Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Support- og reaktionstidsaftale

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden for IT verdenen opereres med supoprt- og reaktionstidsaftaler. Dvs. aftaler, hvor man betaler for at få support og påbegyndelse af fejlretning inden for en bestemt reaktionstid. Typisk 8 timers, 4 timers, 1 times.

Hvad skal f.eks. en 8 timers aftale koste pr. måned?

Nogen der har erfaringer?

MMDGH

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:40

Jeg giver ca 80 kroner om måneden for at TDC påbegynder fejlretning på min vdsl på kontoret indenfor 1 time, og har en tekniker på stedet indenfor 3 timer hvis det er nødvendigt, og at fejlen er udbedret inden 10 timer.

Det er en 24/7 serviceaftale.

Hvis vi snakker et stort hospitalssystem og ikke blot en almindelig internetforbindelse vil jeg forvente at prisen er en ganske anden, så for at kunne svare lidt mere specifikt på dit spørgsmål, vil det nok være smart at vide lidt mere om det produkt der skal en service/supportaftale på. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:19

Der må jeg give Anders ret, der er rigtig mange priser inden for de forskellige løsninger.

Prisen afhænger af hvor komplex din installation er, kan alt sammen løses af en person eller risikere man der skal forskellige kompetencer til.

Når man så skal til at definere hvad en reaktionstid er så er det også forskelligt. Er det f.eks fra fejlen sker eller når den opdages eller når den rapporteres. Hvornår startes arbejdet er det 8 timer efter eller 8 arbejdstimer efter og hvad forstås der ved at arbejdet påbegyndes er det når en teknikker er begyndt at tænke over "hva dælen er der galt?".

Det er som med forsikringer, man kan til tider have meget svært ved at sammenligne ydelser og ofte tro man at man har en vis sikkerhed men så viser det sig at man ikke lige helt havde forstået hvad der var ment med definitionen

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 11:43

Der er stor forskel på prisen. Som du skriver bl.a. afhængig af responstiden men det kommer også an på:
- dækningsperiode 24/7, 13/5, NBD (next business day) o.s.v.
- produktets alder og evt. garantihistorik
- kategorien, som produktet hører under
- aftalens løbetid
- aftalens dækning (kun responstid, kun tekniker eller tekniker+materialer)

Den "billigste" aftale er normalt "kun responstid", hvor man kun garanteres, at der dukker en tekniker op inden for garantitiden. Efterfølgende får man regning for tilkald, tidsforbrug og materialer. Det kan dog hurtigt ende med at blive dyrest samlet set p.g.a. de efterfølgende reparationregninger.

Du kan evt kigge lidt på hp.dk efter HP Care Packs. De er dog forudsat af, at være tilkøbt et HP produkt i forbindelse med garantiperioden. Til sammenligning kan man indgå aftale med f.eks. InfoCare om det samme, hvor evt. garanti er underordnet. Men så er prisen typisk til gengæld ca. det dobbelte.

/Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30

Lige for at præcisere, så taler vi altså små løsninger som den til 80 kr. / måned Smile.

Vi snakker support og reaktionstidsaftaler i forbindelse med større softwareudviklingsprojekter.

Det var mere om der var nogen derude, der p.t. sidder hos et udviklingshus, hvor man er vidne om en af deres aftale, som koster X.XXX Kr. pr. måned...?

Fra København
Tilmeldt 20. Dec 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:27

Jeg sidder netop selv og skal til at lave en serviceaftale. Jeg taenker umiddelbart paa at lave en aftale der har basis i de to tidligere maaneders udvikling.

Fx har kunden haft hhv 6 og 14 timers "mindre tilrettelser" paa deres software-loesning. Jeg gaar derfor ud fra, at de kan faa en service-aftale paa 10 timer. Da kunder skal have noget ud af det (og jeg faar et fast salg) taenker jeg paa at hive 25% af vores alm. timepris. Hvis vi tager udgangspunkt i en timepris paa 1000 vil vi derfor kunne saelge timerne til 750,- dvs en serviceaftale paa 750 * 10 = 7500,-

Kunder kan altsaa faa lavet rettelser for 10 timer til 7500 hvor normalprisen ville vaere 10000 hvis de bare kom adhoc. 

Det maa vaere fair, at jo flere timer man kan saelge "up-front" har betydning paa antallet af procent man giver, dvs hvis man laver en service-aftale paa fx 5 timer ville det give mening at give rabat paa 15-20% hvor en service-aftale paa 20 timer maaske ville give rabat helt oppe i 30-35% klassen.

Er der nogle andre der har erfaringer de vil dele? Evt en skabelon paa hvordan en serviceaftale kunne se ud paa kontraktform? :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:48

Vi har 24x7 abbonementer for 999,- for en almindelig server, det samme hvis det er i forbindelse med f.eks. en software aftale eller et webhotel, prisen er vel og mærke per abbonement, og er i princippet blot for adgang til døgntelefonen. Skal vi til at udføre opgaver uden for normal arbejdstid er der en relativt høj timeløn der bliver efterfaktureret. 

Jeg ved at IBM tager 10% ekstra for en 24x7 aftale.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)