Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lejing af lokal

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis man vil have sin egen butik i fx fisketorvet, skal man ..hvad? Er der en vente liste?

Hvorfor er der altid de samme butikker i alle shopping-centre lige fra starten??

Jeg ved det godt at der er en nye shopping center der skal bygges i Greve, hvor finder man informationen om deres lokaler for at lejes, eller er de allerede blevet delet ud?
Mvh
Sofía MdN
Tilmeldt 24. Aug 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:29
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:32

I alle shoppingcnetre, findes der et centerkontor, som står for udlejningen af centret!

Hvis du gerne vil have et lokale kan du kontakte Steen & Strøm, de administrere og ejer en meget stor andel af de danske shoppingcentre...

Hvorfor der altid er beliggende de samme butikker i centrene, kan jeg ikke svare præcist på, men man forventer vel efterhånden at et storcenter skal indeholde nogle bestemte butikker, som en stor fødevarebutik (føtex), en H&M og nogle andre bestemte tøjbutikker.

Tilmeldt 3. Apr 06
Skrevet kl. 10:37
Tak det skal jeg nok kigge!
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 11:33
Dato: 4/4/2006 10:31:59 AM Forfatter: Brian Nielsen (Briian)

Hvorfor der altid er beliggende de samme butikker i centrene, kan jeg ikke svare præcist på, men man forventer vel efterhånden at et storcenter skal indeholde nogle bestemte butikker, som en stor fødevarebutik (føtex), en H&M og nogle andre bestemte tøjbutikker.

Fordi kundesegmentet "køber det samme som de andre". 

BILKA og FØTEX vil gerne have store varehuse, så de er der med det samme.  (end of discussion)
H&M som sælger metervarer til Mette Medium-typen. De kan i sagens natur ikke lægge butikken i en smøge i københavns latinerkvarter. Jack&Jones, Bianco sko etc. er i samme kategori. Biografer vil også gerne ind, nu da centeret er stort nok. McDonalds og diverse dukker automatisk op. Bliver det rigtig lækkert så kommer der delikatesse butikker og specialvarebutikker (men de er de første der lukker igen hvis Mette Medium ikke vil have lækre franske oste eller godt kød fra en slagter)

Kundernes opførsel bider sig i halen.
Når man bor i en forstad, er ung og har penge på lommen, så tager man i storcenteret og bruger lommepengene. Her kan man få det tøj de andre har (fordi de også tager i storcenteret). Når man rigtig skal skeje ud - på en blå mandag eksempelvis - så skal man ind til byen... men man er opdraget med storcenteret.. så vejen skal naturligvis gå forbi "størrecenteret": Fisketorv/Fields. Og en Strøgtur (som dog i praksis er det samme)

Således sidder ungdommen fast i en mainstreamspiral.

Dermed sagt at du meget vel kan mene, at et storcenter mangler en butik med anderledes tøj. Men så skal du bare vide, at dine kunder ved ik skidtet er på mode før man kan få det i H&M.
Nu tager vi lige et eksempel:
I 99-2000 får truckerkasketten (skum fortil, og net bagtil - oftest i to farver) sin revival i London. Trucker-stilen er dukket op i solbrillemoden, så det er ikke nogen overraskelse. Skulle man have en truckerkasket herhjemme i 2001 skulle man være heldig at finde en i morfars gamle værksted eller en genbrugsbutik (men de VAR oftest støvsuget for kasketterne). 
Jeg er gammel forstadsknægt, og mødte mainstream-holdningen, da jeg flashede min London-indkøbte kasket for de gamle drenge og tøsepigebørnene: "hvad fanden er det for en grim kasket?"
2-3-6 år efter løber de samme folk rundt med Von Dutch kasketter efter præcis samme model :-D

Eksemplet skal illustrere, at hvis du har fået den geniale idé at lave noget "anderledes" i et storcenter, skal du bare lige huske at det "anderledes" ikke hører hjemme i storcenter. Her køber man "safe"...
nemlig "det samme som de andre."
Tilmeldt 3. Apr 06
Skrevet kl. 14:20

Hej!

Ja, jeg er meget enig i det du mener om kundernes adfærd. Men det er ikke tøj der skal sælges, det er noget til kvinder mest, men alligevel mit spørgsmål var mere orienteret til, at hvis der var en slags monopol om udlejing af lokaler til VIP butikker. Og det er vel sikkert. Først kommer det kendte hold, og bagefter "de andre" der skal bare fylde resten.

Men jeg vil alligevel meget gerne kunne "se" andre spise steder end "mama mia", "konge kaffe" og alt det der, hvis det var muligt. Det er lige som, hvis vi kunderne får ikke en chance og tage bare det der findes" og bliver uniformeret.
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 16:14
Dato: 4/4/2006 2:19:51 PM Forfatter: Sophia

Hej!

Ja, jeg er meget enig i det du mener om kundernes adfærd. Men det er ikke tøj der skal sælges, det er noget til kvinder mest, men alligevel mit spørgsmål var mere orienteret til, at hvis der var en slags monopol om udlejing af lokaler til VIP butikker. Og det er vel sikkert. Først kommer det kendte hold, og bagefter ''de andre'' der skal bare fylde resten.

Der er ingen monopol, men de forskellige aktører på markedet (entreprenører, erhvervsmæglere m.fl.) udnytter selvfølgelig den kontakt de i forvejen har til virksomheder, der er interesseret i at binde sig i lang tid og kan stille en rimelig sikkerhed for, at der er dækning for lejen. De bliver helt naturligt kontaktet som nogen af de første sammen med andre, der har meldt sig som interesserede før de forskellige projekter kommer på benene.

Men ja, det giver desværre et trist og unuanceret billede/udvalg i centrene.

Tag kontakt de større erhvervsmæglere og giv dig tilkende, så også du ligger i deres database.

RED (www.red.dk) står for udlejningen af lokaler i TK Developments "Valby Torvene", som skulle stå færdigbygget til efteråret. Rimelig attraktiv beliggenhed vil jeg mene. Det ser dog ud til at butikslokalerne er udlejet, men det skader jo ikke at kontakte dem.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)