Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan finder jeg en kompetent B2B sælger?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Har som alle andre herinde en god ide, kan selv fremstille den, men mangler en frontperson til at kontakte kunderne. 

Kunderne er en snæver kreds og alle de danske kan findes på en enkelt dag. Men må nok blankt erkende at jeg måske ikke er den bedste sælger - selvom jeg gerne ville være det.

Hvad gør man så?

1. tager et kursus - og håber på det bedste hos kunden når man står med sin fedtede powerpoint og håber de forstår ideen i det nye markedstiltag man kommer med?
  2. hyrer en tilfældig sælger og håber han ikke smadrer konceptet?

hæ kan vist godt selv se hvad jeg hælder mest til - selvgjort er velgjort? (i nælderne)

bottomline - nogle andre som har erfaringer?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:42

Det afhænger jo noget af produkt/omsætning pr. kunde/alt muligt. Men måske er løsningen, at du hyrer en sælger til at tage ud sammen med dig, så I er to: En dygtig sælger og du, som kender produktet og brænder for ideen. Et par møder eller tre sammen - så kan det være, du har lært så meget, så du kan klare det alene.

Tilmeldt 18. Jan 07
Skrevet kl. 21:35

super råd - tak for det!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 08:36

Hej

Du kan også tage fat i en gut som mig. Jeg har 20 års B-2-b-erfaring og er idag selvstændig, hvor specialet er: Du har varen ... jeg får den markedsført og/eller direkte solgt.

Tag et kig på www.oxeogco.dk og ring evt. til mig, hvis vi skal sparre lidt om mulighederne

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26

Hej

Jeg er selv sælger og har været i faget i ca. 5 år.

Har arbejdet med nye produkter og etableret produkter også, der i blandt kan nævnes, Mobilparkering (Easy Park), Taxi Reklame Danmark og nu frankeringsmaskiner (Pitney Bowes)

Hvis du kan bruge en person til at lære dig de grundliggende principper i salg etc.

Så kan vi da kigge på det, skriv en pm så kan vi tage den derfra,

Mvh. Brian.

Tilmeldt 18. Jan 07
Skrevet kl. 11:31

UPDATE:

Jeg er lige i tænkebox mht om jeg skal få sælgeren ind via en parter (aka en business angel)

tak for svarerne - vender tilbage til jeg hvis det bliver aktuelt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)