Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn til bogholderi virksomhed

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hejsa, jeg er ved at starte en bogholderi virksomhed, men kan ikke finde på et godt catchy navn, jeg hedder Steffen Hvid og ville gerne bruge Hvid. Men er ikke lige den kreative type. Det kunne også være et eller andet wierd navn, med mulighed for branding på navnet ( eks. Zandoo Regnskab/consult/accounting) 

Håber der er et par kreative hoveder som kan hjælpe..

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

"Hvide Penge"........ det er nok bedre end "Sorte Penge" :-)

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det slet ikke nogen som kan hjælpe.. jeg er helt blank.. Jeg har fået den første kunde, men intet navn at skrive på fakturaen...

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det behøver jo ikke at være så smart eller kompliceret. "Hvid Regnskab" eller "Steffen Hvid Regnskab" eller noget i samme stil kan sagtens bruges. Det er meget brugt med sit navn, når det er bogholderivirksomhed. Det er jo ikke et reklamebureau, så alle de kreative ideer er jo ikke et must. Det bør jo udstråle stabilitet og seriøsitet og hvad mener du er mere stabilt og seriøst end eksempelvis "Hvid Regnskab". Det kan være, at det lyder underligt i starten, men min erfaring er, at når du har gået og smagt på navnet i en kortere tid, bliver det helt naturligt. Til mit første firma valgte jeg også et navn (ord), der ikke fandtes i forvejen og synes i starten ikke at det skulle være det, men i dag vil jeg ikke vælge noget andet. De efterfølgende navne til mine andre firmaer er af samme skuffe. Det er lige at få indarbejdet det i egen terminologi - så er den der.

Hilsen Jakob

Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skal finde et navn til din virksomhed, så er det vigtigt at du tænker meget over hvilke kunder du ønsker....

e.g. Kalder du dit firma Hvid Regnskab el. Steffan Hvid Regnskab.... - så kan alle forstå hvad du laver - måske er det ikke lige det super cool moderne reklamebureau der vil vælge dig på navnet fordi det lyder "kedeligt, for oplagt".

Hvis du kalder firmaet.... e.g. - Zandoo Accounting eller andet mere engelsk præget, vil det højstsandsynlig ikke være alle er klar over hvad du laver....e.g. (Tømrermester Jens Andreasen på 55). Derimod er det blevet meget moderne at virksomheder har engelsk præget navne, og som er mere unikke set i forhold til at lade ord som regnskab indgå i navnet.

Du kan evt. skrive lidt mere om hvad det præcis er du tilbyder, hvem du er....hvem du primært henvender dig til... - Så tror jeg det er lettere for aminos at hjælpe....

Med Venlig Hilsen
Mathias H Normark, Interaktivt Designer

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Min målgruppe er enkeltmandsvirksomheder og IS'er, i starten. Jeg vil gerne på sigt kunne håndtere større klienter. Jeg vil også gerne på sigt lancere noget konsulent betonet. Jeg har stået i butik i mange år, og vil gerne dele ud af min erfaring, hvorfor tjener vi ikke noget, hvordag tjener vi mere. Jeg er ved at uddanne mig i den retning.

Så det er jeg er bange for er at navnet bliver for snævert. Men omvendt kan jeg jo altid ændre navn i fremtiden. Måske Hvidregnskab.dk kunne være en idé.

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hælder mest til Hvid Regnskab eller Hvid Bogholderi, men hvis du absolut vil have noget lidt popsmart, kan du måske bruge:

Hvide Tal (i modsætning til røde)

eller i den anden grøft kan du go retro:

Bogholder Hvid (den kan jeg faktisk rigtig godt lide)

mvh Hans

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

eller Hvidenskab - det gør sig godt med bred jysk udtale (altså ikke noget med stumt 'h' her!)

Men som de andre siger - det er vigtigt at vide hvem du ønsker som kunder! Når du har de første kunder i hus, vil du alligevel mest blive omtalt som "Steffan, vores regnskabsmand"  Smile

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har et enkelmandsfirma og vi har skiftet revisor nogle gange, jeg tror også man skal passe lidt på med de fansy navne, det jo et ret fortroligt arbejde, og derfor skal navnet bære præg af det til at stole på, ud fra min tro på numerologi, ja undskyld -- så er Hvid ikke et godt navn, det giver fiasko, og fallit, men stadig må det da godt være lidt smart, men det skal være troværdigt, jeg vælger revisor ud fra om de giver mig en form for ro i maven når jeg læser navnet,

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

astroman:
ud fra min tro på numerologi, ja undskyld -- så er Hvid ikke et godt navn, det giver fiasko, og fallit

Det skal jeg huske at nævne for min gode bekendte, ingeniøren Hvid, og hans bankansatte kone, næste gang de standser Mercedesen i nærheden og lader deres smukke smilende børn stige ud og hilse pænt og høfligt. Hvis de er gået falit og i øvrigt har fiasko, så skjuler de det godt bag bilens tonede ruder.

Eller med andre ord - tro, hvad du vil, men for mig giver det ikke mening, at nogle bestemte talkombinationer skulle kunne bestemme over dine handlemuligheder.

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)