Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk hjælp vedr. B2B returret

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har købt en bærbar (Værdi 11.000kr) via internettet der på papiret skulle være leveret med software XX, den leverede bærbar bliver leveret med software YY.

XX = Vista Ultimate (Stor Windows)

YY = Vista Business (Lille Windows)

Forhandleren vil ikke ombytte den bærbare og henviser til Salgs betingelser:

RETURNERING - B2B (BUSINESS TO BUSINESS)
DER ER INGEN RETURRET MEDMINDRE ANDET ER SKRIFTLIGT AFTALT.

Når varen ikke kan returneres i væsentlig samme stand og mængde
Såfremt betingelserne for at udnytte fortrydelsesretten ikke er opfyldt, kan vi som en service i nogle tilfælde alligevel tilbyde at tage varen retur. I disse tilfælde vil du blive krediteret et mindre beløb, svarende til forringelsen af salgsværdien. Dette kan i nogle tilfælde ske, hvor varen ikke returneres i original emballage.

Under punkt 9 (ansvars begrænsning)

Der tages forbehold for prisstigninger, force majeure, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte/udgåede varer og tastefejl. Priserne er kun gældende i Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland. 

Jeg har stadig varen i org. stand indhyllet i diverse stykker plastik og tape.

Hvordan står jeg stillet rent juridisk?

Venlig hilsen
Henrik Meyer
Peter Tofts Vej 5
6000 Kolding

Tlf: 27 11 11 14

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:10

Som jeg ser det, har det ikke noget med returret at gøre - den vare, du har fået leveret er behæftet med en fejl/mangel. Det skal forhandleren enten rette, eller handelen kan gå tilbage.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Holstebro
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:49

Enig. Dette har ikke noget med returret at gøre, da sælger jo ikke har leveret det aftalte.

Husk også at købeloven også gælder for handler mellem to erhvervsdrivende (men selvfølgelig ikke den del, der direkte handler om forbrugerkøb). Jeg er ikke jurist, men vil mene at paragraf 42 eller 43 må kunne komme i spil her. http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/13/koebeloven/

2 GB Gratis Online Backup på www.bzcure.dk
Be secure with bzcure.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 22:09

Det har overhovedet ikke noget at gøre med returret. Du har ikke fået det du er blevet lovet, så det er netop en sag omkring fejl/mangler ved produktet..

Kan se "tastefejl osv." er fremhævet - men den kan de ikke gemme sig bag. Det eneste det betyder er at du nok ikke vil kunne sagsøge dem for evt. omkostninger det måtte have for dig, da det "blot var en stavefejl".. Men de skal stadig levere det som du er blevet lovet (går ud fra du har det på papir et sted at det skulle være software "xx"), eller refundere dit køb.

Så du står ganske glimrende retsmæssigt..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)