Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til anlægsgartnere...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gartnere...

Jeg har lige været ude og hjælpe min mor med vandning af hendes nye græsplæne, der er blevet lagt med rullegræs. Da vi ikke er hjemme de uger, har hun været  nød til at investerer i automatisk vandningssystem. Da sådanne "nye" plæner aldrig må tørre ud de første uger. Så kommer idéen, hvorfor ikke lege vandningsudstyr til kunderne. Når man har lært det, vil det ikke tage lang tid at sætte op. Der kunne der tjenes penge, og selve udstyret kan jo leges ud mange gange. Så umiddelbart ville jeg mene der kunne være penge i det. Da det er mega dyrt for kunder at købe, og det bliver de nød til i denne varme, da plænen kan dø hen over en arbejdsdag.

Så hvorfor ikke lege udstyret ud, og der kan tages penge for opsætning....

håber i kan bruge idéen...

Dbh

Kristoffer

Dbh Kristoffer

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 19:49

Hej Kristoffer

Vi lagde selv 24000 m2 rullegræs sidste år, så jeg kender godt problemet med vanding de første par uger :-) Og vi har selv drøftet det med nogle kunder.

Så din ide med at leje vandingsanlæg er god nok, dog tror jeg ikke kunder vil betale hvad det koster at få os til at sætte det op og tage ned igen.

Andet problem er at vi risikere at det bliver stjålet, især på prøve/udstillingshuse som oftes står ubemandet hen.

/Bo 

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:41

I en alm. villahave (hvis det er det du snakker om ) skal der da ellers ikke andet end en enkelt vandingstimer og et par eller tre sprinklere til at dække behovet for vanding. Det koster alt i alt så lidt, at jeg tror det blivet alt for dyrt at skulle leje det et sted og betale for opsætning og nedtagning, hvis udlejer skal have bare en nogenlunde forretning ud af det.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 23:31

Hej...

Det var også bare en ide. Jeg tror der er mange der i deres villa haver, gerne vil betale for en garanti for græsset. De skal selvf. ikke vide de betaler x kroner for opsætning osv. De skal bare have valget om græs med eller uden garanti.

Det er nok begrænset hvor meget der stjæles af udstyr fra villa haver, og det kunne måske forsikres det ved jeg ikke. Kan sagtens være jeg tager totalt fejl.

Jeg kender mange af midaldrende med haver hvor, man ikke bare kan vande "frit", pga. forskellige ting. Der vil det kræver en vander der kan styres i forhold til konturerne af plænen. Udstyr der kan dette er ikke billigt, så der kunne der være mulighed for et marked tror jeg.

Det er og var bare en idé der slog mig, og så ville jeg lige lufte den. Er godt klar over den kræver en gennemtænkning, men jeg ville bare smide den ud til brug. Men kan sagtens være den slet ikke kan lade sig gøre...

Forsat gode sommer dage...Big Smile

Kristoffer

Dbh Kristoffer

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 18:58

Kom du bare med alle de ideer du kan, det er det der gør os bedre :-)

/Bo

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 20:47

Øh, er det ikke forbudt at vande græsplane (ikke for at være dødbider).

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 22:49

hehe, jeg ved ikke om det er en lov eller "kun" en regel for enkelte kommuner. I så fald er det tidsbegrænset fra kl.0700-2100.... Men måske skulle man hellere kigge på de billige havebassiner der bliver solgt. Her smider man 2000 - 10000 l ud, en til to gange årligt, måske mere endda :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 14:56

Bo Brinkmann:

Kom du bare med alle de ideer du kan, det er det der gør os bedre :-)

Det er også derfor jeg kom med den. Da hvis det er lovligt, kunne se et muligt pontentialle... Men det er jeg sikker der er mange andre der ved mere om end jeg.

God weekend...

Kristoffer

Dbh Kristoffer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)