknisk dygtig person, der i dag er ansat et sted men ikke selv tager skridtet til at blive selvstændig. Men på den anden side er det måske ikke en teknikken du har brug for - og hvis han ikke selv har taget skridtet hvorfor skulle han så nu. Derudover er det nok svært at finde personen med mindre du kan støve nogen op i dit netværk som kender nogen.

Men hvad med en konkurrent der laver det samme som du gør i dag? Det gør jo ikke noget at partneren medbringer kunder og eksisterende produkter og samtidigt får i et mere jævnbyrdigt forhold.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:45

Jeg tror, det bliver meget svært at finde en anden, som har samme ambitioner og ønsker som dig - Og personligt ville jeg have det meget svært med at skulle dele ALT med en udefra kommende, at en anden person pludselig kunne bestemme på lige fod med mig selv..
Og når du nu siger, at din tidligere partner ikke var som du ønskede, er det så helt sikkert den situation du ønsker at stå igen?
Og vil en anden overhovedet kunne brænde lige så meget for det, når de ikke har været med fra starten af?

Det er selvfølgelig dit valg, men jeg tror, du skal tænke dig rigtig meget om først, især fordi partneren ikke har været med fra starten.

En anden tilgang til problemet, kunne jo være at ansætte én til at tage arbejdsopgaverne - og så få en anden til at virke som en slags coach eller rådgiver.. En som du beder om at komme med nye ideer og som kan give dig et friskt pust og se tingene lidt ude fra - det lyder som om det er noget i den stil du trænger til.. En du kan dele dine tanker og ideer med og ringe til når det hele brænder på.

Se fx denne side; www.weyergang.dk - Hun kan simpelthen ansættes til at udfylde den rolle, som du ville ønske fra en partner - Uden at have økonomisk indflydelse og man kan opsige aftalen når man vil. Selvfølgelig kan hun ikke påtage sig selve arbejdsopgaverne, men kan bruges til at læne sig lidt opad, når man lige har brug for det. Nu kender jeg Irene personligt, og derfor jeg lige kom i tanke om hende.. ved at hun har beskæftiget sig specielt med dette.

Skulle jeg vælge en partner ville jeg først og fremmest vælge efter to ting; Vi skulle have en god kemi - Det er alfa og omega.
Personen skulle have nogle kvaliteter/kundskaber jeg ikke selv har.. fx arbejder jeg sammen med min mand Jakob - Jeg er meget impusiv og gør tingene før jeg tænker over om det er en god idé - Jakob er mere tilbageholdene og har brug for tid til at se sagen fra flere sider. Det gør at vi ofte får gode resultater - jeg får nogle helt vilde ideer, hvor af nogle er gode og andre dårlige - og han hiver mig ned på jorden igen, når idderne er knapt så gode, så der (næsten) altid er kun gode ideer tilbage :-)
Så en du bare klikker med med det samme, og som ikke er en kopi af dig, men kan give dig noget modspil.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)