Jeg skal bruge et stykke software så jeg kan modtage
nogle formfelter enten via e-mail eller på anden måde. Jeg har fundet
et par gode systemer, men de har alle begrænsningerne at:
1) Jeg kan ikke få andet end ren tekst (altså ingen bold, italics, afsnitsformattering mv) 2) Jeg kan ikke smart få tilsendt evt. uploadede filer i formen.
Er åben for hostede løsninger, script (egne) løsninger, open source, andet!
Her er det bedste jeg har fundet men som koster en del pr. form/trafik m.v. og som ikke har RTF mulighed. (http://www.caspio.com/bridge/)
Er der nogen som kender til et system hvor jeg kan få: 1) Mulighed for at bygge forms og bestemme hvor dataene skal ende 2) Mulighed for at have felter som minimum skal gemme HTML koderne for bold, italics, afsnit, understreg m.v. 3) Mulighed for at få dataene tilsendt/hente eller lignende. 4) Selvstændigt produkt (alternativt kunne det være f.eks. joomla, men jeg skal kun bruge form delen)
Umiddelbart lyder det som en ret enkel løsning at lave en uploadform hvor folk kan vælge en fil og uploade, hvor serveren så lige tjekker om det nu er en rtf-fil, og derefter mailer den som vedhæftet fil i en mail til dig.
Kontakt mig gerne hvis du vil høre mere om det, det behøver ikke være en voldsomt omfattende opgave virker det til.
Tak for dit svar! Jeg har nok ikke været helt klar med hvad jeg vil have da den løsning du giver faktisk er det jeg har og vil væk fra.
Lige nu bruger jeg word dokumenter med bogmærker i hvor jeg så låser dokumentet så der kun kan skrives i de felter som er oprettet af mig.
Problemet med det er:
1) Det er "papir baseret" hvor jeg hellere vil have det online baseret som en form med felter til dataene 2) I bogmærkefelterne kan der ikke laves formattering (som bold, italics, underline, afsnit etc.) 3) Vi skal også bruge nogle filer som i en form ville kunne oploades og senere hentes (eller tilsendes som attachments)