Hvert år tager Tyske Turister på ferie i Danmark, og navnlig i Syd- og Vestjylland. Og de tager til Danmark, oplever den danske kultur, med wienerebrød osv. Men ofte så spiser de noget som de ikke er vant til, og så tænker folk sikkert, at det er dejligt at prøve noget nyt. Men man måske savner en god bratwurst. Her kommer jeg ind i billedet. En enkeltmandsvirksomhed med engros køb af koloniale varer som er i Tyskland. Som jeg så sælger videre om sommeren (turistsæsonen) til udvalgte butikker hvorTyske turister handler. Jeg står for: Muligvis et Display/ har et space over hvordan det skal stå. Jeg køber ind hos en anden grossist i Tyskland. Jeg modtager mine varer og så pakker jeg dem lige om, og sender dem så med en fragtmand ud til de butikker jeg har en aftale med. Tror i jeg har en chance? Jeg vil trods alt jo kun sælge om sommeren... |
Når du ompakker varer skal du jo have en autorisation fra fødevarestyrelsen og alt det sædvanlige.
Når man kikker på kvaliteten og udbuddet af fødevarer i Tyskland (og Østrig for den sags skyld) er det utroligt hvordan vi bare må nøjes herhjemme. Det er en savlende oplevelse at besøge forretninger i Tyskland og se deres store og delikate udvalg. Men det er nok fordi vi er nogle nærigrøve, der ikke vil bruge penge på nogle ordentlige varer, hvorfor omsætningen er for lille til, at det kan svare sig.
Jeg synes at det er en rigtig god ide. Om målgruppen er tyske turister er vanskeligt at sige. De tager jo på ferie også for at prøve noget andet end det sædvanlige. Det kan være, at målgruppen er sommerhusgæster over en kam (delikatesser specielt til sommer og grill) Om det så kan svare sig er jo altid et godt spørgsmål. Prøv at se lidt på økonomien (beregn enhedsavancer) og se på, hvad der min. skal sælges for at løbe rundt.
Da du som sagt skal have et godkendt køkken og lagerplads - og det er ikke billigt - så vil jeg tro, at det nok er på kanten til om det kan løbe rundt. Men det kan komme an på en prøve via en forretningsplan.
Hilsen Jakob