En fordel ved Eik Bank er, at de tilbyder gratis overførsler til udlandet. Hos Nordea koster det 30 kr hver gang du overfører til udlandet, Nykredit skal have hele 70 kr! Det er klart en ulæmpe, at Eik Bank ikke tilbyder Dankort til erhvervskonto. Hvis du tit overfører til udlandet, og kan klare dig uden firma dankort, så er det dog i hvert fald værd en overvejelse. |
loldrup:Tak til alle der har foreslået jyske banker. Jeg tvivler ikke et øjeblik på deres kvalitet, men jeg er for tiden bosat i København, så det ville nok blive lidt besværligt.
Besværligt? Nej! Jeg anvender selv 2 forskellige lokale pengeinstitutter i Jylland selvom jeg bor i København. Jeg har valgt det udelukkende på grund af service og renter. De kender faktisk ordet service og hvad det betyder. Da jeg startede som selvstændig talte jeg med en del pengeinstitutter i min nærhed, da jeg egentlig gerne ville have noget lokalt. men jeg må da indrømme, at jeg ikke er imponeret over deres professionalisme. Faktisk var den mest professionelle Danske Bank i mit lokalområde, men jeg ville gerne have en mindre bank - trods alt. Jeg har aldrig været i mine banker i Jylland (ved dårligt nok, hvor de ligger) men de er gode til at køre fjernbetjening (har specielle teams til dette). Så der bliver jeg. Og gebyrer? Dem har jeg endnu ikke set noget til. De har også dankort, hvor du kan hæve gratis i andre pengeinstitutter og -automater.
Hilsen Jakob