Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min leverandør snyder tolden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft en lidt underlig oplevelse.

I går modtog jeg en leverance fra min leverandør i USA, og blev glædeligt overrasket da det kun var 1/3 del af beløbet der stod på fakturaen.

Jeg opdagede så at det beløb der blev hævet, var det aftalte beløb, og altså langt mere end den pris der stod på fakturaen.

Så jeg undrede mig jo, og tog kontakt til min leverandør.

De kunne så fortælle at de med vilje skar prisen væk på den fortoldede faktura, så jeg slap for gebyrer.
- det har jeg aldrig bedt om.

Jeg nægter simpelthen at snyde, så det skal altså være i orden. Hvordan gør jeg det uden at min leverandør kommer i klemme?
Skal jeg be dem om at tage kontakt og sige at de desværre kom til at opgive en forkert pris, eller vil det betyde en bøde til dem?

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:43

Af hensyn til dit regnskab er du nødt til at have en faktura på det rigtige beløb. Så bed leverandøren om at sende en ny faktura med det rigtige beløb. Hvis der skal ske rettelser overfor skat, må du kontakte dem, og spørge hvordan det gøres.

Mht. sparede gebyrer: Så vidt jeg ved, skal AL import toldbehandles, uanset beløbsgrænse, når det gælder erhverv. Så der kan ikke være meget at hente der.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:33

Hej Rommy

Det er ikke snyd, det er normal praksis. Du skal nemlig lægge mærke til at du rent faktisk kun skal betale told af den faktiske pris for produktet, altså en produktionspris. Så selvom du betaler 300kr for en ting hos et firma så kan det godt være at den kun koster dem i indkøb/produktion og så skal du kun betale told af de 100kr.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:16

Den var godt nok ny! Importtold beregnes af indkøbspris + transportudgifter, dvs. den samlede omkostning ved varens erhvervelse.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 13:45

Hej

Tak for svaret, det har jeg aldrig lagt mærke til før ved import, men det er også fordi jeg åbnede den mail jeg fik fra UPS, det plejer at komme med posten, og der plejer det at stemme.

Jeg siger mange tak for hjælpen. 

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:11

Hej Kirsten

Du har fuldstændigt ret det var i forbindelse med vareprøver at denne manøvre blev brugt, da det er normal praksis, der blev selvfølgeligt også betalt det beløb der stod på fakturaen. Det faktiske beløb du betaler skal jo altid stemme med det som står på den med sendte faktura. Men metoden er stadig ekstremt meget brugt især hvis du importerer som privatperson. Der er også nogle der bruger metoden med at få tilsendt pakken og i description feltet skriver det "GIFT" derved går den tit igennem ved fx DHL, DPD, UPS osv.

Jeg fandt lige fakturaerne frem. Og så snakkede jeg kort med SKAT og ja som Kirsten siger så er det indkøbspris + transportomkostninger

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12863
Skrevet kl. 16:45

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)