Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program til afspilning af Mp3

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,

Hvilke mp3 afspillere bruger I på jeres computere? Jeg har relativt meget musik på min pc (ca. 400 CD''er), så jeg har brug for en afspiller med et godt bibliotekssystem som kan holde styr på det hele. 
Jeg har netop slettet iTunes, da den pissede mig af i den grad. Jeg havde netop lagt hele serien af Café del Mar ind, og den spurgte om de var en del af en compilation. Så tænkte jeg " Ja det er de da", men iTunes delte nu min musik folder op i alle de kunstnernavne som er på de omkring 30 cd''er. Så i stedet for at de 30 cd''er ligger i 30 foldere ligger de nu i 3-400 foldere - Det er fan''me en nitte ! 
Så jeg slettede iTunes, af ren og skær arrigskab. Jeg har tidligere brugt Winamp, men syntes den er for tung. Så nu er jeg på Windows Media Player, men det er lidt newbie at bruge den syntes jeg . Så er der et alternativ I andre kan anbefale. Det skal være gratis !! har også prøvets B&O''s player - flot, men ikke brugervenlig.
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 12:10
Jeg er selv glad bruger af iTunes, men tidligere (pre iPod) var jeg meget glad for MusicMatch Jukebox.

http://www.musicmatch.com/

Den findes i en gratis og en betalt version.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 12:27
Bruger selv WMP, det kan godt være at den er "newbie", men den virker

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 13:02

Tak for budene

Mht WMP og ''newbie'' så er det jo sådan at man gerne vil personalisere sin pcs brugergrænseflade og WMP virker bare så standart Vil jo gerne have noget nyt, perifiert og lækkert

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:04
Dato: 4/4/2006 9:33:09 AM
Forfatter:Claes N.

Hej Aminos,

Jeg har netop slettet iTunes, da den pissede mig af i den grad. Jeg havde netop lagt hele serien af Café del Mar ind, og den spurgte om de var en del af en compilation. Så tænkte jeg '' Ja det er de da'', men iTunes delte nu min musik folder op i alle de kunstnernavne som er på de omkring 30 cd''er. Så i stedet for at de 30 cd''er ligger i 30 foldere ligger de nu i 3-400 foldere - Det er fan''me en nitte !

Bare for at være lidt strid (og for at forsvare softwareudviklere rundt omkring i verden, der ofte løber ind i brugere som har oplevet det du har oplevet, og som får en masse røg for det), så er det vel groft sagt ikke et problem med iTunes at du beder den udføre en funktion, som gør noget du ikke vil have? .

Lidt mere om compilation-funktionen kan findes ved at søge på google og gav følgende:

http://smartplaylists.com/comments.php?id=295_0_1_0_C

Hvad angår min egen preference, så bruger jeg iTunes til hverdag, men jeg sidder også på Mac maskiner så det er en naturlig del af platformen, så den anbefaling kan du nok ikke bruge til så meget

Generelt om iTunes kan det siges at det er software til folk, der nok ikke går så meget op i hvordan deres filer ligger rent fysisk på harddisken, så længe de kan finde det i biblioteket inde i selve iTunes. Hvis du har behov for striks fil-kontrol, så er det nok smartere bare at organisere tingene manuelt, og bruge en afspiller der kan lave playlister ud fra manuelt drag''n''drop og lignende?
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 13:09

[/QUOTE] Bare for at være lidt strid (og for at forsvare softwareudviklere rundt omkring i verden, der ofte løber ind i brugere som har oplevet det du har oplevet, og som får en masse røg for det), så er det vel groft sagt ikke et problem med iTunes at du beder den udføre en funktion, som gør noget du ikke vil have? . Lidt mere om compilation-funktionen kan findes ved at søge på google og gav følgende: http://smartplaylists.com/comments.php?id=295_0_1_0_C Hvad angår min egen preference, så bruger jeg iTunes til hverdag, men jeg sidder også på Mac maskiner så det er en naturlig del af platformen, så den anbefaling kan du nok ikke bruge til så meget Generelt om iTunes kan det siges at det er software til folk, der nok ikke går så meget op i hvordan deres filer ligger rent fysisk på harddisken, så længe de kan finde det i biblioteket inde i selve iTunes. Hvis du har behov for striks fil-kontrol, så er det nok smartere bare at organisere tingene manuelt, og bruge en afspiller der kan lave playlister ud fra manuelt drag''n''drop og lignende?[/QUOTE]

Nej jeg er enig. Det var jo en mig som klikkede uden at vide hvad den rent faktisk gjorde. Jeg regnede bare ikke med at den ville lave om på filstrukturen på alle de CD''er som er compilations a la Cafe Del Mar i min musikfolder. Og jeg kan ikke umiddelbart finde en ''undo'' til den. De kunne godt ha'' givet en lille advarsel ved det flueben. Den lavede rent faktisk også filstrukturen om i iTunes. Da den nu lister de CD''er efter kunstner og ikke efter CD''en. ØV

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:22
Desværre er der så vidt jeg ved ikke nogen måde at undo denne funktion på da den laver drastisk om i strukturen. Jeg er dog helt enig i at en lidt bedre "warning" kunne have været på sin plads. Jeg er selv løbet ind i den et par gange.

Jeg faldt over denne her PDF, som forklarer lidt nærmere om iTunes, hvis det kunne være interessant:

http://www.mcelhearn.com/pp79-86.pdf
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 13:38
Dato: 4/4/2006 1:22:13 PM Forfatter: Oscar Eg Gensmann Desværre er der så vidt jeg ved ikke nogen måde at undo denne funktion på da den laver drastisk om i strukturen. Jeg er dog helt enig i at en lidt bedre ''warning'' kunne have været på sin plads. Jeg er selv løbet ind i den et par gange. Jeg faldt over denne her PDF, som forklarer lidt nærmere om iTunes, hvis det kunne være interessant: http://www.mcelhearn.com/pp79-86.pdf

Ja den er lidt sur at ''rende'' ind i. Forudser adskellige timers cut''n paste foran mig
Tak for PDF''en Oscar. Jeg vil læse og lære
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:55
bare et skud i tågen men det kunne måske være at der fandtes et program til at organisere mp3filer på harddisken ud fra kunstnere, album titel m.v. i mp3 ID tagget i filen og det så hurtigere ville kunne flytte filerne rundt, hvorefter du så kunne importere dem ind i iTunes igen (og slette den originale filstruktur med dem først så de ikke bliver påvirket)?
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 14:04
Hvad ved Winamp fandt du tungt? Interfacet eller selve programmet? Jeg har nemlig aldrig oplevet problemer med den, og det er klart min foretrukne musikafspiller på Windows. Min holdning til musikafspillere er, at jeg godt selv kan holde styr på min filstruktur samt hvad sange hedder, så de skal blot kunne liste filer i mapper så jeg kan vælge imellem dem.
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)