Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tyske varer i danske butikker.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvert år tager Tyske Turister på ferie i Danmark, og navnlig i Syd- og Vestjylland. Og de tager til Danmark, oplever den danske kultur, med wienerebrød osv.

Men ofte så spiser de noget som de ikke er vant til, og så tænker folk sikkert, at det er dejligt at prøve noget nyt. Men man måske savner en god bratwurst.

Her kommer jeg ind i billedet. En enkeltmandsvirksomhed med engros køb af koloniale varer som er i Tyskland. Som jeg så sælger videre om sommeren (turistsæsonen) til udvalgte butikker hvorTyske turister handler.

Jeg står for: Muligvis et Display/ har et space over hvordan det skal stå. Jeg køber ind hos en anden grossist i Tyskland. Jeg modtager mine varer og så pakker jeg dem lige om, og sender dem så med en fragtmand ud til de butikker jeg har en aftale med.

Tror i jeg har en chance? Jeg vil trods alt jo kun sælge om sommeren... 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:00

Når du ompakker varer skal du jo have en autorisation fra fødevarestyrelsen og alt det sædvanlige. 

Når man kikker på kvaliteten og udbuddet af fødevarer i Tyskland (og Østrig for den sags skyld) er det utroligt hvordan vi bare må nøjes herhjemme. Det er en savlende oplevelse at besøge forretninger i Tyskland og se deres store og delikate udvalg. Men det er nok fordi vi er nogle nærigrøve, der ikke vil bruge penge på nogle ordentlige varer, hvorfor omsætningen er for lille til, at det kan svare sig.

Jeg synes at det er en rigtig god ide. Om målgruppen er tyske turister er vanskeligt at sige. De tager jo på ferie også for at prøve noget andet end det sædvanlige. Det kan være, at målgruppen er sommerhusgæster over en kam (delikatesser specielt til sommer og grill) Om det så kan svare sig er jo altid et godt spørgsmål. Prøv at se lidt på økonomien (beregn enhedsavancer) og se på, hvad der min. skal sælges for at løbe rundt.

Da du som sagt skal have et godkendt køkken og lagerplads - og det er ikke billigt - så vil jeg tro, at det nok er på kanten til om det kan løbe rundt. Men det kan komme an på en prøve via en forretningsplan.

Hilsen Jakob

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 23:49

Hej med jer.

Nu kaster jeg den bare lige ud... Aldi? Lidl? Tyske varer. Ganske vist discount... Men tysk. Tyskernes lønninger er lavere end danskernes, sådan i gennemsnit. Så hvorfor skulle de ville købe dyere varer, fra deres eget land? Så jeg tror ikke din målgruppe bør være tyske tourister. Sats da istedet på at få de ind i nogle kæder, landet over. Gør det til noget interessant for danskerne. Wink Især også hvis det er så lækre produkter, som Jacob siger.

Med venlig hilsen
Thomas

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 08:56

Spar er i øvrigt også tysk. Jeg har aldrig været i en Lidl og Aldi er mange år siden. Jeg har indenfor de sidste par år været i en Spar. Men tysk kvalitet har jeg dog aldrig set i hverken Aldi eller Spar i Danmark. De beholder vist de gode varer og sælger skidtet. Det er det samme vi gør i Danmark - bare omvendt (vi beholder skidtet og sælger det gode til udlandet). Vi eksporterer eksempelvis de gode skinker, der bliver til parmaskinker i Italien.
Hilsen Jakob

Fra København
Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:30

Jeg tror bestemt du har en business case her.

Jeg er selv tysker og har i mit barndom tit været på sommerhusophold i Danmark med mine forældre. Selv om vi ikke er den mest repræsentative tyske turist-familie (vi har alle boet i Danmark og taler dansk, så vi kan sagtens finde ud af at finde varer i en dansk butik), så savner især mine forældre f. eks. følgende:

* æblemost "naturtrüb"
* "Margarine" (Becel mærke)
* "Du Darfst" produkter (ost, pålæg)
* tysk müsli
* "Maple syrup"
*  tysk sennep, den skal være "extra scharf" (f. eks. "Echt Düsseldorfer")
* varer som typisk findes hos en tysk slager (nok problematisk fordi de skal være frisk)

Jeg ville forslå, at du tager til et sommerhusområde med mange tyske turister, og simpelthen spørg dem hvad det er, de savner. Tal til 50 tyske turist ægtepar, så skal du nok komme ud af det med en god liste Smile

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 15:50

Jakob: Det at få tilladelser er selvfølgelig en del af gamet og det må jeg jo så tage med. Selvfølgelig skal jeg gøre ompakninger ordentlig, men vil altså ikke pakke det hele om; Kun hvis der er en colli med 18 og butikken kun skal have 7, så pakker jeg de 7 i en anden kasse. 

Selvfølgelig tager man på ferie for at prøve noget nyt. Min målgruppe skulle nemlig være turisterne.

Thomas/Betho: Nu havde jeg kun tænkt mig at sælge produkter ikke oprette en Aldi 2. Udvalget skulle være mellem ca 50-120 forskellige slags varernummer. Altså feks; 3 Slags Salami, 4 slags Mysli (som Gerret skriver) osv.  Men kan da også godt se at det lyder dumt at man tager til DK (ferie) for at købe varer som de selv kunne have taget med. Men jo kunne da godt være at det også ville friste danske forbrugere.

Jakob: Havde ikke tænkt mig at åbne en Lidl Smile

Gerret: Ved fra vores butik at de turister der kommer så spørger 3 ud af 10, om nogle ting som de har hjemme, men som vi ikke har i Danmark. Så derfor tror jeg da helt klart at der er et marked for mig Big Smile

Havde tænkt mig at lave en "stander" i målene: ca 6 m Lang, 1,5 bred og ca de 2,5m høj. Og så selvfølgelig med nogle reklamer osv. Og så selvfølgelig prisskilte osv. Så man kunne sagtens "Leje" en stander og så købe indholdet og så give det ca 1,5 uge og så se om der er blevet solgt i det og så bestemme sig for om man vil have det fast, hvorefter jeg nok skal komme ud og sætte det op.Big Smile

Tak for responsen Smile 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)