hejsa har et par spørgsmål, jeg ville gerne igang med at sælge tøj på nettet, kan se flere har den samme ide hehe.
men er ik så god i nu og kendt inde for faget, så ville lave hjemme siden og domænde navnet inde på www.one.com, er dette en god ide? er der nogle som ved om det er fint at starte derinde og få lavet en simpel og pæn side.?
WebhostingDK er billigere hvad angår domæner og jeg føler mig også sikker på at de er bedre end one.com. Det samme kan siges om Wannafind.
Hvis det er korrekt forstået at det er en webshop du vil sælge, så er der her en bog om lige det.. Du står overfor en rigtig stejl indlæringskurve, så det er bare med at komme i gang. Gør dig dog en tjeneste og sæt ~50-100kr/mrd af til ordentlig hosting lige fra starten.
One.com startede jeg op med, men har netop skiftet udbyder i dette øjeblik, da one.com ikke understøtter safemode off og brugen af htacess files.
Så spørgsmålet må også være, hvorvidt du ønsker at afvikle driften selv på din egen lejede/købt server eller webshoppen skal hostes hos eksempelvis dandomain.
Du kan mig bekendt ikke kun købe domænet igennem one.com, men køber også et webhotel. Et webhotel, som jeg ikke tror kan bruges til webshops (kære aminoer korriger mig venligst)
Det er såmænd fint nok at starte med One.com, Surftown eller lignende til en mindre hjemmeside i starten. Jeg bruger selv One.com til flere hjemmesider og har ikke oplevet problemer med teknikken endnu.
Det kræver dog, at du selv har en lille smule styr på at få startet hjemmesiden op eller får nogen til at lave den for dig.
Men hvis du skal sælge ting på nettet, skal du have en webshop og der vil du nok komme bedst igang med en standard løsning hos nogle af de store udbydere, fx, dandomain eller scannet. Så kommer du hurtigt i gang og der er rimeligt styr på rammerne.