Hejsa Jeg har et problem med personer der opretter domæner som er tæt på at være en kopi af mit domæne. Det er en privat infoside om et givent produkt. Siden er efterhånden både kendt og populær. Derfor har jeg fået det problem at flere forhandlere af det produkt siden handler om, er begyndt at oprette domæner indeholdende mit domænenavn. Derved kommer de med i søgningen når folk søger efter mit domæne. Domænenavnet er også momsregistreret som virksomhed med samme navn. Ingen varemærkereg. Jeg vil helst ikke poste et link offentligt da det så vil kunne findes i diverse søgninger. Domænenavnet er unikt, sammensat af 2 eksisterende ord - en halvdel fra hvert ord som så giver domænenavnet - et ikke eksisterende ord. For at lette forståeligheden tager vi udgangspunkt i at mit domæne hedder www.amino.dk Det der så sker er, at der oprettes domæner med navne som www.hallo-amino.dk, www.amino-blah.dk osv. Kan jeg gøre noget ved dette? Jeg mener jo at det er forsætligt vildledende for at tiltrække flere besøgende.
Mvh Ulrik |
Hvis dit domænenavn (og firmanavn for den sags skyld) er sammensat af 2 almindeligt forekommende ord så får du nok svært ved at gøre så meget ved det.