Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarslen.dk Nu åbnet giv din mening om konceptet.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 25. Dec 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Vi har lige åbnet www.advarslen.dk som er et website med nyhedsside og forum. Formålet med siden er at man skal kunne fortælle om sin dårlige oplevelse med et firma eller en svindler, folk kan så diskutere emnet. Det vi så kan se det rigtig sjove i dette koncept er at folk der så er ved at ryge i fælden hos et firma så søger efter firmaet/svidleren på google også kan de læse andres oplevelser med firmaet.

Vi har bygget sitet på en simpel wordpress blog hvor der løbende vil komme nyheder om store svindel sager M.M. Dertil har vi tilføjet en PHPBB blog hvor man kan skrive om sin oplevelse og diskutere med andre omkring dette. Vi har valgt at bygge sitet på disse 2 systemer så vi kan se om konceptet er noget for Danskerne.

Hvad er jeres mening ville i bruge det?? tjek www.advarslen.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:09

Jeg er modstander af et sådant koncept.

Det gør det nemt at flame firmaer/personer, som man mener at have et problem med. Et "advarselsindlæg" kan så stå upåtalt hen uden at "synderen" får lejlighed til at forklare sig (han ved jo ikke indlægget er skrevet). Kunne i forestille jer at Kontant ville lave et indlæg om en klage og svine en person til uden at søge kommentarer fra vedkommende? Nej vel, det ville være dårlig journalistik.

I modererer formentlig ikke indlæggende, så faren for ensidig flaming er absolut. Der er selvfølgelig nogle, som fortjener at blive hængt ud, men der er dælme også mange, som mener at have en berettiget klage, uden at det har hold i virkeligheden. Og hvem vurderer det og fjerner sådanne indlæg igen - også fra Googles cache.

Jeg er ked af det, men jeg håber ikke, at det kommer op at køre. Ulemperne overskygger langt fordelene. Hvis i vil noget seriøst med det, så skal i angribe det mere journalistisk og selv køre en tråd, hvor i aktivt forsøger at inddrage "modparten". Det, som i skitserer her, er useriøst efter min mening.

Venlig hilsen
Ole

Fra Herning
Tilmeldt 25. Dec 07
Skrevet kl. 02:06

Hej Ole.

Jeg kan godt følge din holdning til det. Vi vil selfølig gå ind og vurdere indlægene og se om det berettiget eller ej. Dertil vil jeg gerne henvise til følgende tråd på vores side. http://www.advarslen.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=2 Her ses det tydeligt at vores administrator er inde og spørge om du har prøvet at gøre sådan og sådan.

Håber det måske kunne ændre din holdning lidt :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 07:15

Overhovedet ikke. På hvilken måde ændrer det ved det, som jeg skriver om?

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 08:19

Hmmmm

Læste lige forkert, men det er en god ide... men måske forkert person ! 

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:32

reklamen:

Hej Ole.

Jeg kan godt følge din holdning til det. Vi vil selfølig gå ind og vurdere indlægene og se om det berettiget eller ej. Dertil vil jeg gerne henvise til følgende tråd på vores side. http://www.advarslen.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=2 Her ses det tydeligt at vores administrator er inde og spørge om du har prøvet at gøre sådan og sådan.

Håber det måske kunne ændre din holdning lidt :)

Hvordan kan i på nogen måde se om det er berettiget? Hvis i kun har den ene side af sagen?
Hvis i skal vurdere om det er sandt, det folk skriver, bliver i nød til at have modpartens mening også!

Forestil jer at min nabo bliver sur på mig, fordi jeg har klippet for meget i hækken eller en konkurrent vil sætte os i dårligt lys..
Personen går ind på jeres side og skriver noget dårligt om vores firma..
Og fremover vil alle fremtidige kunder, som googler vores firmanavn, få et rigtig dårligt indtryk, på baggrund af noget som ikke passer..

Hvordan vil i kunne forhindre en sådan situation?

Jeg kan også komme i tanke om et par stykker, som jeg kunne have lyst til at svine til, men offentlig tilsvining uden mulighed for at forsvarer sig, det kan jeg nu ikke tilslutte mig.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Dec 07
Skrevet kl. 09:56

Hej Jakodan.

Ja det er jo klart at der er en vis risiko og jeg ville da helt klart selv ikke bryde mig om det (Nu er det jo lige sket idag) At en vis hr Granholm har svinet mig til på amino fordi han forventer at kunne få alt Gratis og snyde folk til at give deres kontakter til ham. Så ja helt klart en risiko.

Men går og tumler med en ide som måske skal bygges ind i det. Hvor den anklagede vil blive kontaktet pr mail omkring advarslen og de kan så komme ind og forsvare sig og på den måde kunne man måske mindske risikoen.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Dec 07
Skrevet kl. 09:57

Hej igen igen igen Stefan.

Jeg synes du skulle få dig nogle flere kunder i dit firma med alt det tid du jo har til at skrive i alle mine indlæg.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:58

Hej Mark

Jeg den første forudsetning for, at oprette et troværdigt klage forum er vel at man ikke selv er aktør på det marked der klages over. Alternativt kan det foregå som branche bred sammenslutning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes at dit svar til Granholm her, rimelig tydeligt forklarer den problemstilling du sætter andre virksomheder i. Det er jo et klassisk forløb hvor den (potentielle kunde) Hr. Granholm kommer med sin oplevelse af forløbet, hvor han føler sig forsøgt snydt, hvorefter virksomheden han klager over (dig) farer helt i flint over ikke at have haft den samme oplevelse.

Drop siden og brug tiden på noget mere positivt :) 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)