Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny blog - hvor kommer den ud i verden?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Så blev det skam min tur til, at blive far/indehaver af en blog. Her er den Danske: www.pyrokinetech.dk og den Engelske: www.pyrokinetech.com

Bortset fra nogle fejl i designet er den som den skal være. Har registreret fejlene og sendt dem videre :)

Bloggen handler om brandsikkerhed, så allerede der har jeg skåret en stor befolkningsdel af :). Jeg har derfor valgt at lave den på engelsk også, ved godt det skriftlige ikke er perfekt endnu....men det kommer. Jeg lærer hvergang jeg laver et nyt indlæg.

Jeg har dog brug for lidt hjælp til at komme i gang med markedsføringen. Jeg har tilmeldt den danske side til en MASSE link kataloger, hvorimod de mange internationale faktisk koster penge!. Nu er jeg studerende og har derfor ikke vildt mange penge til at ligge, derimod har jeg masser af tid og gåpåmod....mon ikke jeg kommer et stykke med det.

Men hvad kan jeg eller gøre ud over at skrive en masse gode og interessante indlæg?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 21:27

Ok, det skulle have været "hvorDAN kommer den ud i verden?" Geeked

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:57

Du kan starte med at tilmelde den til blog-tjenester som Overskrift.dk og Danske Weblogs.dk. Dernæst er det altid en god idé at tilføje et link til den i sin signatur i både mails og her på Amino, da det dels kan skærpe nysgerrigheden for bloggen og dels også har en god effekt omkring søgemaskineoptimering af bloggen (linket her på Amino).

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:11

Ellers er det en god idé at tilmelde den forskellige steder til directories rundt omkring. Se Søren Riisagers glimrende link-oversigt på Semoblog og oversigten på Amino's Wiki omkring tekstlinks. Endelig vil jeg anbefale dig at kigge forbi på Anders Saugstrups blog om søgemaskineoptimering af Wordpress.

Der er nogle fejl på din blog med billedfiler som ikke kan findes. Det er vigtigt at du får checket bloggen igennem for fejl og manglende filer.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 09:21

Hej Kurt

Og mange tak for de rigtige gode link. Nogle har været igennem, andre vil jeg springe på med det samme :)

Jeps, der er stadig lidt små problemer med siden....får dem lavet snarest!.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 09:27

Hvis nu jeg lavede et samarbejde med en side som har interesse for mine artikler. Vil det på nogen måder så være muligt at have mine indlæg/artikler liggende på siden, sådan at fx brugerne kunne læse og debattere? Er der altså nogen måder hvor på det er ok med google, så det ikke ses som dobblet indlæg (eller hvad det nu hedder :))

Eller er eneste udvej at skrive nye og anderledes artikler til den side?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:01

Du bliver nødt til at skrive nye og anderledes artikler til andres sider.

Ellers risikerer du ved et copy/paste-samarbejde, at den anden side bliver vurderet højere end din egen af søgemaskinerne og den "fremmede version" af dit indlæg er det, som bliver vist, mens det på din egen blog bliver henvist til det supplerende index. (Sådan lidt firkantet beskrevet)

Men det med at skrive indlæg til andre kan også være en markedsføringsstrategi i sig selv. Hvis du finder nogle populære blogs indenfor brandsikkerhed, kan du spørge dem, om du må skrive gæsteindlæg hos dem. Det kan have to fordele.

1) Du får typisk et backlink ud af et gæsteindlæg, hvilket er godt i forhold til SEO.

2) Du får en mulighed for at profilere dig selv og skabe nogle kontakter oveni.

Hvis du har svært at ved at finde steder at være gæsteskribent, kan du kaste dig over at skrive nogle artikler og lægge ud i de såkaldte artikeldatabaser. Dem er der klart flest af på engelsk, men også nogle få på dansk.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:43

Hej Kenneth

Det ser godt ud. Jeg har dog lige en enkelt kommentar: Generelt er det en dårlig ide, at lade sprogvalget foregå via flag-ikoner. Problemet er, at et flag refererer til et land og ikke et sprog. For amerikanere vil en amerikansk flag selvfølgelig være entydigt, men for en englændere vil betyde "information for amerikanere" og de vil sikkert føle det irriterende (måske endda nedværdigende), at de skal klikke på et amerikansk flag, det samme vil andre engelsktalende ikke-amerikanere. Derudover taler mange amerikanere spansk som hovedsprog. Så med mindre flaget illustrerer det amerikanske marked (som land og ikke kun sproget), er det et dårligt valg. Det bedste er at skrive sprogets navn på sproget, dvs. "Dansk" og "English".

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 11:23

Tak de gode råd. Det med flag havde jeg slet ikke overvejet og giver da god mening.

Mit største problem er pt. at jeg har svært ved at placere mig selv i en bestemt "bås". Forstået på den måde at jeg ikke kan finde så mange andre af min slag. Faktisk har jeg kun fundet sider hvor det som jeg laver er en lille del af nået helt andet. Fx. et magazin der har 5-10 indlæg om brandsikkerhed.

¨Tror jeg skal sætte mig ned og undersøge min målgruppe. Måske det vil give mig svaret.

Det jeg med 100 % sikkerhed ved er, at her i starten kan jeg skrive en masse om brandsikkerhed for private. Men det vil helt automatisk stoppe når jeg har været igennem de fleste emner (cirka 6 måneder). Derefter vil siden blive mere og mere teknisk og målrettet virksomheder, arkitekter og tegnestuer (det er også her min fremtid som konsulent kommer til at ligge) hvilket skyldes at alle regler og bestemmelser ligger inden for disse områder.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)