Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EDB - iværksætter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg går og pusler meget med tanken om at starte selvstændig som IT firma til mindre og mellemstore virksomheder.

Da jeg har min uddannelse og baggrund på plads og tidligere har arbejdet en del i branchen, søger jeg lidt info om indkøbssteder af Hardware og software til erhversdrivende. Har desværre ikke været klog nok til at gemme de 3-4 firmaer jeg handlede med tidl. hvor jeg selv stod for indkøb af IT til lign. virksomhed.

Nogen der kan anbefale nogle gode importører at handle ved ?

Mvh.

Den muligt kommende selvstændig.

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 10:55

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 11:09

Hej Thomas.

Tak for det hurtigte svar.

Det bliver servere, server software, router og klient pc,r med tilhørende software i windows miljøer.

Som skrevet er det i begynderfasen er lige ved at lave en analyse af hvad der skal til for at starte op.

Tænker at lave en plan jeg skal køre efter i opstartefasen, men at købe for 25.000,00 i kvartalet tør jeg ikke løbe an på til at starte med, da en del af firmaets indtægter formentlig vil komme fra decideret konsulent support ved kunderne.

Mvh.

Hansen

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:49

Hej Hansen..

Velkommen til :), hvis du er i opstartsfasen, vil du kunne spare mange penge, ved at handle igennem www.edbpriser.dk . Da mange af de leverandører der er nævnt her er det de færeste der vil kunne konkurrere med priserne på edbpriser.dk og så har de også en dårlig vane med at levere sløvt til de små kunder :( , Vi er en del der får leveret igennem de virksomheder der ligger på edbpriser, da de fleste af dem er rimelige seriøse med deres salg, så bare vælg nogle mærker som HP der er seriøse med deres support ;)

dbh og god vind i sejlene

Brian Knudsen

Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 11:55

Hej Brian.

Og tak for svar.

Ja udgangspunkt er mærkerne IBM, DEll, HP som nævnt i rækkefølge de mærker jeg vil bruge.

edbpriser kunne være en mulighed, har dog tidligere handlet med Miradata, som har været konkurrence dygtige og levering har aldrig fejlet, men det er dog 4 år siden. :)

Mvh.
Hansen

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 17:16

Hej Hansen..

Oki mener at du ved dell kan få en forhandler aftale der giver dig x-antal procent af hvor meget du sælger for dem, HP er billigst på edbpriser, med mindre du skal bruge en stak af gangen til en kunde, så kan man altid få lavet et tilbud til kunden ved HP, kan ikke lige huske hvordan det er skruet sammen. IBM har solgt pc divisionen til Lenovo, kender ikke deres nye system, men har rigtigt tit kunne finde distributørens priser ex moms på edbpriser.dk inkl moms. Så med mindre du skal bruge et eller andet specielt så tror jeg ikke du vinder noget ved en aftale med distributørene, og den kredit de vil give betaler du rigeligt for :(

dbh

Brian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)